S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Heippa kaikki, olen uusi tulokas täällä ja kirjottelen nyt ensimmäistä kertaa.
Mulle on tullu päähänpinttymä nyt tuollaisesta eemelistä ja kieli pitkällä pian kuukauden selaillu ja hakenu infoa noista.
Eli koska olen köyhä eikä ole rahaa ostaa uutta ni mitä tuollaisessa -10/11 vuosmallien 350 cdissä on niitä herkimpiä kohtia? Sellanen 150tkm ajettu on etsinnässä ja toi 7g-tronic laatikolla houkuttelis. Onko nämä aivan pommeja?
Mulle on tullu päähänpinttymä nyt tuollaisesta eemelistä ja kieli pitkällä pian kuukauden selaillu ja hakenu infoa noista.
Eli koska olen köyhä eikä ole rahaa ostaa uutta ni mitä tuollaisessa -10/11 vuosmallien 350 cdissä on niitä herkimpiä kohtia? Sellanen 150tkm ajettu on etsinnässä ja toi 7g-tronic laatikolla houkuttelis. Onko nämä aivan pommeja?
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Ei ne mitään pommeja ole. Itselläni on tuollainen 2011-mallinen (airmatic + 4matic), nyt ajettu n. 137000 eikä mitään ihmeellistä ole tullut. Kannattaa ottaa uudemmalla 265hv koneella. Farkussahan on takana aina ilmajouset, ja airmaticissa sitten edessäkin. Ilmajouset on hieman kalliimpia korjata kuin rauta-, muttei niitäkään kannata pelätä. Hyvä auto se on.Jobelix87 kirjoitti:Heippa kaikki, olen uusi tulokas täällä ja kirjottelen nyt ensimmäistä kertaa.
Mulle on tullu päähänpinttymä nyt tuollaisesta eemelistä ja kieli pitkällä pian kuukauden selaillu ja hakenu infoa noista.
Eli koska olen köyhä eikä ole rahaa ostaa uutta ni mitä tuollaisessa -10/11 vuosmallien 350 cdissä on niitä herkimpiä kohtia? Sellanen 150tkm ajettu on etsinnässä ja toi 7g-tronic laatikolla houkuttelis. Onko nämä aivan pommeja?
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Itselläni tuollainen kans, s212 350cdi 4matic vuosimallia 2011. Ostin 179tkm ajettuna ja nyt 191tkm mittarissa, ainakin vielä voi sanoa että aivan hyvä auto. Mutta kannattaa muistaa ettei ainakaan kulutusta säikähdä kun ei tämä mikään pihistely kampe todellakaan ole mutta kokoisekseen nelivetoiseksi ihan kohtuudella kuitenkin menee. Sisältä mielestäni tilavampi verrattuna edelliseen malliin ja ainakin sportti jakkaroilla viihtyy pidemmänkin tovin.
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Terve!Magge-- kirjoitti:Itselläni tuollainen kans, s212 350cdi 4matic vuosimallia 2011. Ostin 179tkm ajettuna ja nyt 191tkm mittarissa, ainakin vielä voi sanoa että aivan hyvä auto. Mutta kannattaa muistaa ettei ainakaan kulutusta säikähdä kun ei tämä mikään pihistely kampe todellakaan ole mutta kokoisekseen nelivetoiseksi ihan kohtuudella kuitenkin menee. Sisältä mielestäni tilavampi verrattuna edelliseen malliin ja ainakin sportti jakkaroilla viihtyy pidemmänkin tovin.
Minä olen kovasti samoilla linjoilla, hyviä ja toimivia autoja. Premium business -varustelun mukana tulee monisäätöistuimet, jotka on tosi hyvät. Jos ajat paljon, kannattaa harkita 2011 mallista 250 cdi mersua. Se on 7G-vaihteistolla kuten kuutosmoottorisetkin ja tarjoaa aivan riittävästi voimaa vähäisellä kulutuksella. Kuutosen äänet siitä tietysti puuttuu
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Kauheesti netissä vaan huonoa luettavaa noista 2 litrasista, et suuttimet paukkuu ja helvetti on irti sen jälkee Vai onko se aikasemmissa tyyppivikana ? Onkos noissa 350:ssä muuttava siipiset turbot? Ne nyt on aina huonoja automerkistä riippumatta
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
220 ja 250 malleissa oli alunperin delphin piezosuuttimet, jotka vaihdettiin takuuseen tavallisiin. 350 Boschin systeemit, jonkin verran varmaan paremmat. Muuttuvasiipinen on turbo, tottakai, 220 ja 250 tuplaturbosysteemi. Pirteitä on neloskoneetkin mutta onhan se iso moottori aina parempi. Neloskoneissa jakopää vähän huonompi mitä vanhemmissa moottorisukupolvissa, mutta on ne noihin v6 niitä ketjuja vaihdelleet siinä 300tkm eteenpäin. Itse automalli on kyllä kehuttu.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Ajelin edellisellä 320cdi::llä liki 300tkm. Ei ollut mitään turbo ongelmia.
Läppämoottori meni, mutta nyt on siihenkin 5€ korjauskeino, jos nykyisestä 350cdi:ssä se kajahtaa.
Kyllä uskaltaa ostaa.
Läppämoottori meni, mutta nyt on siihenkin 5€ korjauskeino, jos nykyisestä 350cdi:ssä se kajahtaa.
Kyllä uskaltaa ostaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Nyt mersumyyjä on saanu sellasen kuumotuksen iskettyy mulle et kyl se varmasti tulee olemaan tollanen 2011 mallinen eemeli lähestulkoon kaikilla herkuilla mitä sellaseen pömpeliin on saatu raksituksi. Oon myös yrittäny lueskella lisää tietoa näistä ja ilmeisesti suurin lastentauti on pakosarjojen murtuminen ja sitä kautta turbo rikot. Vai onko tuossa uudemmassa 265 -heppasessa enää tuota ongelmaa?
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Tavaratilan suurin ero on siinä, että kun 211:ssä penkkejä kipattaessa nostettiin ensin istuinosa pois tieltä ja saatiin tasainen, mutta lattialtaan vähän lyhyempi tila, niin 212:ssa istuinosat pysyvät paikoillaan ja vain selkänojat kaadetaan. Näin saadaan hieman epätasainen (mutta painon alla kyllä tasaiseksi painuva) ja pidempi tila. Muutenkin 212:n tavaratila on aavistuksen pidempi, mutta esim. aukko on (ainakin ylhäältä) hieman kapeampi. Erot eivät ole mihinkään suuntaan suuria.venit kirjoitti:Ilmeisesti tavaratila farkku S212 > S211?
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Mistäs sellainen löytyy?Jobelix87 kirjoitti:tollanen 2011 mallinen eemeli lähestulkoon kaikilla herkuilla mitä sellaseen pömpeliin on saatu raksituksi.
Re: S212 e350 cdi:tä hankkimassa.
Saksan maalta nuita ainakin löytyy Yritin myös lueskella et missä varusteluissa ois ne ambient lightit kabiinissa ja en varmaa tietoa löytäny mut jotain spekulaatiota et ois avantgarden ja amg-style paketeissa, onko näin?