Hei. Mulla on s210 mese ja siinä on orginaali Mercedes-Benz audio 10 soitin ja pitäisi parempi saada tilalle, joten ostin Alpine:n UT-92BT:n. Orginaalisoitin toimi, mutta uusi ei. Liittimet kävi hyvin lukuunottamatta tota c-osiota, jossa on rattiohjaukset jne; joita en juuri kaipaa.
Alpinen sulakkeet on ehjiä, samaten auton. Onkohan mankka rikki vai onko mersun liitännät epästandardeja? (kuulostaisi kyllä oudolta.
Audio 10:n tilalle Alpine
Re: Audio 10:n tilalle Alpine
Muistaakseni kaikissa 210 malleissa ei ole sitä avaimen kautta tulevaa +15 jännitettä, orkkismankka toimii väylän kautta. Jos ei tule siihen Alpinen punaiseen johtoon jännitettä, niin ota ryöstäjällä siitä alhaalta tupakansytkäriltä. Kyllä sitten pitäisi toimia...
Joo se selvisi jo, ostin johtosarjan niin ei tarvii ryöstöliittimiä käyttää.
Oliko takahyllyllä 2kpl subbarit ? Otitko pois vai jätitkö sinne ??? Entä oliko tässä audio10 jonkinlainen vahvistin ????
Yritän tässä selvittää minkälaiset vehkeet saadaa w208 CLK malliin .
SL- man
Mulla on s210, ei w210 eli mun auto farkku. Takahyllyllä ei siis ole minkäänlaisia kajareita. Se on vähän harmi, aluksi ajattelin että sielä tavaratilassa olisi ollut paikkoja kajareille "korvaamassa" noita hattuhyllyn paikkoja, mutta ei ole. Vahvistinta mulla ei ollut, Hommasin tälläisen. Menee sopivasti kojelaudan sisään, on suht pienkokoinen. ja plug and play.JalluA kirjoitti:Oliko takahyllyllä 2kpl subbarit ? Otitko pois vai jätitkö sinne ??? Entä oliko tässä audio10 jonkinlainen vahvistin ????
Okei.... Olen kuvitellut että audio10- sarjaan kuuluu vahvistin ja nuo subbarit ???? Mutta ilmeisesti sitä erilaisia versioita ?
SL- man
Subbarit tulee Sound System (810) lisävarusteella. Farkussa yksi dual coil subbari, sedanissa kaksi tavallista.
Audio 10 mankkana ihan peruslaite, ainakin faceliftissä.
JalluA kirjoitti:Okei.... Olen kuvitellut että audio10- sarjaan kuuluu vahvistin ja nuo subbarit ???? Mutta ilmeisesti sitä erilaisia versioita ?
Joo vanhemmissa mersuissa on valittavana lisävarusteena ihan perustason Bosen sound system ja uudemmissa saa sitten jo laadukasta äänentoistoa Harman/Kardonin malliin. Audio 10 on ihan peruslaite, tosin taitaa mikä tahansa uus mankka jo päihittää sen äänenlaadussa.DBFI kirjoitti:Subbarit tulee Sound System (810) lisävarusteella. Farkussa yksi dual coil subbari, sedanissa kaksi tavallista.
Joku sanoi joskus jossain että jos ei ole valittuna tuota sound systemiä, niin olisi vain etuovissa elementit, mutta itsellä ainakin jokaisessa ovessa elementit ja jopa diskantitkin paikoillaan, vaikka oli vain audio 10. Huhujen mukaan niissä on Nokian elementit.