Jep, eli olen ensimmäistä mersuani ostamassa enkä tiedä näistä juurikaan mitään. Kävin katsomassa tällaista autoa, mutta otin sitten aikalisän etten tee väärää päätöstä. Tähän tarvitsen teidän ammattitaitoa.
MB C180 W202 bensa manuaali
Kävin nopealla koeajolla ja ajolleen tuntui hyvältä. Kaasupoljin on tosi raskas verrattuna muihin ajamiini autoihin. (normaalia?). Perä ei paukkunut ja alustakin tuntui jämäkältä. Kurkkasin ajon jälkeen konepellin alle (myyjä tuntui vähän vastahakoiselta ja laittoi sen itse kiinni aika nopeasti) huomasin siis että koko konehuone oli aivan öljyssä. Sitä ei voinut oikein paikallistaa mistä se vuosi kun kaikki oli tosiaan öljyssä - ei tainnut olla yhtäkään komponenttia mikä ei olisi ollut mustan öljyn peitossa. Kurkkasin sitten koneen alle niin sielä oli muodostunut parin minuutin aikana pienen noin 3*3cm öljy läiskän ja silmin nähden öljyä tihkutti kokoajan.
Auton sisällä oli paskaista, ei oltu siivottu ja haisi tupakalle. Autoa ei myöskään oltu pesty joten senkin puolesta aivan kurassa. Lokarit perinteisesti lahonneet. Mutta muuten kaikki näytti hyvältä. Mielessäni kuvittelin että tässä saattais olla helmi pelastettavana huonolta omistajalta, joka on kaltoin kohdellut sitä vain. Eli kaiken sen paskan alta näin potentiaalia autossa. suhteellisen vähän ajettu myöskin.
En vain kuitenkaan uskaltanut ostaa, koska pelotti tämä öljy vuoto. Olen sen jälkeen miettinyt että pitäiskö sittenkin käydä ostamassa se ? Mitä mieltä te olette ?
W202 harkinnassa - kannattaako ostaa vai ei ?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su 01.05.2016 11:47
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Hankkimassa W202
Jokseenkin normaalia, että vuotaa kannesta siitä laturin yläpuolelta, mutta ei pitäisi kuitenkaan reviiriä merkata, eli jos valuu maahan on aika valmis => konehuone yltäpäätä öljyssä tarkoittaa => unohda
Jos sisälmykset on paskassa ja auto haisee niin ei sitä silloin ole pidetty, kuten autoa kuuluu => uhohda.
Kaasupoljin ja raskaampi, kuin monissa muissa mutta ei sen pitäisi olla "tosi raskas" ja lisäksi kytkin on aika pitkäliikkeinen eli ottaa ns. kokomatkalta eli vaatii saattamisen loppuun asti.
Tarkasta ja tarkkaile erityisesti tyhjäkäyntiä ja tyhäkäynti kierroksia. Pitää olla tasaiset 600-700r/min. Kaasuläppäkotelo maksaa >500€ ja kätettyjä ehjiä ei juurikaan ole.
Tarkista, lisäksi että kaikki renkaat on tasaisesti kuluneet, kumit murenee ja kova homma vaihtaa kaikki nivelet ja takakelkan kumit. Ovat kyllä tehtävissä, eikä mitenkään kohtuuttoman kallista, etenkään jos askartelee itse.
Minä "pelastin" yhden lähes ruosteettoman ja havainnot:
Jos lokarit on selvästi läpi mädäntyneet (edestä puskurin saumasta ja etupyörän takaa) nin väittäisin, että aikä mätä. Minunulla nuo lokarit oli lähes ruosteettomat (ulos päin) ja tällöin ruostetta oli seuraavasti:
Takaluukusta pitää syynätä vararenkaan potero ja kurkata verhoilun taakse niihin syvennyksiin. Vähintään oikealta pyörän takaa se vedenpoistokumin ympäristö ja hinaussilmukan ympäristö. Ne ovat tällöin myös samassa kunnossa.
Takapyörän koteloista runkopalkin päät, jarruputket katkeaa, kun antaa kunnolla kenkää, etutukivarret alapallon ympäriltä ihan pitsiä. Ovien reunat kumien alta olikin jo aloittanut pehmenemisen.
Eli ihan hiton siisti on yllättävän ruosteinen joten selkeästi ruosteinen on mielestäni ihan valmis naulatehtaalle. Itse jokainen tietysti pettymyksensä hankkii ja ymmärsin, että olet valmis askartelemaan niin mikäs siinä, mutta kyllä näitä w202 on ihan asiallisiakin saatavilla, mihin aikaisemmat omistajat ovat tehneet huollot yms. kunnolla ja ajallaan. Suhteellisen vähän ajettu on tietysti jokaisen oma mittari mutta ainakaan 250tkm ei ole vuoda öljyä läheskään tuohon malliin. Tällöin vasta "hikoilee" kannen välistä.
Jos sisälmykset on paskassa ja auto haisee niin ei sitä silloin ole pidetty, kuten autoa kuuluu => uhohda.
Kaasupoljin ja raskaampi, kuin monissa muissa mutta ei sen pitäisi olla "tosi raskas" ja lisäksi kytkin on aika pitkäliikkeinen eli ottaa ns. kokomatkalta eli vaatii saattamisen loppuun asti.
Tarkasta ja tarkkaile erityisesti tyhjäkäyntiä ja tyhäkäynti kierroksia. Pitää olla tasaiset 600-700r/min. Kaasuläppäkotelo maksaa >500€ ja kätettyjä ehjiä ei juurikaan ole.
Tarkista, lisäksi että kaikki renkaat on tasaisesti kuluneet, kumit murenee ja kova homma vaihtaa kaikki nivelet ja takakelkan kumit. Ovat kyllä tehtävissä, eikä mitenkään kohtuuttoman kallista, etenkään jos askartelee itse.
Minä "pelastin" yhden lähes ruosteettoman ja havainnot:
Jos lokarit on selvästi läpi mädäntyneet (edestä puskurin saumasta ja etupyörän takaa) nin väittäisin, että aikä mätä. Minunulla nuo lokarit oli lähes ruosteettomat (ulos päin) ja tällöin ruostetta oli seuraavasti:
Takaluukusta pitää syynätä vararenkaan potero ja kurkata verhoilun taakse niihin syvennyksiin. Vähintään oikealta pyörän takaa se vedenpoistokumin ympäristö ja hinaussilmukan ympäristö. Ne ovat tällöin myös samassa kunnossa.
Takapyörän koteloista runkopalkin päät, jarruputket katkeaa, kun antaa kunnolla kenkää, etutukivarret alapallon ympäriltä ihan pitsiä. Ovien reunat kumien alta olikin jo aloittanut pehmenemisen.
Eli ihan hiton siisti on yllättävän ruosteinen joten selkeästi ruosteinen on mielestäni ihan valmis naulatehtaalle. Itse jokainen tietysti pettymyksensä hankkii ja ymmärsin, että olet valmis askartelemaan niin mikäs siinä, mutta kyllä näitä w202 on ihan asiallisiakin saatavilla, mihin aikaisemmat omistajat ovat tehneet huollot yms. kunnolla ja ajallaan. Suhteellisen vähän ajettu on tietysti jokaisen oma mittari mutta ainakaan 250tkm ei ole vuoda öljyä läheskään tuohon malliin. Tällöin vasta "hikoilee" kannen välistä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: W202 harkinnassa - kannattaako ostaa vai ei ?
On niitä hyviäkin kun malttaa etsiä eikä osta edullisinta 900e hintaista Nettiautosta
Kokemuksia omasta W202 bensamersusta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=165662" onclick="window.open(this.href);return false;

Kokemuksia omasta W202 bensamersusta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=165662" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W202 harkinnassa - kannattaako ostaa vai ei ?
No tässähän just se 900€:n peli. Näyttäis olevan suht siivottukin ja konehuoneessa näemmä lähinnä pölyä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=175720" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 6&t=175720" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W202 harkinnassa - kannattaako ostaa vai ei ?
Onko forumilla tietoa linkin autosta?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8031272" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8031272" onclick="window.open(this.href);return false;
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: W202 harkinnassa - kannattaako ostaa vai ei ?
Itsellä tällä hetkellä suosikkilistallajpel82 kirjoitti:Onko forumilla tietoa linkin autosta?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8031272" onclick="window.open(this.href);return false;

On vakavassa harkinnassa mutta pitää ensin hoitaa muita vehkeitä ja remontoida pirttiä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04