Bensaa suonissa + maalia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Bensaa suonissa + maalia

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tuossa alempana oli tankkausasiaa ja pitääpä ottaa kantaa asiaan. Ohjekirja kertoo W126:n bensavalon syttymisestä, notta 12.5 litraa on jäljellä kun keltainen kolmio ensikerran vilkahtaa. Tänä aamuna se sitten vilkahti, ajoa on siunaantunut miitin jälkeen tankillisen verran (joutaisin kyllä tuomiolle, kuumeessa tai liki koomassa ajaminen ei ole kovin vastuullista, mutta pakon alla koiraskin poikii... :oops: ...). No on täällä tullut melkoisia kaahaustunnustuksiakin, vai mitä se Kolja kehui :D

Mutta niin vain on ollut, että valo kun syttyy, niin max. 70 litraa kanisteriin menee, itse asiassa 68 litraa se haukkasi - tripissä 780 km. Jotakuinkin 8.7 litraa satkulle. Saas nähdä paljonko tämä kaamea ruokahalu laantuu kesärenkaiden myötä (ovat jo alla ja ja säätiedoissa uhkaavat, että lunta tuloo tupaan, tietenkin). Siis tankissa on ainakin 20 litraa tähteellä valon syttyessä. Taitavat tässä yksilössä olla kaikki varovalot ylitoleranssilla: öljy hälyyttää yli puolenvälin tikkua, pesuneste liki puolivälissä, syylari paisarin puolivälissä (ei vuoda mistään, todettiin termarinvaihdon yhteydessä, kun otettiin nestettä vähemmäksi).

Miitissä tutkailtiin pieniä orastavia kupanalkuja vasemmassa kyljessä, siis auton. Eilen sitten poikkesin maalarinpuodissa kustannusarviota tivaamaan. Yllätys oli melkoinen, sillä koko alakerran tervaaminen kopan keskipokkauksesta alaspäin + peräluukku pohjatöineen heitteli 400-500 eunukin tietämissä. Ei paha. Viikon kuluttua Daami onkin uudessa kesämeikissään kuin neitsykäinen. Maalari totesi siinä samalla, että nuo kylkikupat ovat varsin tyypillisiä post-facelift -malleissa. Ruostesuojausta on parannettu alkusarjan vehkeistä; alusta, lokarikaaret, ovien reunat ja etulokarit vastustavat ruostetta hyvin MUTTA: pohjamaalin laatu koripelleissä on jostain syystä huonompi ja kiveniskemät alkavat kukkia helpommin. Miksipä tämä vai onko 85-malleista alkaen maali jo näitä ensimmäisen polven vesiliukoisia harjoitusversioita :shock:

Dieselin katsannossa ei uutta ole ilmennyt. Mbsimpson soitteli maanantaina ja Sulantien punainen 250D-paholainen oli mennyt jo kaupaksi. Todettiin, että 200D-tarjonnasta saa oikein valita, hinnan saa kohdalleen ja saa sen kelvollisesti kulkemaankin liki 250D:n tahtiin, viimeistään pumpunsäädöllä. Jos mitään äkkiväärää ei satu kohdalle, niin täytynee pitäytyä sitten peruskulkimeen. Mutta mennään sitten todella pohjia myöten ja katsotaan se 200D vielä automaatilla, ettei tule mitään toiveajattelua suorituskyvyn suhteen :twisted:

Tässä sitä joutavanpäivästä jorinaa taas olikin. Totesi Kaapo.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Juu..

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Tuota. Ei se vilkahdus kerro, että tankissa on 12,5 litraa. Kun valo alkaa palamaan tasaisella tiellä kokoajan, sillon siellä on just se 12,5 litraa.

Tankkasitko ihan piri,piri,piri pintaan ja odotit kaiken ilman tulevan tankista ulos? Liruttamalla tankkiin menee yleensa vielä 3-5 litraa ylimääräistä.

Semmosta. Miuullakin muuten vilkahtaa valo, jos tankissa on vajaa 20 litraa. Ei kuitenkaan pala jatkuvasti vielä.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Epäselvä ilmaisu

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juu, vilkahtelee se jo varhemmin, mutta juurikin tasaisella tiellä se tänä aamuna paloi n. 10 km matkan. Vaan sen 68 litraa se otti liruttamalla ja bensamittari meni niin pohjaan kuin mahdollista - joskus paikallisella Essolla ei mene aivan täyteen, pirukseen vino mittarikenttä, keula kohti taivasta tankatessa. Olisiko tankissa lommo ja siitä pienempi tilavuus?
Löytyikö muuten collegea? Mitäs mieltä maalarin hinnasta? On sama kaveri joka teki sen repsikan oven. Meinaan yksi toinen sälli heitteli sellaista 1200€ kustannusarviota.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

TULIPA MIELEEN...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Onko vanhemmissa W123 polttoainemittarin valo punainen?? Olen nähnyt pari tapausta ja ja molemmat oli alta -79... :?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Re: TULIPA MIELEEN...

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

JKL kirjoitti:Onko vanhemmissa W123 polttoainemittarin valo punainen?? Olen nähnyt pari tapausta ja ja molemmat oli alta -79... :?
Mullon tossa kourassa oman '78:n mittaristo ja punanen on kolmio kun ässäsäni ikään..
Koneella on koneen tahti
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ehkä tuo jäljellä oleva määrä on jäljellä ja käytettävissä oleva bensamäärä...

Tyhjäksi ei tankkia ajamalla saakkaan.

Kerrankos sitä on erään kansanryhmän edustajien kerrottu heittäneen pikkukiviä tankkiin, jotta on päästy jatkamaan matkaa... :wink:
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Niin...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Mistähän syystä valo sitten vaihdettiin keltaiseksi?? Oliko punainen kenties häiritsevä, koska yleensähän tankinvalo palaa useammin kuin jokin varoitusvaloista??!! Ainakin mersuis... :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vastaa Viestiin