Väyrysen ratissa merkillistä vapinaa??
Väyrysen ratissa merkillistä vapinaa??
Osaisko joku selittää, mistä johtuu ratissa tuntuva semmonen "aallottainen" vapina varsinkin 80 - 100 nopeudella? Renkaat on tasapainotettu ja pyörien suuntaukset säädetty. Kaikki pitäisi siis olla kohdallaan, mutta vapisee....
Kyseessä on Väyrys-farkku vm 1996, ajettu reilut 280000 km.
Kyseessä on Väyrys-farkku vm 1996, ajettu reilut 280000 km.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 819
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Katsastin lopuukesällä ja silloin vaihdettiin toinen raidetangon pää. Muuta vikaa ei siellä ollut. Mutta tosin joskus viime talvena Veholla sanoivat joistakin kumeista siellä etupäässä, että ne on loppu ja pitäis vaihtaa. En muista, mitkä ne oli, koska en silloin pitänyt asiaa ajankohtaisena. Muistini mukaan ne eivät olleet kuitenkaan vakaajan kumit?? Mitkähän ne olis voinu olla?? Ja voiskohan niillä olla tekemistä tään voimistuneen, aaltoilevan vapinan kanssa??Avantgarde kirjoitti:Veikkaisin väljyyttä etupään nivelissä, joko alapalloissa tai/ja raidetangonpäissä. Teki itsellä samaa ja parani pallojen vaihdolla. Ei kallista eikä vaikeaa ...
Heitetään vielä yksi arvaus: Olisiko jarrulevyissä epätasapainoa?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Hmm jos joku osaisi kääntää Suomeksi, niin ne olisi pendelhoova puksid....
Selittämällä ehkä selviää - raidetangon kumipuslat eli ne mitkä pitää sen systeemin korissa kiinni.
Itsellä oli W124 sama vika - paranee, kun vaihtaa muutakin, mutta sitä veikkaisin varsinaiseksi syyksi.
Jarrulevyjen epätasapaino pitäisi ilmetä jarrutuksessa erittäin hyvin.
Selittämällä ehkä selviää - raidetangon kumipuslat eli ne mitkä pitää sen systeemin korissa kiinni.
Itsellä oli W124 sama vika - paranee, kun vaihtaa muutakin, mutta sitä veikkaisin varsinaiseksi syyksi.
Jarrulevyjen epätasapaino pitäisi ilmetä jarrutuksessa erittäin hyvin.
Tarkoitatko alatukivarren puslia?kalev kirjoitti:Hmm jos joku osaisi kääntää Suomeksi, niin ne olisi pendelhoova puksid....
Selittämällä ehkä selviää - raidetangon kumipuslat eli ne mitkä pitää sen systeemin korissa kiinni.
Itsellä oli W124 sama vika - paranee, kun vaihtaa muutakin, mutta sitä veikkaisin varsinaiseksi syyksi.
Jarrulevyjen epätasapaino pitäisi ilmetä jarrutuksessa erittäin hyvin.
Löysin muuten tällaisen Suomi-Englanti-Ruotsi-Eesti-Suomi- sanakirjan
Harmi kun tuo ei tunne autoteknillistä sanastoa

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Joo, näistä kumipuslista oli varmaan kyse, kun Veholla sanoivat minulle viime keväänä, että ne pitäisi vaihtaa. Eli: jos vaihdan nuo kumipuslat ja jarrulevyt, niin jokohan homma korjautuisi???Jani kirjoitti:Tarkoitatko alatukivarren puslia?kalev kirjoitti:Hmm jos joku osaisi kääntää Suomeksi, niin ne olisi pendelhoova puksid....
Selittämällä ehkä selviää - raidetangon kumipuslat eli ne mitkä pitää sen systeemin korissa kiinni.
Itsellä oli W124 sama vika - paranee, kun vaihtaa muutakin, mutta sitä veikkaisin varsinaiseksi syyksi.
Jarrulevyjen epätasapaino pitäisi ilmetä jarrutuksessa erittäin hyvin.
Löysin muuten tällaisen Suomi-Englanti-Ruotsi-Eesti-Suomi- sanakirjan
Harmi kun tuo ei tunne autoteknillistä sanastoa