vähis kirjoitti:Kylmänä vaimeaa sirinää n. minuutin ajan oikohan jollain tietoo mikä mahtaa olla?
Sisäilman lämpötila-anturi siellä sirittääpi... ei vakavaa ellei ääni ala muuten häiritä. Siinä Anturissa on sellainen pienen pieni puhallin joka imee sisäilmaa putken läpi ja putkessa on tuo lämpöanturi joka siis mittaa sisäilman lämpötilaa. Kannattaa tietty katsoa että tuo puhallin pyörii jotta anturi saa mitattua oikein tuon sisäilman. Omassani oli melkolailla pölyä ja puhdistin sen... vaikkei tuo vielä ääntänytkään. Uusi maksaa n. 80eur jollei puhdistus auta ja ääni siis häiritsee.
vähis kirjoitti:Kylmänä vaimeaa sirinää n. minuutin ajan oikohan jollain tietoo mikä mahtaa olla?
Sisäilman lämpötila-anturi siellä sirittääpi... ei vakavaa ellei ääni ala muuten häiritä. Siinä Anturissa on sellainen pienen pieni puhallin joka imee sisäilmaa putken läpi ja putkessa on tuo lämpöanturi joka siis mittaa sisäilman lämpötilaa. Kannattaa tietty katsoa että tuo puhallin pyörii jotta anturi saa mitattua oikein tuon sisäilman. Omassani oli melkolailla pölyä ja puhdistin sen... vaikkei tuo vielä ääntänytkään. Uusi maksaa n. 80eur jollei puhdistus auta ja ääni siis häiritsee.
Moi!
Omasta W202 farkusta kuuluu samat sirinät ja kinnostuin aiheesta. Mikä lie ko anturin merkitys autossa jossa ei kuitenkaan ole mitään automaattista ilmastointia eikä muitakaan herkkuja? Leikkaako se lämppäristä lämpöjä pois auton lämmetessä?
Omasta W202 farkusta kuuluu samat sirinät ja kinnostuin aiheesta. Mikä lie ko anturin merkitys autossa jossa ei kuitenkaan ole mitään automaattista ilmastointia eikä muitakaan herkkuja? Leikkaako se lämppäristä lämpöjä pois auton lämmetessä?
Jep, tuo lämmönsäätö järjestelmä pyrkii pitämään sisäilmanlämpötilan vakiona...
pelamo kirjoitti:Tuo lampun muovisuojus aukeaa ruuvimeisselillä vääntämällä, siinä pitäis kolot näkyä mistä sitä väännetään auki.
Niitä on kahdenlaisia (paikka kattoluukun katkaisijalle ja ilman). Toista pitää työntää (muistaakseni ilman katkaisijan paikkaa) ja toista vetää (reuna voi olla tiukassa peilin alla – tuli kerran melkoinen jälki peukaloon).
pelamo kirjoitti:Tuo lampun muovisuojus aukeaa ruuvimeisselillä vääntämällä, siinä pitäis kolot näkyä mistä sitä väännetään auki.
Niitä on kahdenlaisia (paikka kattoluukun katkaisijalle ja ilman). Toista pitää työntää (muistaakseni ilman katkaisijan paikkaa) ja toista vetää (reuna voi olla tiukassa peilin alla – tuli kerran melkoinen jälki peukaloon).
t.
Risto
Valojen muovit (siis ne valkoiset) lähtee helposti pienellä meisselillä kampeamalla... itse koko valaisinhökötys lähtee kattoluukun kytkin mallissa kun kampeaa ensin samaisella meisselillä etureunan irti peilin alta... kun nätisti tekee ei jää jälkiä.