Eli projektina tällä kertaa kakssatanen automaatti vuodelta -83, mittarissa tällä hetkellä semmoset 248 tkm ja joka arkipäivä tulee semmoset 70km lisää.
Hän on tilausnumeroltaan 0 2 237 01437 ja toimitettu Braunschweigiin uudelle omistajalleen. Lisävarusteiksi on ruksittu 155 Creme Beige MB-texit, stereoradio Becker Europa Cassette Kurier, nelilovinen automaattivaihteisto lattiavaihteella, kierroslukumittari, sähkösäätöinen apukuljettajan peili, Hirschmann automaattiantenni, suurempi akku, takakaiuttimet ja kuljettajan puoleinen lipputanko.
Muuten alkuperäisessä kuosissaan mutta radion tilalla tällä hetkellä Blaupunkt Heilbronn sekä automaattiantenni & lipputanko ovat jääneet matkan varrelle joko Suomeen tai Saksaan.
Auto on suht ryhdissään ikäisekseen, viime katsastukseen meni ns. kylmiltään ja sai kehoitukset alapallonivelen suojakumista sekä tuulilasin halkeamasta.
Seissyt vuodet 2004-2014 jonka jälkeen laitettu uusiksi jarrut putkineen & letkuineen sekä hitsailtu helmat. Pohja muuten alkuperäisessä kunnossaan eikä edes osoita merkkejä mätänemisestä.
Auto on ihan mainiossa käyttökunnossa tälläkin hetkellä mutta kaikkea pientä laittoa koitan keksiä kokoajan jotta perfektionisti pysyy tyytyväisenä. Jos tämä nyt ei ihan toivottomaksi aihioksi osoittaudu niin saatan museoidakin. Pitää vedet auton ulkopuolella, kromit on ehjät / ruosteettomat ja ei tarvitse muutamaa neliötä peltiä niin ei tämä nyt huonoimmasta päästä ole.
Äkkiseltään tulee mieleen seuraavat laitot mitä pitäisi tehdä, listahan toki kasvaa kokoajan matkan varrella:
-Maalipinta, pintaruosteet pois. Vedetään kokonaan uusi jos ei sitten muuten onnistu. Varmasti jostain piilosta löytyy hitsattavaakin, kaaret yms. kovaa peltiä.
-Konehuoneen kosmeettisen ilmeen parannus mallia "viimesen päälle".
-Kaikki tiivisteet oviin ja samalla tuulilasiin lasin uusinnan yhteydessä
-Sisusta kaipaa viimeistä silausta, jotain pisteosaa puuttuu, lattiamatot pitäisi koittaa saada puhtaiksi tai uusia, MB-texeihin pari paikkaa yms.
-Mustan muovin tilalle Zebranoa silmänruoaksi
-Alustassa ja ohjauksessa ei sanottavaa mutta ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä voisi uusia kaikki kuluvat osat pyörien ripustukseen ja ohjaukseen laatuosilla.
Tossa nyt tommonen pikainen tilannekatsaus, kuten sanottua niin varmasti löytyy kokoajan lisää laiteltavaa niinkuin projekteissa yleensä on tapana.
Tässä nyt muutama kuva aiheesta, päivittelen ketjua aina kun teen jotain tuotteliasta.
Maalipinnan kiilto oli hukassa:

Parempi:


Aito juustokin löytyy katolle vaikkei tämä ole taksia nähnytkään




