w124 250d manuaali vaihtajan holkit väljät
w124 250d manuaali vaihtajan holkit väljät
Eli pystyykö vaihtamaan manuaali laatikon vaihtajan holkkeja, kun on niin väljä vai pitääkö koko vaihtaja uusi ostaa? Ja vielä miten sen saa irti?
Re: w124 250d manuaali vaihtajan holkit väljät
siirtotankojen molempiin päihin saa ainakin vaihdettua uudet kumiholkit ,jos tässä sitä tarkoitettiin.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w124 250d manuaali vaihtajan holkit väljät
...tai jos nyt yhtään oikein muistan ja pilkkua tässä viilaan, niin toiseen päähän tulee kumiholkit ja toiseen nyloniset. Eli ei pidä hankkia kuutta samanlaista, vaan kolme ja kolme.-230k- kirjoitti:siirtotankojen molempiin päihin saa ainakin vaihdettua uudet kumiholkit ,jos tässä sitä tarkoitettiin.
Mutta ilmeisesti tässä nyt oli kyse holkeista, jotka ovat siinä keppimekanismissa ja näkyvät ohjaamon puolelle? Sellaiset puslat, joissa metallinen ulkoholkki ja metallinen sisäholkki ja niiden välissä kumia? Ja kun ne ovat väljät, niin keppi on tosi väljä ja tunnoton eteen-taakse -suunnassa?
Kyllä ne saa vaihdettua; en tosin muista, että miten se purkaminen piti tehdä. Äkkiseltään muistelen, että siitä piti ottaa tiettykin se nahkapussi pois ja samoin puupaneeli pois. Sen jälkeen se vaihtajamekanismi taisi olla nurkistaan ruuveilla kiinni korissa. Ja kylläpä kai pitää irrottaa ne siirtäjätangot myös sieltä auton alta, että koko homman saa nostettua pois. Tää nyt tuli ihan ulkomuistista, mutta kovin vaikea se homma ei voi olla, eikä siinä tullut mitään yllätyksiä vastaan, kun itse joskus sen purin. Eli aika helppo siitä on nähdä, mitä kannattaa seuraavaksi avata, että pääsee käsiksi lopulta niihin holkkeihin.
Mulla ei silloin ollut mitään prässiä, jolla olisin saanut painettua ne vanhat holkit pois. Leikkasin silloin niistä sen kumin kokonaan pois, jolloin vain ulommainen metallirengas jäi paikalleen. Sahasin sen sitten rautasahan terällä poikki, ja sen jälkeen sen saikin helposti pois.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09