OM606+722.626+w124 300TDT -88
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Kokeile piruttain niin että ohjaimella ei ole virtaa ollenkaan? Meneekö silloin R ja D päälle? Tai käydessä resetoi boxin katkaisijasta tai jotenkin muuten, alkaako toimimaan? Toimiiko loota normaalisti silloin kun menee vaihteet päälle?
Jos siis öljyt on ok, tosin pitäisi olla reilusti vähyyttä että tekisi tuommoista.
Jos siis öljyt on ok, tosin pitäisi olla reilusti vähyyttä että tekisi tuommoista.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Öljyt oli ok.Sultzi kirjoitti:Kokeile piruttain niin että ohjaimella ei ole virtaa ollenkaan? Meneekö silloin R ja D päälle? Tai käydessä resetoi boxin katkaisijasta tai jotenkin muuten, alkaako toimimaan? Toimiiko loota normaalisti silloin kun menee vaihteet päälle?
Jos siis öljyt on ok, tosin pitäisi olla reilusti vähyyttä että tekisi tuommoista.
Testailin tuossa just tänään aihetta, loota tuntuu tekevän tuota vain kylmänä. Ensin tuo ei huolinut taas mitään vaihdetta päälle vaikka kokeilin starttailla uudestaan puolenkymmentä kertaa. Annoin käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaa jotta loota ja kone lämpiää, uus yritys ja pykälät meni jo joka startilla heti pesään. Muuten tuo loota toimii normaalisti mutta käynnistyksen jälkeen d:lle vaihtaessa laatikko vaihtaa suoraan kakkoselle vaikka ohjainpurkki luulee olevansa ykkösellä. Kakkoselle vaihtaessa laatikko vaihtaa ykköselle, tässä vaiheessa auttaa se neuvomasi purkin buuttaus. En ole ehtinyt vielä perehtyä asiaan kun autossa on ollut muutakin ongelmia ihan riittävästi.
Tänään lähti testilenkillä takapyörä irti vauhdista, oli vissiin jonkun aivopierun seurauksena jääny pyöränpultit kiristämättä kunnolla. Suurilta vahingoilta onneks vältyttiin kun vauhtiakaan ei ollut paljoa, mitään jarrukilpeä kummempaa ei hajonnut. Takapyöränlaakeria aloin vaihdella mut tuolta on napakin sökö eli täytyy vaihtaa sekin uuteen. Kesällä ostettu akkukin tais mennä paskaks kun auto oli jostain syystä purkanut sen tyhjäksi ja pakkanen oli sen jälkeen tehnyt tehtävänsä.
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Lisää laatikon lämpötila korjausta. Tekee just tuota jos on liian pienet korjaukset.
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Näillä korjauksilla ainakin itsellä toimi talvellakin -20 ja enemmänkin ihan ok, toki jäykkä oli toimimaan mutta toimi silti heti kun ajoon lähti (harvemmin toki tuli heti lähdettyä).
Mutta onneks ei käynyt mitään suurempaa vahinkoa renkaan irrotessa!
Mutta onneks ei käynyt mitään suurempaa vahinkoa renkaan irrotessa!
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
nosta akku sisälle lämpöseen ja jätä lataantuun. monasti näyttää, että on totaalisen sökö, kun laturin viisari ei värähdäkkään, mutta saattaa sitten jonkun ajan päästä alkaa ottaankin virtaa vastaan. mulla on veneen akku ollut jo monta talve paikoillaan veneessä tuolla pakkasessa ja keväällä aina sama homma. akku totaalisen tyhjä, eikä ota mitään vastaan. mutta, kun sen antaa aikansa olla, niin alkaa ottaan vastaan ja toimii taas koko kesän. tosin siinä on joku tollanen "karavaanari" akku, vai miksikä noita kutsutaan. huviakku tms. kannattaa silti kokeilla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Mitkäs vanteet on nuo kuvassa olevat kun näyttävät nii pirun tyylikkäiltä?
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Vanteet on Audi A5 peräisin olevat, sen tarkempaa mallinimeä en osaa sanoa. Mitat 8,5"x18", et muistaakseni 31mm. Ja joo akkuhommassa isoin ongelma tuntuu olevan nuo harvinaisen tyhmät älylaturit. Ostin tyhmyyksissäni viime talvena tuollaisen Bosch C3 laturin joka suostuu lataamaan karkeasti 30% vastaantulevista akuista. Jos akku on ihan tyhjä niin tuo ei sano mitään. Toin mb akun lämpimään ja tuo latasi sitä jonkun tunnin 6v asetuksilla luullen sitä kuplan 6v akuksi ja nyt se luulee sen olevan täynnä Volttimäärää ei voi luonnollisesti itse vaihtaa mistään. Taidan käydä ostamassa seuraavaks semmosen 20e vanhan liiton Einhellin älyttömän laturin Jos jollakulla on vinkkejä oikeasti toimivasta älylaturista niin otan kiitollisena vastaan.
Ja suurkiitos jätkät laatikkovinkeistä, pistetään kokeiluun.
Ja suurkiitos jätkät laatikkovinkeistä, pistetään kokeiluun.
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Defan vähän isommat ällilataajat on omista latureistani olleet parhaita. Omani lykkää noin 9 ampeeria tyhjään akkuun, vaikka taitaa olla virallisesti 7A laturi. Se lataa myös ne akut, mitä pari muuta laturiani ei suostu lataamaan.
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Crx merkkinen älylaturi on ollut ihan toimiva, tosin saa muutaman kerran laittaa päälle uudestaan jos täysin tyhjentynyttä akkua alkaa ladata. Vaihtoehtoina 2, 10 ja 15 amppeerin latausvirta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
mulla meni ihan samasta syystä hermot noihin "älylatureihin". akku tyhjä, niin ei älyä alkaa lataamaan. ostin juurikin sellasen tarjoustalon einhellin tyhmän laturin ja se lataa mukisematta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Mä olen käyttänyt C-Tek laturia ja tykännyt että on toiminut ok sen mitä mä tartten. Eli sähköisen.veneenmoottorin akku (100A) lataaminen on sujunut samoin 5A mönkijän akun.. CTek MXS 5.0
http://www.ctek.com/fi/fi/chargers/12v" onclick="window.open(this.href);return false; oliskohan ollu nyt kolme vuotta talossa. Noin 14 akkua ollu ladattavana. Näistä yks kuolleeks epäilty ei koskaan latautunut. Muut ovat ottaneet latingin vastaan. Mukavasti ns extra hilppeitä saatavilla.
http://www.ctek.com/fi/fi/chargers/12v" onclick="window.open(this.href);return false; oliskohan ollu nyt kolme vuotta talossa. Noin 14 akkua ollu ladattavana. Näistä yks kuolleeks epäilty ei koskaan latautunut. Muut ovat ottaneet latingin vastaan. Mukavasti ns extra hilppeitä saatavilla.
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Kyllä noi älylaturit on hyviä, tai ainakin ne saa täysin tyhjentyneetkin akut toimimaan vielä täydellisesti.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
ok. uskon, että ainakin osa noista älylatureista on hyviä. mutta mikä niistä tekee paremman, kun tollanen perinteinen tyhmä laturi? sekö, ettei tartte itse muistaa ottaa pois latauksesta? onhan noissa tietty kaikkia sulfaatin poistoja ja muita hi tech juttuja, mutta jos akku on ehjä, niin mitä virkaa niillä on? kunhan pikkasen kyseenalaistan vaan.S202 kirjoitti:Kyllä noi älylaturit on hyviä, tai ainakin ne saa täysin tyhjentyneetkin akut toimimaan vielä täydellisesti.
lähinnä, kun ittelläni ei ole kokemusta muista kun yhdestä "älylaturista". siinäkin oli kaikki talvilataus asennot ja sulfaatin poistot ja muut herkut, mutta ei sillä tehnyt mitään siinä kohtaa, kun akku oli oikeasti tyhjä. ei se ymmärtänyt alkaa lataan ollenkaan.
ja vielä älylatureista, niin jos oikeasti monipuolisen laturin haluaa ja pitää latailla monia erityyppisiä akkuja, niin ostaa sellasen RC-laitteille tarkotetun laturin. sitä voi sanoa jo älylaturiksi. sellanen osaa ladata melkeinpä akkua, kun akkua. pystyy mittaamaan kapasiteetit ja säätämään lataustehon/purkutehon yms. tosin auton akulle tollanen jää vähän heikkotehoseksi, mutta noin niinkun muihin akkuihin ihan omiaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
No onhan niissä monenlaista vaihetta miten ne virtaa antaa. Täysin tyhjää akkua latasin joku aika sitten, vissiin 8 kertaa piti laittaa uudestaan päälle, ennenku jäi pysyvästi lataamaan. Mutta kyllä siitä sitten akku taas tulikin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Juu eiköhän ny oo käsitelty latureita riittävästi. 25e Einhellillä latailen tästä lähtien. Pyöränlaakerihommiin tuli hankittua tommonen Bilteman pyöränlaakerityökalu. Tuolla siis vedetään väkisin takapyöränlaakeri pois pesästään ja uusi tilalle. Aika kätevän oloinen peli kun ei tartte napaa irroittaa. Mukana on eri kokosia sovitteita eri kokosille laakereille ja navoille. Napa lähti laakerin sisäkoolin kera irti vasaroimalla....sisäkooli lähti navasta rälläkällä. Uutta ehjää takanapaa en löytänyt muualta kuin kl:stä, ompi melko suolainen 200e hinnallaan mut eipä tuossa auta itku markkinoilla.
Toimimattomia vilkkuja oon selvitelly pitemmän aikaa ja mittailemalla sainkin selville et hätävilkkukatkaisijalle ei tullut virtaa sille navalle jonka läpi normaalien vilkkujen virrat kulkee edelleen monitoimireleen ja monitoimiviiksen kautta vilkuille. Hätävilkut autossa on siis toiminu koko ajan, lukuunottamatta apukuskin puolen etu- ja sivuvilkkuja jotka on kokonaan mykkänä. Tässä vaiheessa heräsi muistikuva että sulakerasian alla oli vielä yksi mystinen irtonainen piuhanpää edellisen asentajan jäljiltä. Mittailemalla selvisi että vilkkujen syöttöpiuhahan se oli kuin olikin kyseessä:
Hätävilkkujen muitakin johtoja oli joskus jatkettu jatkoliittimillä ja johdonpätkillä tuninki kojelaudan sovittamiseksi autoon....eliminoin jatkokset.
Kytkin vilkkupiuhan takas oikealle sulakkeelle.....johan tuli tavallisiinkin vilkkuihin eloa....tosin siten että hätävilkut vilkkuu kun vilkkuviiksestä vääntää vasemmalle tai oikealle. Täytyy vielä testata tuo systeemi varmasti ehjällä hätävilkkukatkaisijalla. Yhdellä romukopasta löytyneellä katkaisijlla jo tuota testasinkin mut ei vaikutusta.....tuossa katkaisijassa on vaan niin paljon toimintoja kytkentäkaavion mukaan että haluan olla varma tuosta ennen kuin alan hötkyilemään muuta. Täytyy myös tarkistaa oonko kytkeny tuon myös vilkkujen johtoihin kii tulevan kauko-ohjattavan keskuslukituksen varmasti oikein Toimimattoman etuvilkun syitä täytynee varmaan etsiä vielä kerran tuolta kojelaudan alta jossa oli joskus katkottu piuhoja ihan antaumuksella.
Toimimattomia vilkkuja oon selvitelly pitemmän aikaa ja mittailemalla sainkin selville et hätävilkkukatkaisijalle ei tullut virtaa sille navalle jonka läpi normaalien vilkkujen virrat kulkee edelleen monitoimireleen ja monitoimiviiksen kautta vilkuille. Hätävilkut autossa on siis toiminu koko ajan, lukuunottamatta apukuskin puolen etu- ja sivuvilkkuja jotka on kokonaan mykkänä. Tässä vaiheessa heräsi muistikuva että sulakerasian alla oli vielä yksi mystinen irtonainen piuhanpää edellisen asentajan jäljiltä. Mittailemalla selvisi että vilkkujen syöttöpiuhahan se oli kuin olikin kyseessä:
Hätävilkkujen muitakin johtoja oli joskus jatkettu jatkoliittimillä ja johdonpätkillä tuninki kojelaudan sovittamiseksi autoon....eliminoin jatkokset.
Kytkin vilkkupiuhan takas oikealle sulakkeelle.....johan tuli tavallisiinkin vilkkuihin eloa....tosin siten että hätävilkut vilkkuu kun vilkkuviiksestä vääntää vasemmalle tai oikealle. Täytyy vielä testata tuo systeemi varmasti ehjällä hätävilkkukatkaisijalla. Yhdellä romukopasta löytyneellä katkaisijlla jo tuota testasinkin mut ei vaikutusta.....tuossa katkaisijassa on vaan niin paljon toimintoja kytkentäkaavion mukaan että haluan olla varma tuosta ennen kuin alan hötkyilemään muuta. Täytyy myös tarkistaa oonko kytkeny tuon myös vilkkujen johtoihin kii tulevan kauko-ohjattavan keskuslukituksen varmasti oikein Toimimattoman etuvilkun syitä täytynee varmaan etsiä vielä kerran tuolta kojelaudan alta jossa oli joskus katkottu piuhoja ihan antaumuksella.
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Tätäkään laitetta ei ole unohdettu....vilkkuvika selvis, olin kytkenyt ajatuksissani kauko-ohjattavan keskuslukon saman vilkkupiuhan molempiin puoliin, joten viikseä käännettäessä alkoi molemmat puolet vilkkua samaan aikaan.....oikealle etuvilkullekin löytyi lopulta oikea piuha joten nyt toimii sekin.
Otin perämurikan vielä kerran auki ja laitoin sinne lukkopalikan.
Huipputieteellinen koepenkki antoi tulokseksi n. 185nm voimaa ennen kun lukko alkaa luistaa
Takapää kasaan uudella navalla ja laakerilla, hiukan viimeisiä tarkastuksia auton alla ja auto pyörilleen:
Veprotech Nokialla hitsaili ystävällisesti syyläriin 90 asteen kulman tuohon ylävesiletkun lähtöön, tein samalla vesiletkut muutenkin vähän järkevämmin
Tutkailin virtalukkoa kun mulla on ollut sammuttimen kanssa ongelmia. Kun auton sammutti, se ei meinannut lähteä käyntiin kun sammutin jäi päälle. Putsailin tuota virtalukon kyljessä olevaa alipaineventtiiliä joka sulkee alipainelinjan kun virrat kääntää päälle. Päättelin, että mulla on varmaan ollut letkut tuossa väärin päin, koska sammuttimen puolella venttiilissä on letkulähdön lisäksi pieni huohotusreikä jotta sammutin nousee pois päältä kun alipainelinja lyödään tukkoon.
Lastentaudit ja ekoilla koeajoilla havaitut ongelmat poistuu pikkuhiljaa, josko tämä olisi jo keväällä 2017 ajossa
Otin perämurikan vielä kerran auki ja laitoin sinne lukkopalikan.
Huipputieteellinen koepenkki antoi tulokseksi n. 185nm voimaa ennen kun lukko alkaa luistaa
Takapää kasaan uudella navalla ja laakerilla, hiukan viimeisiä tarkastuksia auton alla ja auto pyörilleen:
Veprotech Nokialla hitsaili ystävällisesti syyläriin 90 asteen kulman tuohon ylävesiletkun lähtöön, tein samalla vesiletkut muutenkin vähän järkevämmin
Tutkailin virtalukkoa kun mulla on ollut sammuttimen kanssa ongelmia. Kun auton sammutti, se ei meinannut lähteä käyntiin kun sammutin jäi päälle. Putsailin tuota virtalukon kyljessä olevaa alipaineventtiiliä joka sulkee alipainelinjan kun virrat kääntää päälle. Päättelin, että mulla on varmaan ollut letkut tuossa väärin päin, koska sammuttimen puolella venttiilissä on letkulähdön lisäksi pieni huohotusreikä jotta sammutin nousee pois päältä kun alipainelinja lyödään tukkoon.
Lastentaudit ja ekoilla koeajoilla havaitut ongelmat poistuu pikkuhiljaa, josko tämä olisi jo keväällä 2017 ajossa
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Tämä projekti alkaisi olla tältä erää valmis. Sain auton tällä viikolla vihdoin muutos- ja määräaikaiskatsastettua monien kirjavien vaiheiden jälkeen. Laatikko ei aina lähde 1 liikkeelle mikä aiheuttaa hiukan ylimääräistä päänvaivaa mutta sen kanssa pärjää. Vaihtoja täytyy vielä hiukan hienosäädellä, osa on turhan rajuja. Autosta penkitettiin 333hp/641nm ratasäädöillä, kadulla käytettävät on tietysti asia erikseen. Moottori herääkin mukavasti, eiköhän tuo riitä käyttöajoon
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
[quote="lauri a."]Tätäkään laitetta ei ole unohdettu....vilkkuvika selvis, olin kytkenyt ajatuksissani kauko-ohjattavan keskuslukon saman vilkkupiuhan molempiin puoliin, joten viikseä käännettäessä alkoi molemmat puolet vilkkua samaan aikaan.....oikealle etuvilkullekin löytyi lopulta oikea piuha joten nyt toimii sekin.
Mikäs se tommoinen lukkopalikka on/miten toimii ja mistä moisia saa?
sopiiko mihin kaikkiin periin?
Otin perämurikan vielä kerran auki ja laitoin sinne lukkopalikan.
Mikäs se tommoinen lukkopalikka on/miten toimii ja mistä moisia saa?
sopiiko mihin kaikkiin periin?
Otin perämurikan vielä kerran auki ja laitoin sinne lukkopalikan.
W 124 230 - 86
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Tämä on kyllä hieno projekti. Yllättävän hyvin sopii tuo vaalean sininen tummien helmojen ja vaaleiden vanteiden kans yhteen. Peukut lauri.a!!!
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Kiitoksia kehuista! Lukkopalikan tilasin joskus tuommoisesta firmasta: http://elbe.ee/
Se tulee siis perän keskikohtaan (näkyy kuvassa) ja puristaa noita asd-perän kitkalevypakkoja kasaan pyrkien estämään vetarien pyörintänopeuseroja (eli sutimista). Asd järjestelmän vakio hydraulisylinterit heitin kuuseen ja laitoin niiden tilalle normaalin perän laipat ja tiivisteet. Ainakin asd-periin tuo käy. Tuo lukko on katuajoon pikkaisen turhan tiukka eli luistaa ryskyttäen kun tekee tiukkoja käännöksiä asfaltilla. Toisaalta auto ei kyllä noilla tehoilla juuri sudikkaan vaan poistuu suht äkäisesti, tämä johtuu osaltaan siitä että pyöränkulmat saatiin takana aika hyvälle mallille, kiitos noiden säädettävien camber-tankojen.
Se tulee siis perän keskikohtaan (näkyy kuvassa) ja puristaa noita asd-perän kitkalevypakkoja kasaan pyrkien estämään vetarien pyörintänopeuseroja (eli sutimista). Asd järjestelmän vakio hydraulisylinterit heitin kuuseen ja laitoin niiden tilalle normaalin perän laipat ja tiivisteet. Ainakin asd-periin tuo käy. Tuo lukko on katuajoon pikkaisen turhan tiukka eli luistaa ryskyttäen kun tekee tiukkoja käännöksiä asfaltilla. Toisaalta auto ei kyllä noilla tehoilla juuri sudikkaan vaan poistuu suht äkäisesti, tämä johtuu osaltaan siitä että pyöränkulmat saatiin takana aika hyvälle mallille, kiitos noiden säädettävien camber-tankojen.
Re: OM606+w124 300TDT -88
Löytyykö vielä vai ookko hävittäny jo ?lauri a. kirjoitti:Jos jollakulla on tarvetta niin multa löytyy tuollainen satalankun kojelauta ja keskikonsoli jossa lämppärin säätimet on siirretty tuonne tuuletuskanavien paikalle, ja katkaisijat keskikonsoliin. Orkkis lahopuut on korvattu tuollaisella nätillä pianolakatulla pinnalla. En tiedä kuka tuon on aikoinaan tehnyt, tuli auton mukana. Itse ajattelin käyttää ihan orkkismallin kojelautaa, saa nähdä mihin saisi ahtopainemittarin piilotettua sopivasti.
[ [url=http://i94.photobucket.com/albums/l91/lauri_aa/W124%20300TDT/WP_20140913_015_1680x944_zps247a46dc.jpg] ][/url]
[ [url=http://i94.photobucket.com/albums/l91/lauri_aa/W124%20300TDT/WP_20140913_013_1680x944_zps0655f2ce.jpg] ][/url]
[ [url=http://i94.photobucket.com/albums/l91/lauri_aa/W124%20300TDT/WP_20140913_011_590x1050_zpsb33a9d8d.jpg] ][/url]
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Autolla tuli ajeltua tällä kaudella lopulta yli 3500km. Laatikko arpoo edelleen 1-2 vaihteita liikkeelle lähtiessä, kuulostaa olevan ihan ominaista noille pcs bokseille. Kylmillä keleillä ajoon lähtiessä loota vaihtoi 1-2-3 ihan ok mutta nelosta yrittäessä sekosi kokonaan. En tiedä onko tuolla vieläkin joku lämpötilakorjaus metsässä, täytyy tutkailla asiaa. Keskuslukitus hajosi myös loppusyksystä eikä ovia saanut enää millään lukkoon jolloin jätin auton pois liikennekäytöstä
Minkälaisia jäykempiä moottorin tukikumeja ootte laitellut noihin w124+om606 yhdistelmiin? Mulla on uudet 603 turbon kumit mut nuokin on todella veltot ja ilmeisesti laatikko pääsee ottamaan koriin kiinni vasemmalle kaartaessa. Tuo ongelma täytyy ottaa kans talven aikana työn alle.
Minkälaisia jäykempiä moottorin tukikumeja ootte laitellut noihin w124+om606 yhdistelmiin? Mulla on uudet 603 turbon kumit mut nuokin on todella veltot ja ilmeisesti laatikko pääsee ottamaan koriin kiinni vasemmalle kaartaessa. Tuo ongelma täytyy ottaa kans talven aikana työn alle.
Re: OM606+722.626+w124 300TDT -88
Itselle laitoin nuo scanian kumit 606 kaveriks 603 korvilla 124:seen. Vaatii tosin shimmiä ainakin ~25mm.
Nelosta vaihtaessa ei varmaankaan kerkeä vaihde vaihtumaan ja tippuu takaisin kolmoselle jolloin on tietysti sekaisin kun luulee olevansa nelosella vaikka onkin oikeasti kolmosella. Uudemmilla pcs purkeilla on nykyään seuranta tuohonkin että tietää millä vaihteella ollaan menossa oikeasti. Kokeile laskea lämpötilakorjaus kartasta lisää vielä duty cycleä miinuksen puolelle. Itselläni ollut 10asteessa -20% ja -5asteessa -22%, -20asteessa -24% tuolla kyseisellä lootalla, joilla toimi ok kovillakin -30pakkasilla (silloin harvoin kun lähdin nopeasti liikkeelle kylmänä) kun yleensä annan auton aina käydä vähintään 10minuuttia että laatikko hieman lämpeää.
Nelosta vaihtaessa ei varmaankaan kerkeä vaihde vaihtumaan ja tippuu takaisin kolmoselle jolloin on tietysti sekaisin kun luulee olevansa nelosella vaikka onkin oikeasti kolmosella. Uudemmilla pcs purkeilla on nykyään seuranta tuohonkin että tietää millä vaihteella ollaan menossa oikeasti. Kokeile laskea lämpötilakorjaus kartasta lisää vielä duty cycleä miinuksen puolelle. Itselläni ollut 10asteessa -20% ja -5asteessa -22%, -20asteessa -24% tuolla kyseisellä lootalla, joilla toimi ok kovillakin -30pakkasilla (silloin harvoin kun lähdin nopeasti liikkeelle kylmänä) kun yleensä annan auton aina käydä vähintään 10minuuttia että laatikko hieman lämpeää.
Käyttis: W210 E55 AMG -00