Noniin elikkäs lauantaina (16.4) latasi EPC ja Engine Fan - vikakoodit tauluun ja kävin tänään maanantaina sitten vikakoodien luvussa. Kone antoi seuraavat vikakoodit:
- Ilmamassan- tai ilmamääränmittari ______ Jännite liian alhainen
- Ilmamassan- tai ilmamääränmittari ______ Jännite liian korkea
- Ilmamassan- tai ilmamääränmittari ______ epälooginen
- Pakokaasujen Takaisinkierrätys ______ Minimiarvo alitettu
- Pakokaasujen Takaisinkierrätys ______ Katkos
- Elektroninen pysäytin (ELAB) ______ Katkos
- Jäähdyttimen puhaltimen ohjaus ______ Katkos
- Ahtopaineen säätö _______ Katkos
- Imukanavan kytkentä _______ Katkos
Eli mistä nämä katkokset johtuvat kun ei antanut edes nollata vikakoodeja. Myös ilmeisesti näiden johdosta käynnistyy kylmänä heikosti. Mistä lähteä ensimmäiseksi vikoja etsimään ja aloittamaan näiden korjausta. Varaa kun ei ole viedä tuhansien eurojen korjaamoille korjattavaksi ellei tämä jää ainoaksi vaihtoehdoksi...
Kiitän etukäteen!!
w210 270CDI:n muutamat vikakoodit
Re: w210 270CDI:n muutamat vikakoodit
Katsele ensin kaikki sulakkeet. Sitten starin piuhan päähän.Masssim0 kirjoitti:Noniin elikkäs lauantaina (16.4) latasi EPC ja Engine Fan - vikakoodit tauluun ja kävin tänään maanantaina sitten vikakoodien luvussa. Kone antoi seuraavat vikakoodit:
- Ilmamassan- tai ilmamääränmittari ______ Jännite liian alhainen
- Ilmamassan- tai ilmamääränmittari ______ Jännite liian korkea
- Ilmamassan- tai ilmamääränmittari ______ epälooginen
- Pakokaasujen Takaisinkierrätys ______ Minimiarvo alitettu
- Pakokaasujen Takaisinkierrätys ______ Katkos
- Elektroninen pysäytin (ELAB) ______ Katkos
- Jäähdyttimen puhaltimen ohjaus ______ Katkos
- Ahtopaineen säätö _______ Katkos
- Imukanavan kytkentä _______ Katkos
Eli mistä nämä katkokset johtuvat kun ei antanut edes nollata vikakoodeja. Myös ilmeisesti näiden johdosta käynnistyy kylmänä heikosti. Mistä lähteä ensimmäiseksi vikoja etsimään ja aloittamaan näiden korjausta. Varaa kun ei ole viedä tuhansien eurojen korjaamoille korjattavaksi ellei tämä jää ainoaksi vaihtoehdoksi...
Kiitän etukäteen!!
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 270CDI:n muutamat vikakoodit
Ei taida olla starin koodeja...
Lähteä liikkeelle EGRn ja imusarjan läppämoottorin toiminnasta. MAF voi olla sökö, voi koittaa puhdistella mutta sen tehokkuutta on paha sanoo jossei voi lukea muuttuuko arvot (onko piuhat ok).
Oliko kaikki sulakkeet ehjiä?
Lähteä liikkeelle EGRn ja imusarjan läppämoottorin toiminnasta. MAF voi olla sökö, voi koittaa puhdistella mutta sen tehokkuutta on paha sanoo jossei voi lukea muuttuuko arvot (onko piuhat ok).
Oliko kaikki sulakkeet ehjiä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w210 270CDI:n muutamat vikakoodit
arska10 kirjoitti: Katsele ensin kaikki sulakkeet. Sitten starin piuhan päähän.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w210 270CDI:n muutamat vikakoodit
Joo ei ole Starin koodeja, jonkun Boschin koneen koodit
MAF on uusittu, mutta piuhat sanoivat ittensä irti jonka jälkeen minua kehotettiin kolvaamaan ne kiinni liitimen pinneihin. Tein näin ja toimi sen muutaman päivän jonka jälkeen nämä viat ilmenivät. Sulakkeet tarkastettu ja kaikki näytti olevan ehjät (tosin tämän hetkinen Engine Fan sulake, joka paloi toistamiseen), mutta en repinyt jokaista irti ja tarkastanut niin...
Kiitos vinkeistä tähän mennessä!

MAF on uusittu, mutta piuhat sanoivat ittensä irti jonka jälkeen minua kehotettiin kolvaamaan ne kiinni liitimen pinneihin. Tein näin ja toimi sen muutaman päivän jonka jälkeen nämä viat ilmenivät. Sulakkeet tarkastettu ja kaikki näytti olevan ehjät (tosin tämän hetkinen Engine Fan sulake, joka paloi toistamiseen), mutta en repinyt jokaista irti ja tarkastanut niin...
Kiitos vinkeistä tähän mennessä!
Re: w210 270CDI:n muutamat vikakoodit
Noniin vika selvitetty ja auto palasi henkiin. Olihan se tuolla vänkkärin puolen boksin alla sulake palanut. En edes tienyt että sielläkin oli sulakkeita, anyways kiitos tiedoista! 
