Subbanen takaluukussa.

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Make76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 29.06.2004 08:14
Paikkakunta: Lohja

Subbanen takaluukussa.

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Onko ketään tehnyt 124 koppaiseen subbari koteloa siihen takaluukun sivuun, syvennykseen? Miten kuuluvuus, saako kuulumaan? Ja onko kellään valmista koteloa myydä siihen, noin 10-12 tuumaiselle suballe?
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Itse kaipaisin kokemusta samanlaisesta, mutta mallina W210..
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Sori mut kuka sitä bassoa sielä peräkontissa kuuntelee? :wink:
Make76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 29.06.2004 08:14
Paikkakunta: Lohja

Subbanen takaluukussa

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Olen tullut siihen tulokseen että, siellä sillä olisi paras paikka. Ei olisi tiellä ja lapset eivät tökkisi elementtiä.
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Äänen laadun kannalta on paras kairata hattuhyllyyn reikä ja pultata supipoksi kiinni. Hommaa vaan semmoisen subbarin joka soi pienessä kaapissa niin se ei syö turhaan tavaratilaa.
Hattuhyllyyn on kuitenkin tehtävä reikiä ettei se basari paukuta pelkästään peltejä. (tämä nyt vaan on minun mielipiteeni asiasta) :)
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Ei hyvä takakontissa. Kuuluu liikaa ulos.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
perttu_n
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 322
Liittynyt: Ma 27.10.2003 15:48
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perttu_n »

timo230e kirjoitti:Ei hyvä takakontissa. Kuuluu liikaa ulos.
Mutta jokainenhan käyttää bitumimattoa ja NoiseKilleriä (tai muuta vastaavaa) vaimennusainetta, jotta saa resonoinnit pois. Eikö vain? :wink:
w201 190D
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3305
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Mä olen luopunut kaikesta hifismistä = käyttänyt alkuperäisiä kaiuttimia, mutta silloin kun ympäristö on häirinnyt liikaa musiikin kuuntelua kuten tässä 207:ssa olen laittanut kuulokkeet korviin.

Koss "The Plug" tulppamallin kuulokkeet maksaa 15€, ympäristöäänten vaimennusta 20-30 dB. Ei häiritse naapureita ja soi hyvin.

Mutta ei taida olla oikea vastaus tähän kysymykseen...
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Auttaisko noi matot ja äänieristys massat?. Sillon kun ostin autoni niin siinä oli supponen takakontissa. Ihmettelin kun ihmiset kääntyi katsomaan kun ajelin, eihän se nyt niin erikoisen näköinen auto ollut. Parkkipaikalla huomasin kun radio oli auki että se kuuluu paremmin ulos kuin sisään. Otin sitten mokoman pois ja vein vinttiin.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3305
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Massat ja matot auttaa ennen kaikkea resonansseihin (pelti värähtelee jollakin tietyllä taajuudella) ja varsinaisessa äänenvaimennuksessa toimivat sitä paremmin mitä suurempi taajuus on kyseessä. Valitettavasti hyvä vaimennus subbaritaajuuksilla taitaisi vaatia pari senttiä betonia.

Oma ehdotus vaikeus/tulosasteikolla:

1) Aktiivisubbari penkin alle
+helppo asentaa
-pieni elementti = alimmat taajuudet ja vuoria siirtävät tehot jäävät puuttumaan

2) Subbari apumiehen puolelle jalkatilaan, kotelo lasikuidusta itse leipoen
+normaalit mitoituskaavat toimii hyvin
-työläs rakennettava

3) Bandpass-subbari takaluukkuun, putki hattuhyllyn läpi matkustamoon
+isompi elementti, isompi kotelo
-vaatii mittauksen (tai "kultakorvan") ja sähköistä hienosäätöä jotta taajuusvasteen saa kohdalleen

Jos äänen määrä on tärkeämpi kun laatu (kuuntelu tapahtuu enemmän rintakehällä kun korvilla) niin sitten 3 on varma vaihtoehto
vito cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 22.08.2004 16:28
Paikkakunta: 08...

Viesti Kirjoittaja vito cdi »

En oo koskaan nähny subbaria TAKALUUKUSSA...Enkä kyllä kuullukkaa...en suosittele, suosiolla peräkonttiin :lol:
romujenkeräys on sairaus!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

vito cdi kirjoitti:En oo koskaan nähny subbaria TAKALUUKUSSA...Enkä kyllä kuullukkaa...en suosittele, suosiolla peräkonttiin :lol:
Ihan tosiko :shock:
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

[quote="jysi"]Oma ehdotus vaikeus/tulosasteikolla:

1) Aktiivisubbari penkin alle
+helppo asentaa
-pieni elementti = alimmat taajuudet ja vuoria siirtävät tehot jäävät puuttumaan


Olisiko kenelläkään tietoa/kokemusta, olisko jollain valmistajalla tuonne penkin alle suoraan sopivaa/mahtuvaa aktiivisubbaria?
W209 240CLK -04
S204 220CDI -11
Exät MB:t:
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Vastaa Viestiin