200d ohjeita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
v-v_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 23.02.2016 22:32

200d ohjeita

Viesti Kirjoittaja v-v_ »

Elikkä olis 200d:stä tulossa turbodiesel, ja pitäs jarrut niin ikään päivittää vähän jykevämpii. Niin sopiiko w124 300E farkun jarrut sedaniin ? Koitin etsiskellä vastausta mutta en löytäny.
Viimeksi muokannut v-v_, Ti 11.10.2016 19:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 Jarrukysymys

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

v-v_ kirjoitti:Elikkä olis 200d:stä tulossa turbodiesel, ja pitäs jarrut niin ikään päivittää vähän jykevämpii. Niin sopiiko w124 300E farkun jarrut sedaniin ? Koitin etsiskellä vastausta mutta en löytäny.

Juu kyllä käy, kun otat kaikki etujarruosat siitä E300sest, niin ja ehkä se kallistuksen vakainkin kannattaa ottaa samoin tein. Takajarrut voi verrata, voivat olla jopa samat kilkkeet niissä!?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 Jarrukysymys

Viesti Kirjoittaja atlas »

Taka levyt on kyllä farkuissa bensaan nähden isommmat ja voi olla että satula tai sen kiinnikkeet eri kohdin kun halkaisija on isompi.
On muuten vaarallinen peli jos taka jarrut on suhteettoman tehokkaat.
Faarkussahan on isommat pyöränlaakerit navassa takana sitten eli voi olla eri kiinnike etäisyys satulallekin mutta muistaakseni kokeilin yhtä farkun satulaa sedaniin niin ei käynyt....mutta vertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
v-v_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 23.02.2016 22:32

Re: W124 Jarrukysymys

Viesti Kirjoittaja v-v_ »

Kiitoksia :thumbup:
v-v_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 23.02.2016 22:32

Re: 200d apuja

Viesti Kirjoittaja v-v_ »

Oisko/saisko joltaki ohjeet 200d kiertokangenlaakerien vaihtoon esim. autodatasta, momentit yms. Alfameristä en löytäny.
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: 200d ohjeita (otsikko vaihdettu)

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Kiertokankien kiristys 40Nm + 90astetta. Tällaisen ohjeen jostain sain ja niin teinkin.
En vaan muista onko tuo virallinen ohje.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
v-v_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 23.02.2016 22:32

Re: 200d ohjeita (otsikko vaihdettu)

Viesti Kirjoittaja v-v_ »

Löysin jostakin lontoon kielisestä 200d manuaalista semmoset luvut kun 30Nm + 5Nm + 90-100°
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 200d ohjeita (otsikko vaihdettu)

Viesti Kirjoittaja dealer »

W124 200D jarrut riittää normikäytössä vaikka moottoria vähän piristetäänkin, myös muutoskatsastukseen noin 120 hv saakka.
Samat jarrut kun on myös 250D-300D-200E.

Eihän tässä tosin kerrottu millainen moottori kenties tulee 200D tilalle vai turbotetaanko alkuperäinen - ja jarrujen parantaminen on aina OK :thumbup:
wiimax.fi
v-v_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 23.02.2016 22:32

Re: 200d ohjeita (otsikko vaihdettu)

Viesti Kirjoittaja v-v_ »

Joo olis 124:seen kaikkee kivaa tulossa.
200d Turbotus (Garret vnt15/gt1749 GT20), pakosarjan muokkaus, painekotelon rakennus, namiruuvin pyörittelyä, kk-laakerien vaihto, kannentiivisteen vaihto+uuden liimaus, jarru upgrade ja maalaus :|

Ja käyttis tästä on tosiaan tulossa.
Vastaa Viestiin