JanneKein kirjoitti:Joo elikkä tartteis jostain löytää 3.0 td kone.
Löytyi omasta koneesta ''pieni'' vika. Savutti sinistä savua aikalailla ja se oli palamatonta dieseliä. Arvelin että olisi pakoventtiilissä hämminkiä tai kannessa jtn. joten eilen illalla joutessani nappasin kannen irti, mutta eipä siellä kannessa mitään ollut vikana. tarkemmin lohkon puolta tuli kateltua sitten niin huomasin jo paljaalla silmällä että kakkosen mäntä jää 5mm alemmaksi kuin muut männät. eli olisiko mennyt kiertokanki kieroksi tai kampiakselin laakeri p*skana.
Moottorin jos löytäisi Pohjois-savon alueelta niin aina parempi mut haku onnistuu myös kauempaakin.
Ostetaan osia alle nämä kuuluisi mutta joo....Tarkoitatko 300TD eli Touring Diesel eli vapari kone farkkuun vaiko 300DT eli 300 Diesel Turbo?
Niin mieti nyt vielä asiaa meinaan olisko jopa niin että kakkosen mäntä nousee ylös konetta purkamatta? Ö-pohja pois ja sieltäkautta kk ppultit auki jne. Aikalailla pienempi homma tuolleen tehtynä ja veikkaus on että jos on turbokone niin laakerit on ehjät ja vain kanki on kiero? Turbo jos on niin siinä on sitte automaattilootakin ja siinäkin on omat jutut ennen kun se on irti ja takas paikoillaan.
Edit: Jaa mutta mahtoiko ö-pohja lähteä konetta nostamatta?? Matikissa onnistuu kun se on vähä erilailla nuo jutut.
Jos päädyt vaihtamaan kangen niin se tietty kannattaa selvitellä että miksi se on kieroksi menny. Vettä männänpäällä joka tarkoittaisi kansipahvin vikaa tai sitte kansi on halki?