
Sellaisesta maasturista jonka omapaino on vänintään 1875 kg saa pienillä muutoksilla huoltoauton - penkkejä 2-3 hengelle, "eturivissä".
Ja jos tämä mahdollisuus estetään lailla, sitten mennään porukalla ja sanotaan että

öööh miksi dieselveroa pitäisi pystyä kiertämään ? Eikö se ole epäreilua meitä kohtaan, jotka maksavat veroa ? Mielestäni yrittäjien verohelpotus pitäisi poistaa kokonaan, ja muuttaa se siten että vähäntävät sen oikeassa verotuksessa liikevaihdostaan. Loppuu se veroilla kikkailu.dealer kirjoitti:Jos ei kohta pysty tekemään noita pakuja dieseleistä nykykäytännön mukaan, tai pystyy mutta menee henkilöauton "dieselvero", niin aletaan tekemään maastureista huoltoautoja.![]()
Sellaisesta maasturista jonka omapaino on vänintään 1875 kg saa pienillä muutoksilla huoltoauton - penkkejä 2-3 hengelle, "eturivissä".
Ja jos tämä mahdollisuus estetään lailla, sitten mennään porukalla ja sanotaan että [ http://img9.imgspot.com/u/04/300/12/42109v1.gif ]
No niin tietysti ovat, yrityksistähän ne kaikki pelimerkkit loppujenlopuksi ovat lähtöisin. Se mitä tuossa esitän on malli, joka korvaa nykyisen verovapaan pakettiautokäsitteen, joka mielestäni on aivan järjetön juttu. Kaikki nämä pakettiautoksimuutos pelleilyt vuosien varrella ovat lähtöisin tästä. Toisaalta järjetöntä on myös nämä tekniikanvaihtoautot, tuodaan saksasta tuliterä kori, puretaan tekniikka johonkin ruosteiseen vanhaan paskaan, ja jätetään kori pihalle seisomaan kun sitä ei saa ajoon järkevään hintaan. Eihän tuossa voi olla mitään järkeä. Tuollainen 'tuliterä' bemari seisoo tuossa ihan naapurissa, ja mersuillahan tuota on harrastettu vaikka kuinka.Aki P kirjoitti:Ja että Yrittäjien verohelpotus? Mikä? Tästähän voisi saada enemmänkin keskustelua![]()
Taitaa olla autoilijat ja yrittäjät niitä suomen suurimpia veron maksajia....
Siihen että litrassa dieselpolttoainetta on vähemmän veroa kuin litrassa bensiiniä. Tämä dieselöljyn hinnasta puuttuva veron osuus sitten maksetaan könttäsummana. Mielestäni on turhaa ruikuttaa vuotuisesta dieselverosta koska paljon ajava dieselautoilija maksaa kuitenkin vuodessa vähemmän veroja kuin vastaavan matkan bensiiniautolla taivaltava kanssa-autoilija. (Tämä oli MINUN oma mielipide ja toivon ettei tästä tule hirveätä sotaa vaikka sen suoraan tuonkin julki.)[Ju55i V.] kirjoitti:Verot poishan oli läppä! Mut mihinkä Tänäpäivänä diesel vero perustuu?
Meillä täälläpäin lahtea on tästä viikosta lähtien ensimmäistä kertaa diesel hiukan kalliimpi, kuin bensiini.Melitos kirjoitti:Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
Ihan mielenkiinnosta, mitä bensa ja diesel siellä teillä tällä hetkellä maksaa?kalev kirjoitti:Meillä täälläpäin lahtea on tästä viikosta lähtien ensimmäistä kertaa diesel hiukan kalliimpi, kuin bensiini.Melitos kirjoitti:Veroton 95E on muuten halvempaa kuin veroton rikitön dieselöljy.
http://www.oil-gas.fi/upload/tilastot/verotus.PDF
hih, mä voisin laittaa tuohon Vilmaan koiran kaulapannan säätötyökalupenkin, ei tarvitse kuin hitsta reiät umpeen lattiasta...ja aina ollaan matkalla koiramiittiin, joten koiran kaulapannan huoltoauto on ajossa.dealer kirjoitti:-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.
"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan
N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."
Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?
Tuolla ovat puineet asiaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752
Höh. Ei sitte väkisin... Kukahan noita ajoja muuten kontrolloi? Kateelliset naapurit varmaan?dealer kirjoitti:-Takapenkit pois ja kiinnitysreiät tukkoon.
-Rajoitus 80.
-Pakun vero.
-Ruuvipenkki tms.
"Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää.
Huoltoauton ehtoihin sovelletaan ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen 19 §:ää (1256/1992), jonka mukaan
N-luokan huoltoauton on oltava ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu ja siinä saa olla tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
Huoltoauto on alennetun autoveron alainen, jos auton omamassa on vähintään 1 875 kg (autoverolaki 21 §:n 2 mom.). Jos omamassa on alle 1 875 kg, huoltoauto on täysimääräisen autoveron alainen."
Huoltoautoa saa käyttää vain huoltoajoon ja huollossa tarvittavien työkalujen ja laitteiden kuljettamiseen.
Täysi vero voidaan laittaa maksuun, jos autoa käytetään muuhun ajoon ?
Tuolla ovat puineet asiaa:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=10752