m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
Moi.
Löytyisikö keneltäkään tietoa, mahtaako 2.0 kannessa olla pienempi palotila kuin 2.3 kannessa?
Ainakin männissä on se n. ~5mm eroa 2.0 ja 2.3 koneen välillä?
Löytyisikö keneltäkään tietoa, mahtaako 2.0 kannessa olla pienempi palotila kuin 2.3 kannessa?
Ainakin männissä on se n. ~5mm eroa 2.0 ja 2.3 koneen välillä?
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
Venttiilit on ainakin pienemmät...mitä ajat takaa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
Tarkoitus olisi vähän virittää 2.3 konetta. Ajattelin, saisiko puristuksia helpolla lisättyä, kun laittaisi 2.0 kannen.
Joo imuventtiilithän 2.0 kannessa on 3mm pienemmät. Mutta nehän saa suurennettua tarvittaessa.
Joo imuventtiilithän 2.0 kannessa on 3mm pienemmät. Mutta nehän saa suurennettua tarvittaessa.
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
Ei tolla puristusten lisäyksellä saa oikein mitään aikaan ja jos vielä suurennutat venttiilit niin alat jo saada megan osat kasaan jolla sitten tapahtuu jo paljon.
Tai ahda se mosselmann tyyliin...eli pelkkä sarja ja ahdin joka työntää ilmaa nykyisen ruikun läpi...ei tartte ruiskuun koskea...toki hifistellen jos saisi yläpäähän vaikka kuutosen jakajalla ottaen sieltä lisä ruiskutusta yläkierroksille.
Tai ahda se mosselmann tyyliin...eli pelkkä sarja ja ahdin joka työntää ilmaa nykyisen ruikun läpi...ei tartte ruiskuun koskea...toki hifistellen jos saisi yläpäähän vaikka kuutosen jakajalla ottaen sieltä lisä ruiskutusta yläkierroksille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
Tuossa on 2.3 lohko moottoripukissa roikkumassa, ja tarkoitus ois tehdä tämmönen old school vapariviritelmä.
Onkin tullu haalittua kasaan Dbilakselta jyrkempää nokkaa ja jäykempää venttiilijousta, 45mm weberin tuplat, peltisarjaa etc.
Tuossa omassa kesäautossa siis on tällähetkellä 2.0 kaasarikone. Ja mietin josko siitä ottaisi kannen tohon 2.3 koneeseen, niin sillä saisi kenties puristusta nostettua helposti. Ja onhan se 2.0 kansi jo valmiiksi 0.5mm madallettu.
Eihän näistä vapariviritelmistä mitään tehoa saa. Ainoastaan taitaa saada rahanmenon ja suurentuneen polttoainekulutuksen.
Mut oishan se kiva...
Onkin tullu haalittua kasaan Dbilakselta jyrkempää nokkaa ja jäykempää venttiilijousta, 45mm weberin tuplat, peltisarjaa etc.
Tuossa omassa kesäautossa siis on tällähetkellä 2.0 kaasarikone. Ja mietin josko siitä ottaisi kannen tohon 2.3 koneeseen, niin sillä saisi kenties puristusta nostettua helposti. Ja onhan se 2.0 kansi jo valmiiksi 0.5mm madallettu.
Eihän näistä vapariviritelmistä mitään tehoa saa. Ainoastaan taitaa saada rahanmenon ja suurentuneen polttoainekulutuksen.

Mut oishan se kiva...
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
Niin kyllähän tolla setupilla jo jotain tapahtuu...luulin vain että pelkkää puristusta tehdään ...toi mersun kansikin on ihan fiksun näköinen palotiloiltaan ja virtauksiltaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
Joo, kyllähän sillä puristuksella ois ihan tarkotuskin. Kun on tuo ~280 asteinen nokka olemassa. Ei vaan tarvis niin paljon kantta/lohkoa jyrsiä puristuksen lisäyksessä, jos tietäisi mahtaako palotiloissa olla kokoeroja...
Tietysti mittatilausmännät joissa olisi reilumpi patti keskellä auttaisi varmasti. Mutta on vaan niin pirun kalliita..
Mutta saattaa olla vaparissa takomännät vähän turhat, kun kumminkin perus kesäajeluun tulossa, eikä mihinkään rääkkiin.
Tietysti mittatilausmännät joissa olisi reilumpi patti keskellä auttaisi varmasti. Mutta on vaan niin pirun kalliita..
Mutta saattaa olla vaparissa takomännät vähän turhat, kun kumminkin perus kesäajeluun tulossa, eikä mihinkään rääkkiin.

"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
... Tietääköhän kukaan, että onko palotiloissa eroa, ja kuinka paljon mahdollisesti?
"Jos kiipeää perse edellä puuhun, tippuu pää edellä alas."
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
On eroja. Palotilan muoto muuttui saastepäästö syistä n.1990 malleissa.Anttuu kirjoitti:... Tietääköhän kukaan, että onko palotiloissa eroa, ja kuinka paljon mahdollisesti?


177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: m102 2.0 ja 2.3 kansien palotilat
mielummin laskoo kantta ja teköö tilaa venttiileille
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää