Moi! Pientä alkavaa ruostetta w203 -06 takalokasuojan kaaressa . Mikä olisi paras tapa poistaa ruoste ja miten pintakäsitellä ruosteen poiston jälkeen? Nyt kun reagoi tuohon niin voi päästä vielä helpolla, ehkä...
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Niin ..konsteja on molempia hyviä ja pikaisesti hutaisuja vaikkapa myyntiin.
Itse maalari opeilla tekisin niin että ensin irrallisempi pois teräsharja rälläkkään tai neekerin tukalla..sitten hiekkapuhallus ja loput forfori hapolla..sitten happoväri.epoxi pohjamaali ja pintaväri...näinhän tehdään maalaamossa...toki tota fosforilla poistoa ei kaikki tee koska vie hieman aikaa laimeilla seoksella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Itse olen hionut ja sitten hapottanut sen jälkeen pohjamaalina sinkkispray ja antirust praimeri jompsin kumpsin päin sitten pintaa enempi vähempi ja massatkin vielä päälle ja SIITÄ HUOLIMATTA mätänee talvessa läpi jostain kohdin Asuuko se ruoste siellä pellin sisällä? Aivan käsittämätöntä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Massa ei ole kyllä hyvä suoja..kosteus ei tule pois vaan jää sinne....... vaan aina pintamaali pitää vain kosteuden pois...pohjamaalikin läpäisee vettä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Mun mielestä tuolle ei kannata tehdä mitään. Kori on sinkitty joten ruosteen eteneminen on hidasta verrattuna vanhempiin joita ei sinkitty. Jos tekee niin varovasti sen verran hioo että ruosteen saa pois. Jos tuota nyt lähtis rälläkällä hiomaan, hiekkapuhaltamaan ja vielä fosforihapolla käsittelemään niin tulos on se että siitä on lähtenyt sinkitys isolta alalta ja sen jälkeen se ruostuu uudestaan huomattavasti helpommin. Fosforihappo on kyllä hyvää ainetta mutta sinkin se liuottaa pois saman tien kun sitä laittaa. Voihan tuota tarkkailla että miltä se näyttää puolen vuoden päästä, jokatapauksessa kauan siinä menee ennenkuin se tuosta kummemmin ruostuu.
Itsellä samanlaisena lokarin kaaret alhaalta. On ilmeisesti pahiten ruostuva kohta facelift kopassa. Itsekin mietin korjaustoimenpidettä, mutta ei tosiaan taida kannattaa. Hinkkaa pintaruosteen pois kevyesti (ruskean värin) ja vetää pintaväriä. Voi olla että joutuu tekee muutaman hetken välein saman puuhan.
Itselläni ei vielä ole mennyt sisään lokarin reunasta (eli ei vielä turvota reunaa). Se voi olla jo paskempi korjata.
P.S. Kettulan kannattaisi viilata hiukan topicin otsikkoa, niin muutkin w203 omistajat keksisivät tarinan. Nyt aihe "Alkavaa ruostumista" ei oikein avaa aihetta kaikille halukkaille lukijoille.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
atlas kirjoitti:Massa ei ole kyllä hyvä suoja..kosteus ei tule pois vaan jää sinne....... vaan aina pintamaali pitää vain kosteuden pois...pohjamaalikin läpäisee vettä.
Siis pintamaalia enempi vähempi useampi kerros ja vasta sen päälle massaa ja usein vielä kotelosuojan päälle => ihan Dinitrol ohjeen mukaan. Massalla lähinnä pyrin estämään kiven iskemät.
Jos tämän langan otsikko vaihdetaan, niin siten minun jorinat muuttuu "asian vierestä"
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
itse laitan kun maalailen autoja niin pintamaalia karhunkielellä karkeaksi ja massan vedän siihen kaaren sisäkanttiin juuri kuin sanoit kiven iskuja varten.
Muistelen että täällä jotkut taas sanoivat että ensin kotelo aine..kuivaus ja sitten vasta massa...niin se tuntuu järkevämmältä koska kotelo aineessa on ruostesuojaa mitä massassa ei ole .
Yhden väyrysen maalasin ja siinä oli pohjamassattu uuten niin aivan hapannut tapaus....puukolla kun tökkäsi massan rikki lensi sieltä vettä silmille...eli kai lämmin talli ja kondenssia joka ei päässyt pois...parempi olisi pelkkä kotelo aine pohjaan ja missä lentää kivet että siitä sitä syö niin käsittelee uudelleen vaikka helmathan on muovisuojilla.
w203 ..ehkä muissakin on ongelmana kun oven alareuna on helman tasolla niin kivet nappaa siihen reunaan ja alkaa ruostuminen...siihen ajattelin laittaa kiilamaisen kumin kunhan löydän sopivan ja kaksi puoli teipillä kiinni ja väripäälle.....sitten kun tässä alan maalaamaan tota omaani kun perinteisissä paikoissa on tossakin ruostetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor