W124 E300 24V Päästöissä vikaa
W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Hei!
Kävin tossa juuri äskettäin katsastamassa autoni ja tyhjäkäynnillä päästöt olivat ok. Kierroksilla sitten ei menny läpi. CO-pitoisuus oli 0,49 ja HC-pitoisuus 108.
Nyrkkipajalla koittivat vähäsen säätää syöttöä, mutta siitä ei ollu apua, alkoi vaan syöttää hurjempia lukemia. Tämä on siis vuoden -92 kolmesatanen mekaanisella ruiskulla.
Mikä avuksi?
Kävin tossa juuri äskettäin katsastamassa autoni ja tyhjäkäynnillä päästöt olivat ok. Kierroksilla sitten ei menny läpi. CO-pitoisuus oli 0,49 ja HC-pitoisuus 108.
Nyrkkipajalla koittivat vähäsen säätää syöttöä, mutta siitä ei ollu apua, alkoi vaan syöttää hurjempia lukemia. Tämä on siis vuoden -92 kolmesatanen mekaanisella ruiskulla.
Mikä avuksi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Moi.
Onko virranjakajan kansi kunnossa?
On todella tarkka siitä.
Myös tulpat ja tulpan johdot kannattaa tarkastaa.
Sami
Onko virranjakajan kansi kunnossa?
On todella tarkka siitä.
Myös tulpat ja tulpan johdot kannattaa tarkastaa.
Sami
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Tien päällä pikkuvaihteella ajaen paikat kuumiksi, sitten heti testiä. Jos ei auta niin siltähän tuo näyttää että katalysaattori saattaisi olla viallinen...
wiimax.fi
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Suuttimet ja niiden tiivistekumit? Näissähän kaikki vaikuttaa kaikkeen. Nyrkkipajan säätöjen sijaan suosittelisin edellä mainittujen kuluvien osien uusimista. Huomaat että kone käy ylipäätäänkin tasaisemmin kun sytytyksen ja suihkutuksen osat on kondiksessa.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Edellä tuli jo hyviä ohjeita, niistä on hyvä aloittaa.
Toivottavasti ei ole säädöt nyt ihan pielessä nyrkkipaja käynnin jäljiltä.
Seosten säätö ei onnistu pelkästään pakokaasuja mittaamalla vaan tarvitaan myös pulssisuhdemittari avuksi.
Osaavia pajoja tuntuu nykyisin olevan suhteellisen vähän, ainakin täällä keski-suomessa.
Sami
Toivottavasti ei ole säädöt nyt ihan pielessä nyrkkipaja käynnin jäljiltä.
Seosten säätö ei onnistu pelkästään pakokaasuja mittaamalla vaan tarvitaan myös pulssisuhdemittari avuksi.
Osaavia pajoja tuntuu nykyisin olevan suhteellisen vähän, ainakin täällä keski-suomessa.
Sami
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Kiitos vinkeistä! Yllä kun mainittiin katalysaattori, nii kuulemma siinä ei oo vikaa nyrkkipajan mukaan.. Koska alakierroksil päästöt on ok. Tulpista ja virranjakajasta se on kait lähettävä liikkeelle, sekä mahollisesti suuttimista.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Vaikuttaa kuitenkin suhteellisen pienelle ongelmalle että varmasti saat leiman.
Kannattaa ajaa ennen päästöjen mittausta kone ihan kunnolla kuumaksi ja
antaa koneeseen kunnolla kierroksia että kattikin kuumenee.
Pidetään peukkuja
Sami
Kannattaa ajaa ennen päästöjen mittausta kone ihan kunnolla kuumaksi ja
antaa koneeseen kunnolla kierroksia että kattikin kuumenee.
Pidetään peukkuja

Sami
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Suuttimet tuohon vain todella kalliit eli tällöin kannattaisi jo miettiä after market ruiskun hankkimista ja ei tartte jakajan kansiinkaan tuhlata älyttömiä summia eli se hankkisi hintansa takaisin...tosin säätöä ja tietoa pitää hankkia mutta jotkut osaavat säätää sen kun löytää vaan osaavan kaverin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
No niin! Nyt tippu paino hartioiden päältä pois, kun mersu meni ilman mitään suurempia remontteja päästöistä läpi
Ei tarvinu muuta tehdä, kun vaihtaa tulpat ja tossa eilen kun vein paikalliselle mersu korjaajalle, nii laitto tankkiin ruiskun puhdistajaa (Kent). Aluksi päästömittari näytti punaista, mutta sitten kokenut mekaanikko keksi ottaa tulppien suojaavan muovin irti, joka oli näemmä hieman ahdistanu tulpan johtoja, jolloinka arvot menivät vihreän puolelle 
Haluan kiittää yhteisöä hyvistä neuvoista ja tuesta!
Tomi


Haluan kiittää yhteisöä hyvistä neuvoista ja tuesta!

Tomi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: W124 E300 24V Päästöissä vikaa
Hienoa että kaikki meni kuitenkin lähestulkoon helpoimman kautta.
Kannattaa jatkossa käydä hakemassa päästölappu ennen katsastusta niin välttyy suuremmalta hyppäämiseltä.
Hyvää kesän jatkoa.
Kannattaa jatkossa käydä hakemassa päästölappu ennen katsastusta niin välttyy suuremmalta hyppäämiseltä.
Hyvää kesän jatkoa.
Sami