W210 270 CDI 5v sähköloota
W210 270 CDI 5v sähköloota
Eli laatikko vikaa näytti bosch:in testeri. Siellä on kuulema semmoinen muovilevy, jossa on kiinne mm. lähtevän ja tulevan öljynpaineen tunnistimet. Pari muutakin osaa testaaja luetteli tarvivan vaihtaa. Sen tai niiden lisäksi testeri kertoi ilmamassamittarin ja jakotukin paineentunnistimen olevan vialla. Tästä jo meinaa mennä sormi suuhun kun eivät taida olla halpoja osia.
Olisiko ideoita kyseisten osien ostosta kohtuuhintaan. Oireina tässä on että esim ohituskiihdytyksessä heittää vaihteet pois päältä kokonaan ja hetken perästä sammuttaa vielä koneen. Kyseinen vika esiintynyt kolme kertaa ja aina siinä voimakkaassa kiihdytyksessä.
Testaaja suositteli aloittaa ilmamassamittarin vaihdolla tämä korjaushomma. Se taitaa olla vielä kohtuuhintainen osa. Lopuista en osaa sanoa mitään. Mistä noita kannattaa kysellä?
Onko mahdotonta itse tehdä noiden osien vaihtoa? Toinen keino on tietysti turvautua mersukorjaamoon. Neuvoja tai ideoita mielelläni otan vastaan.
Sen verran on tehty että vaihteistoöljyt vaihdoin huuhtelemalla (12 l meni) noin kaksi kuukautta sitten. Samalla suodatin. Polttoainesuodatin äsken. Perän öljyt myös.
Olisiko ideoita kyseisten osien ostosta kohtuuhintaan. Oireina tässä on että esim ohituskiihdytyksessä heittää vaihteet pois päältä kokonaan ja hetken perästä sammuttaa vielä koneen. Kyseinen vika esiintynyt kolme kertaa ja aina siinä voimakkaassa kiihdytyksessä.
Testaaja suositteli aloittaa ilmamassamittarin vaihdolla tämä korjaushomma. Se taitaa olla vielä kohtuuhintainen osa. Lopuista en osaa sanoa mitään. Mistä noita kannattaa kysellä?
Onko mahdotonta itse tehdä noiden osien vaihtoa? Toinen keino on tietysti turvautua mersukorjaamoon. Neuvoja tai ideoita mielelläni otan vastaan.
Sen verran on tehty että vaihteistoöljyt vaihdoin huuhtelemalla (12 l meni) noin kaksi kuukautta sitten. Samalla suodatin. Polttoainesuodatin äsken. Perän öljyt myös.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Mitäs vika koodeja *:ri antoitenhon kirjoitti:Eli laatikko vikaa näytti bosch:in testeri. Siellä on kuulema semmoinen muovilevy, jossa on kiinne mm. lähtevän ja tulevan öljynpaineen tunnistimet. Pari muutakin osaa testaaja luetteli tarvivan vaihtaa. Sen tai niiden lisäksi testeri kertoi ilmamassamittarin ja jakotukin paineentunnistimen olevan vialla. Tästä jo meinaa mennä sormi suuhun kun eivät taida olla halpoja osia.
Olisiko ideoita kyseisten osien ostosta kohtuuhintaan. Oireina tässä on että esim ohituskiihdytyksessä heittää vaihteet pois päältä kokonaan ja hetken perästä sammuttaa vielä koneen. Kyseinen vika esiintynyt kolme kertaa ja aina siinä voimakkaassa kiihdytyksessä.
Testaaja suositteli aloittaa ilmamassamittarin vaihdolla tämä korjaushomma. Se taitaa olla vielä kohtuuhintainen osa. Lopuista en osaa sanoa mitään. Mistä noita kannattaa kysellä?
Onko mahdotonta itse tehdä noiden osien vaihtoa? Toinen keino on tietysti turvautua mersukorjaamoon. Neuvoja tai ideoita mielelläni otan vastaan.
Sen verran on tehty että vaihteistoöljyt vaihdoin huuhtelemalla (12 l meni) noin kaksi kuukautta sitten. Samalla suodatin. Polttoainesuodatin äsken. Perän öljyt myös.
ja sen testaajan olis syytä hiukan...
tarkistaa tietojaan mersun laatikossa Ei ole yhtäkään painen anturia
siellä on vain 2 kierosluku tunistinta, äljynlämpö anturi ja käynistyksen esto katkaisin
kuvia ja juttua tuolla mese.fi
(linkejä tuossa alla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Ei ollut aikaa siinä kirjoittaa ylös niitä vikoja mita se luetteli. Mutta tänään huomasin että boxissa johon tulee kaksi liitintä ( luulen että vaihteisiin liittyvä) oli öljyä sisällä noin puolitoista desilitraa. Valutin ulos mutta en vielä tehnyt muuta. Jos sen saa auki niin kai sen voi putsata. Täytynee vaihtaa lootassa oleva johtoplugi, jos se vuotaa. Haulla löysin tietoa.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Boksin puhdistus, vikakoodien tyhjennys, koeajo ja vikakoodien luku. Lisäksi tarvittavat toimintotestit, testaaja kyllä tietää mitä Starilla voi tehdä ja mitä pitää minkäkin vikakoodin / oireen tiimoilta tutkia.
Unohda se joka on Boschilla testannut ja arvellut niitä näitä.
Unohda se joka on Boschilla testannut ja arvellut niitä näitä.
wiimax.fi
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Ja ilmamassamittari ei aiheuta moottorin sammumista kovassa kiihdytyksessä. Yhteispainekiskon paine laskee ja ohjelma sammuttaa moottorin, ensinnä tutkia ohivuodot suuttimista ja jos ne eivät ole liian suuret niin sitten tarkastaa ettei vuoda ilmoja järjestelmään mistään.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Korkeapainepumppu tai suuttimet ohivuotoa
Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Sen verran edistytty, että löytyi fiksu star-mies. Päästiin eteenpäin siten, että tilasin kl-varaosista korkeapainepumpum tiivistesarjan sekä suodattimelta pumpulle tulevan putken. Lisäksi vaihteistoon uuden suodattimen ja pohjan tiivisteen.
Otan siis ensi tilassa vaihteistosta irti pohjan ja "venttiilipöydän", vai mikä lie nimeltään. puhdistan johdinlevyn kierroslukutunnistimet Y3/6n2 ja Y3/6n3. Laitan samalla uuden suodattimen, tiivisteen ja jos saan auki, niin pohjapropun. Se kun ei auennut talvella kun vaihdoin öljyt. Öljyä menee taas, mutta siellä saattaa olla vielä sakkaa jossain. Ensi vaihto laatikkoon oli tehty vasta 170 t km kohdilla. Kun itse vaihdoin ne niin tuli vielä vähän tummaa öljyä ulos, vaikka huuhtelin 12:sta litralla.
Star ei tunnistanut bosch:in esiintuomia vikoja, esim ilmamäärämittari ja polttoaineen paineentunnistinta.
Ensi viikolla tulee osat ja taas eteenpäin...
Otan siis ensi tilassa vaihteistosta irti pohjan ja "venttiilipöydän", vai mikä lie nimeltään. puhdistan johdinlevyn kierroslukutunnistimet Y3/6n2 ja Y3/6n3. Laitan samalla uuden suodattimen, tiivisteen ja jos saan auki, niin pohjapropun. Se kun ei auennut talvella kun vaihdoin öljyt. Öljyä menee taas, mutta siellä saattaa olla vielä sakkaa jossain. Ensi vaihto laatikkoon oli tehty vasta 170 t km kohdilla. Kun itse vaihdoin ne niin tuli vielä vähän tummaa öljyä ulos, vaikka huuhtelin 12:sta litralla.
Star ei tunnistanut bosch:in esiintuomia vikoja, esim ilmamäärämittari ja polttoaineen paineentunnistinta.
Ensi viikolla tulee osat ja taas eteenpäin...
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Nyt on tehty mitä uskalsin. Otin vaihteiston venttiilikoneiston irti, purkasin sen osiin lukuunottamatta itse venttiilejä. Johdinlevynoli vielä helppo irroittaa, samoin se ylempi ja alempi levy toisistaan. Kun sitä kääntelin saadakseni öljyä vähemmäksi, karkasivat siellä olevat kuulat ja pienet suodatinkorit pois. Sormi meni ensin suuhun, mutta jonkun ajan päästä keksin viedä ne osat sisälle tietsikan viereen. Etsin sitten 722.6 haulla youtubesta videon jossa se työ tehtiin. Pysäytin aina ohjelman kun näin mitä videon purkaja otti pois levystä ja laitoin samanlaisen osan samaan paikkaa. Kaikki osat löysivät oikean kolon. Tämän vuoksi en avannut niitä venttiilejä. Kokosin osat ja putsasin johdinlevyn osat vielä. Siellä oli jotain harmaata sakkaa. Olen talvella vaihtanut öljyt laatikkoon, joten en kaikkia uusinut vaan sen määrän mikä poistui. Tilasin KL varaosista mittatikun ja sen avulla saan sitten oikean öljypinnan. Koeajossa loota tuntui toimivan hyvin. Tarkemmin sen näkee tuonnempana.
Öljypohjassakin oli sitä harmaata sotkua. Voi olla että tulee vaihdettua varmuuden vuoksi ne öljyt vielä ennen aikojaan. Edellinen ja ainoa vaihto oli tehty 170 tkm kohdalla ja nyt ajettu 340 tkm kun vaihdoin toisen kerran. En ainakaan enempiä merkintöjä löytänyt huoltokirjasta. Sen tein tässä talvella. Nyt uusin myös sen töpselin jonka kautta ne johdot tulevat ulos. Boxissa oli desi öljyä. Sen pesin. Näkeepähän sitten tulevaisuudessa onnistuinko.
Öljypohjassakin oli sitä harmaata sotkua. Voi olla että tulee vaihdettua varmuuden vuoksi ne öljyt vielä ennen aikojaan. Edellinen ja ainoa vaihto oli tehty 170 tkm kohdalla ja nyt ajettu 340 tkm kun vaihdoin toisen kerran. En ainakaan enempiä merkintöjä löytänyt huoltokirjasta. Sen tein tässä talvella. Nyt uusin myös sen töpselin jonka kautta ne johdot tulevat ulos. Boxissa oli desi öljyä. Sen pesin. Näkeepähän sitten tulevaisuudessa onnistuinko.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Joopa joo. Ei auttanut puhdistus. Tilasin kl-varaosista uuden johdin levyn. Samalla polttoaineen paineen säätimen tiivisteet.
Johdinlevyn vaihdoin jo lähes rutiinilla. Laatikko auki ja venttiilikoneisto irti. Meni paikoilleenkin hyvin. Samalla vaihtui taas 4 l öljyä sinne.
Koeajolla kovalla kiihdytyksellä kuumana sain jossain kohdassa vaihteet häipymään. laskiessa kierroksia ne kuitenkin löytyivät uudelleen?
Ihmeissäni olin. toista kertaa samalla ajorupeamalla se ei toistunut. Seuraavana päivänä se toistui ja piti pysäyttää, sammuttaa moottori , käynnistää uudelleen ja kas, taas toimi.
Vaihdoin sitten sen paineensäätimen tiivisteet, 3 kpl. Olen testannut joitain kertoja muttei ole kone sammunut. Ei myöskään vaihteet kadonneet. Pitänee seurata tilannetta.
Kuitenkin uutta oli se, että kone ei sammunut noilla kahdella kerralla kun vaihteet katosivat. Ja se, että ensimmäisellä kerralla ne löytyivät kun kierrokset laskivat.
jos jatkuu oireet, pitänee taas etsiä starin omistaja esiin.
Johdinlevyn vaihdoin jo lähes rutiinilla. Laatikko auki ja venttiilikoneisto irti. Meni paikoilleenkin hyvin. Samalla vaihtui taas 4 l öljyä sinne.
Koeajolla kovalla kiihdytyksellä kuumana sain jossain kohdassa vaihteet häipymään. laskiessa kierroksia ne kuitenkin löytyivät uudelleen?
Ihmeissäni olin. toista kertaa samalla ajorupeamalla se ei toistunut. Seuraavana päivänä se toistui ja piti pysäyttää, sammuttaa moottori , käynnistää uudelleen ja kas, taas toimi.
Vaihdoin sitten sen paineensäätimen tiivisteet, 3 kpl. Olen testannut joitain kertoja muttei ole kone sammunut. Ei myöskään vaihteet kadonneet. Pitänee seurata tilannetta.
Kuitenkin uutta oli se, että kone ei sammunut noilla kahdella kerralla kun vaihteet katosivat. Ja se, että ensimmäisellä kerralla ne löytyivät kun kierrokset laskivat.
jos jatkuu oireet, pitänee taas etsiä starin omistaja esiin.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Tarkista vielä öljyn määrätenhon kirjoitti:Joopa joo. Ei auttanut puhdistus. Tilasin kl-varaosista uuden johdin levyn. Samalla polttoaineen paineen säätimen tiivisteet.
Johdinlevyn vaihdoin jo lähes rutiinilla. Laatikko auki ja venttiilikoneisto irti. Meni paikoilleenkin hyvin. Samalla vaihtui taas 4 l öljyä sinne.
Koeajolla kovalla kiihdytyksellä kuumana sain jossain kohdassa vaihteet häipymään. laskiessa kierroksia ne kuitenkin löytyivät uudelleen?
Ihmeissäni olin. toista kertaa samalla ajorupeamalla se ei toistunut. Seuraavana päivänä se toistui ja piti pysäyttää, sammuttaa moottori , käynnistää uudelleen ja kas, taas toimi.
Vaihdoin sitten sen paineensäätimen tiivisteet, 3 kpl. Olen testannut joitain kertoja muttei ole kone sammunut. Ei myöskään vaihteet kadonneet. Pitänee seurata tilannetta.
Kuitenkin uutta oli se, että kone ei sammunut noilla kahdella kerralla kun vaihteet katosivat. Ja se, että ensimmäisellä kerralla ne löytyivät kun kierrokset laskivat.
jos jatkuu oireet, pitänee taas etsiä starin omistaja esiin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Öljyn määrä tarkastettu ja näytti kl-varaosista ostetulla tikulla just oikeaa määrää. Koitin nyt ajaa muutaman kerran silleen että tulisi vika päälle, muttei ole tullut. Nyt ajelen taas niinku ennenkin ja jos tulee vika esiin vielä niin jatkan juttua. Kiitos neuvoista.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Ja tarkistellessa laatiköljy oli juuri oikean lämöistätenhon kirjoitti:Öljyn määrä tarkastettu ja näytti kl-varaosista ostetulla tikulla just oikeaa määrää. Koitin nyt ajaa muutaman kerran silleen että tulisi vika päälle, muttei ole tullut. Nyt ajelen taas niinku ennenkin ja jos tulee vika esiin vielä niin jatkan juttua. Kiitos neuvoista.
(ei moottori)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 270 CDI 5v sähköloota
Ajoin autolla n. 30 km ennen mittausta. Moottori toki oli lämmin, mutta en osaa mitata vaihteistoöljyn lämpötilaa. Ylärajassa öljyn pinta oli. Tein perjantaina ja myös sunnuntaina vielä koekiihdytyksiä mutten saanut esiin vikaa. Alan taas luottaa vähitellen lootaan. Aika näyttää miten käy.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.