W 212 tyyppivikoja?
Re: W 212 tyyppivikoja?
Onko kukaan saanut maahantuojan/tehtaan vastausta konetilan likaantumisesta eli pyöräkotelojen suorista aukoista suoraan konetilaan? Ei ole muutosta faceliftissä. Tuntuu oudolta, että tällainen "ominaisuus"sallitaan. Ottaen huomioon, että konetilan kaikki komponentit altistuvat ylimääräiselle pölylle, kuralle ja kosteudelle. Ehkä tätä sitten kirotaan +300tkm Suomimersuissa, kun ei ole ongelma keskieuroopassa.
Re: W 212 tyyppivikoja?
w212 -12 200CDI , mikäs tuossa navin näytössä kusee ? ylälaidassa epämääräinen ja kooltaan vaihtuva palkki , näkyy kun on opastus päällä, jos karttaa selaa muuten vain (vaihtaa "2d" päällle) niin ei näy tuota ?

entäpä 7g:n jurinat, taitaa olla ominaisuus että jurnuttaa tonnin kinttaalla ja pitää erinäisiä ääniä täten koriin ? entäpä start-stop, saako kokonaan koodattua pois ?

entäpä 7g:n jurinat, taitaa olla ominaisuus että jurnuttaa tonnin kinttaalla ja pitää erinäisiä ääniä täten koriin ? entäpä start-stop, saako kokonaan koodattua pois ?
Re: W 212 tyyppivikoja?
Eikös yläreunassa ole pala taivasta. Tähän aikaan vuodesta ehkä helpolla unohtuu että sellainenkin näkyy jos vähän yläviistoon katsoo. Samalla yksi syy vaihtaa normaaliin 2D-karttakuvaan.
Ei kai se 7G mitään jurise, ei ainakaan omissa autoissa ole koskaan pitänyt meteliä. Neloskoneella tahtoo olla tuollainen ääntely tapana.
Pitäiskö se Stop-Start saada kokonaan pois? Yleensä valitetaan sitä että se on oletusarvoisesti startin jälkeen päällä. CAN-filtteri varmaan tällä hetkellä ainoa vaihtoehto saada nappula kuskin kontrolliin.
Ei kai se 7G mitään jurise, ei ainakaan omissa autoissa ole koskaan pitänyt meteliä. Neloskoneella tahtoo olla tuollainen ääntely tapana.
Pitäiskö se Stop-Start saada kokonaan pois? Yleensä valitetaan sitä että se on oletusarvoisesti startin jälkeen päällä. CAN-filtteri varmaan tällä hetkellä ainoa vaihtoehto saada nappula kuskin kontrolliin.
Re: W 212 tyyppivikoja?
vai että pala taivasta, aika onneton yritys saada näyttävyyttä tuohon
Neli pyttynen tosiaan, kyl sen selvästi huomas että jurisee sen takia koska kierrokset niin "nollissa" . Suurin osa ihmisistä tuskin huomaa, ei se nyt niin kamala ole mutta ei se nyt mielestäni kovin ihanteellinen feature ole 25tkm ajetussa autossa. Jep, se riittäis että s-s olis pois päältä aina kun käynnistää eikä päinvastoin.

Neli pyttynen tosiaan, kyl sen selvästi huomas että jurisee sen takia koska kierrokset niin "nollissa" . Suurin osa ihmisistä tuskin huomaa, ei se nyt niin kamala ole mutta ei se nyt mielestäni kovin ihanteellinen feature ole 25tkm ajetussa autossa. Jep, se riittäis että s-s olis pois päältä aina kun käynnistää eikä päinvastoin.
Re: W 212 tyyppivikoja?
Olen samaa mieltä mutta noinhan se toimii muissakin "3D-navinäytöissä". Silloin kun mersusta ei tuota 3D:tä löytynyt niin itkettiin sen perään kun tomtomit sun muut osasi sitä taivasta näyttää. Nyt sitten ollaan tyytyväisiä kun sen tilan voi kytkeä pois päältä.epk kirjoitti:vai että pala taivasta, aika onneton yritys saada näyttävyyttä tuohon![]()
Re: W 212 tyyppivikoja?
Saako W212:sta manuaalina? Ainakaan isomoottorista, kuutosta 350. en ole löytäny, paitsi italiasta mutta se taitaa mennä niitten huonon kielitaidon piikkiin.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W 212 tyyppivikoja?
Saa. Eli kysymys kyllä kuuluu vahvasti tämän topikin otsikkon alle, onhan se aikamoinen vika jos autosta puuttuu automaattivaihteisto.HannuS kirjoitti:Saako W212:sta manuaalina? Ainakaan isomoottorista, kuutosta 350. en ole löytäny, paitsi italiasta mutta se taitaa mennä niitten huonon kielitaidon piikkiin.

Re: W 212 tyyppivikoja?
Olishan niillä manuaalikin 7G-DCT, mutta sitäkään eivät vielä laita isoihin moottoreihin, eikä käsittääkseni ollenkaan E-sarjaan. Volkkarillahan nuot kaksoiskytkin härpäkkeet eivät ole kestäneet. Mitenkähän Mersulla? Olisko se niin että ei se manuaalikytkin, vaikka olis tietokoneohjattukin, oikeasti kestä ison moottorin vääntöä. Pakko laittaa se öljynvatkain väliin.DBFI kirjoitti:Saa. Eli kysymys kyllä kuuluu vahvasti tämän topikin otsikkon alle, onhan se aikamoinen vika jos autosta puuttuu automaattivaihteisto.HannuS kirjoitti:Saako W212:sta manuaalina? Ainakaan isomoottorista, kuutosta 350. en ole löytäny, paitsi italiasta mutta se taitaa mennä niitten huonon kielitaidon piikkiin.Pienempiä moottorivaihtoehtoja tosiaan saattaa vaivata.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W 212 tyyppivikoja?
Lasketko DCT:n manuaaliksi, kuvittelin että haet 722-vaihteistoja? Onhan niitä levykytkimiä paljon suuremmille väännöille kuin se puolimoottorisesta (V6) mersusta syntyvä, itse asiassa siellä öljynvatkaimella varustetun vaihteiston sisällä paljon suurempiin vääntöihin pystyvät kytkinpakat kuin se momentinmuuntimen välittämä vääntö. Levykytkimellä se momentinmuunninkin suuren osan ajasta välittää sitä vääntöä mutta esim. 722.931 tai 722.971 vaihteistoilla ajetaan niitä 1000 Nm:n vääntöjä ilman momentinmuunninta. Taitaa muut tekijät kuin väännön kesto olla painavampia sen momentinmuuntimen sisällyttämisessä vaikkapa tuollaisen E350:n laatikossa.
Re: W 212 tyyppivikoja?
Joo, niin lasken sillä DCT:ssä on oikeat kytkimet. Haen pääasiassa kestoikää ja huoltovapautta. Tietokone vahteiston ohjaimena, voisin kuvitella, estää huolimattomia kuumapäisiä kuskeja särkemästä laatikkoa. Tämmösiä tulee miettineeksi kun aina käytännössä se meikäläisen ostama mersu on se 500.000 ajettu. Tarvinneeko DCT vaihteistoon vaihtaa öljyjä niin usein kuin turbiinilaatikkoon (60tkm) ? Venttiilipakkahan se toki sielläkin on.DBFI kirjoitti:Lasketko DCT:n manuaaliksi, kuvittelin että haet 722-vaihteistoja? Onhan niitä levykytkimiä paljon suuremmille väännöille kuin se puolimoottorisesta (V6) mersusta syntyvä, itse asiassa siellä öljynvatkaimella varustetun vaihteiston sisällä paljon suurempiin vääntöihin pystyvät kytkinpakat kuin se momentinmuuntimen välittämä vääntö. Levykytkimellä se momentinmuunninkin suuren osan ajasta välittää sitä vääntöä mutta esim. 722.931 tai 722.971 vaihteistoilla ajetaan niitä 1000 Nm:n vääntöjä ilman momentinmuunninta. Taitaa muut tekijät kuin väännön kesto olla painavampia sen momentinmuuntimen sisällyttämisessä vaikkapa tuollaisen E350:n laatikossa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W 212 tyyppivikoja?
Tämä minun autohan on manuaali. Eli on sellaisia tehty. Vieläpä melko hyvin varusteltuna. Moottori on tosin 651, hyvä kulkuinen sellainen.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W 212 tyyppivikoja?
Perheen ykkösauto on vaihtoiässä ja W212 bensakoneella kiinnostaa. Ollaan käyty koeajamassa noita ja vaimokin tykkää 212:sta kovasti. Bensakoneisia farmareita on todella vähän Suomessa myynnissä, mutta onneksi tarjontaa on Saksassa riittävästi. En ole juuri löytänyt ongelmavuodatuksia M271 CGI -moottoreista. Onkohan 200 CGI:lla tai 250 CGI:lla luvassa huolettomia kilometreja? Tietääkö kukaan, onko moottoria vaivannut karstoittumisongelmat? Tämä on kai suorasuihkutusmoottorien sisäänrakennettu vaiva, esim. PSA/BMW:n THP-koneet on muiden vaivojen ohella tunnettu karstoittumisesta, puhumattakaan kirosanasta TSI. Onkohan 200 ja 250 CGI raudaltaan identtiset, lähinnä onko ahdin ja IC samat molemmissa?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: W 212 tyyppivikoja?
Auto 200 cgi -10. Taitaa olla moottorin tukityynyt vaihtokunnossa. Täristää pysäytettynä (jarru) ja vaihteen ollessa päällä. Mitä vaihto kustantaa?
W639 113cdi -13
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05
ex. W212 250cdi -10
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05