Paljonko on painetta

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Paljonko on painetta

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Paljonko luulette että on 290td koneen turbon paineet, jos vaikka tulee hankittua mittari, niin tietäis vähä millä asteikolla sen pitäis olla? Onko muuten isokin homma sen ahtopainemittarin laitto?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

En tiedä mitä vakiona mut uusiks ohjelmoituna tiedän et käyttäävät 2,1bar paineita :shock:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Vakiossa suurin ahtopaine 0,92 bar.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Paljonko on painetta

Viesti Kirjoittaja veskola »

JaniM kirjoitti:Onko muuten isokin homma sen ahtopainemittarin laitto?
Siis on ja ei, mä kävin noin viidessä (5) !!! liikkeessä ennen kuin löytyi sopivat adapterit, joilla mittarin sai paikoilleen, siten ettei koneeseen tarvinnut porailla reikiä/jenkoja.

Kiinnitä huomiota saatko mittarin tuuma- vai millikierteillä. Painekotelossa _todennäköisesti_ on valmiina jokin paineputkilähtö millikierteillä. Itse kiersin siihen t-haaran ja siitä sitten milli/tuuma adaptereilla mittarille.

Yksinkertaisin ratkaisu lienee kuitenkin vetästä jokin muovi-t-haara kylmästi johonkin paineputken väliin, ja yrittää liittää mittari siihen.

Myöhemmin tajusin, että mitarin myyjältä olisi saattanut löytyä tuuma/millikierre muunnossarja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Itselläkään ei enää ihan vakio tuo mylly ole, et lisätty demecin lastulla+25hp ja hukkaportilla +15 hp et paljonko luulisitte että on paineet nyt? Paljonko muuten lähtee tehoja niillä 2.1 baarin paineilla ja onko sama turbo käytössä?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 08:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Painekotelossa (stt) on valmis lähtö mittarille. Mittari on taas sijoitettuna ratin ja mittariston väliin ja on kiinnitettynä ohjausputken muovisuojukseen.
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

valmis paikka on myös 190d 2.5td imusarjassakin mittarille ei muuta kun ruuvi irti ja kiertää muistaakseni 1/8 lähdön tilalle
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Mulla oli w201:ssä 2,9td moottori ja painetta oli päälle 3 kiloa ja hyvin kesti!
Tehoista ei ollu oikeen tietoa oisko ollu joku 260hp
Täällä olis myynnissä sama 2,9td moottori!
Billett
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

OT: Mikä on tuo tappi tuossa lamamarlboron vieressä jorman avatar-kuvassa??
E 290TDT Avantgarde
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Ville S. kirjoitti:OT: Mikä on tuo tappi tuossa lamamarlboron vieressä jorman avatar-kuvassa??
Se ei ole 7 millin tappi
Billett
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

jorma kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:OT: Mikä on tuo tappi tuossa lamamarlboron vieressä jorman avatar-kuvassa??
Se ei ole 7 millin tappi
Heh heh, peli on avattu :twisted:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuo tappi ei taida enää mersun omaan pumppuun mahtua......? :shock:
Joku mersupurkaamo??
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mauri H. kirjoitti:
jorma kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:OT: Mikä on tuo tappi tuossa lamamarlboron vieressä jorman avatar-kuvassa??
Se ei ole 7 millin tappi
Heh heh, peli on avattu :twisted:
Mitähän peliä se Mauri meinaa alkaa tapilla pelaamaan?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Day Downhill kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
jorma kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:OT: Mikä on tuo tappi tuossa lamamarlboron vieressä jorman avatar-kuvassa??
Se ei ole 7 millin tappi
Heh heh, peli on avattu :twisted:
Mitähän peliä se Mauri meinaa alkaa tapilla pelaamaan?
Enhän minä nyt noin suurella mitään tee.... :lol:
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mauri H. kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
jorma kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:OT: Mikä on tuo tappi tuossa lamamarlboron vieressä jorman avatar-kuvassa??
Se ei ole 7 millin tappi
Heh heh, peli on avattu :twisted:
Mitähän peliä se Mauri meinaa alkaa tapilla pelaamaan?
Enhän minä nyt noin suurella mitään tee.... :lol:
...Niin, "En minä, mutta pojat " :D
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

jorma kirjoitti:Mulla oli w201:ssä 2,9td moottori ja painetta oli päälle 3 kiloa ja hyvin kesti!
Tehoista ei ollu oikeen tietoa oisko ollu joku 260hp
Täällä olis myynnissä sama 2,9td moottori!
Itsellä on alla samanlainen kone. Laitettu Demecin lastu ja ahtopaineet olleet penkissä 1.32 baari. Paljonko luulette että saisin lisää tehoja pumpun säädöllä, vai kannattaako pumppu vaihtaa kokonaan?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

jorma kirjoitti:
Ville S. kirjoitti:OT: Mikä on tuo tappi tuossa lamamarlboron vieressä jorman avatar-kuvassa??
Se ei ole 7 millin tappi
tuossahan näyttää olevan samanlainen viiste minkä Mynädiesel tekee mersun tappeihin, tuon ansiosta on alkanut männät kestään isoilla syötöillä
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jorma kirjoitti:Mulla oli w201:ssä 2,9td moottori ja painetta oli päälle 3 kiloa ja hyvin kesti!
Tehoista ei ollu oikeen tietoa oisko ollu joku 260hp
Täällä olis myynnissä sama 2,9td moottori!
mikä tuossa moottori tyypissä on vikana kun tuollaiset paineet vaatii tuolle teholle
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

xr5t kirjoitti:
jorma kirjoitti:Mulla oli w201:ssä 2,9td moottori ja painetta oli päälle 3 kiloa ja hyvin kesti!
Tehoista ei ollu oikeen tietoa oisko ollu joku 260hp
Täällä olis myynnissä sama 2,9td moottori!
mikä tuossa moottori tyypissä on vikana kun tuollaiset paineet vaatii tuolle teholle
Ei kai sitä nyt viaksi voi luokitella mutta taitaa olla suoraruiskukone ?
Vastaa Viestiin