öljyasiaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

öljyasiaa

Viesti Kirjoittaja Make »

kattelin tota käyttöohjekirjaa ja siinä mainitaan öljysuositukset meseen,alin viskositeetti oli 5.omassa coupessani veho laittoi kylläkin 0-40 mobilit tupaan,sitten vielä mielenkiintoinen oktaanisuositus hyppäsi silmääni,eli suomalaisessa käyttöohjekirjassa(ei tunne 300-24v malleja?)mainitaan suositukseksi 98e ja saksalaisessa kirjassa suositus 95 e ja jos 24 v malliin joutuu tankaamaan 91 oktaanista!niin ei saa ajaa täysikaasulla!!!!ihmetyttää ettei suomikirjassa ole 24v malleja vaikka niitä tuotiin myös suomeenkin maahantuojan toimesta.että näin.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

No

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No noi öljysuositukset on vanhoja, öljyt on noiden autojen valmistusajan jälkeen kehittyneet aikalailla..

Mutta suurin juttu on se että Veho käyttää Mobilia koska saa sen maahantuojalta esim. autonostureita, öljypumppuja / mittareita jne. Ja kun tuo 0W-40 om Mobilin huippuöljy, sitä käytetään tietty jos mahdollista (ehkä paras kate).

24V mallit on aika usein käyttiksissä vain lisähuomautuksilla, kuten omassakin. Huomattavaa on se että se on ainoa malli jolla ei saa ajaa kaasu pohjassa pitkäkestoisesti, muilla saa, eli matkanopeus on muissa huippunopeus, 24V mallissa pienempi.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

heh

Viesti Kirjoittaja Make »

ei passaa sitte ajaa +230 km/h kovin kauaa!*virn*,muuten voi joutua korjaamaan mersua,vaikka se onkin niin hyvä auto,että siihen riittää kun vaihtaa kuluvia osia joskus... :D
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Joo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jep, no en kyllä kehtaisi millään autolla ajaa matkanopeutena huippuja, tuntuu melkoiselta rääkkäykseltä.
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: öljyasiaa

Viesti Kirjoittaja Juhana »

make kirjoitti:eli suomalaisessa käyttöohjekirjassa(ei tunne 300-24v malleja?)mainitaan suositukseksi 98e ja saksalaisessa kirjassa suositus 95 e ja jos 24 v malliin joutuu tankaamaan 91 oktaanista!niin ei saa ajaa täysikaasulla!!!!ihmetyttää ettei suomikirjassa ole 24v malleja vaikka niitä tuotiin myös suomeenkin maahantuojan toimesta.että näin.

Ootko koittanut kupeessasi 95E:tä? Itse en oo uskaltanu poiketa 98-linjalta :oops:

t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

98

Viesti Kirjoittaja Make »

silloin kun auton ostin,tankkasin 95 e tankillisen,sen jälkeen 98 e,tosin hyvin mese pelasi 95 eelläkin.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Ok...Siis ei pomppinu ojiin 95E:llakaan.

Oon ajatellu, etten koko aikaa ainakaan 95:aa uskaltais laittaa; öljynvaihdon hovimestarini totes, että siinä vaiheessa kun venttiilit rupee tykkäämään huonoa on tällaisen auton fiksaaminen taas niissä hinnoissa että ne muutamat sentit/L menettää nopsaan etunsa...

Btw, onko sulla ollu antennisi futaamisen kanssa ongelmia? Siis olettaen että sulla on sähkö-? Mulla jää ajottain tapittamaan, vaikka oon sitä asiallisesti öljynny.. kuulemma näitä harvoja meikäläisten pikkuharmeja..

Tuossa joku heitti CE-renkaanpotkiaisista jossain vaiheessa, oisko intressejä jos jossain vaiheessa kasataan porukkaa? Maantieteellinen hajonta toki on aika suurta...

t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

antennista

Viesti Kirjoittaja Make »

sähköllä surraava anteeni löytyy coupestani,ja talvella,kun pakkanen laski ja loskan jälkeen tuli uusi pakkanen,niin jumitteli joskus,nyt kesälle pelaa hienosti.kyllä ce kokoontuminen sopii vallan mainiosti.olisin miittiinkin tullut,mutta olen työvuorossa,enkä pääse,nyyh.laittelen kuvia uudesta mittaristosta tähtiklubiin jahka kaveri kerkiää ottaa kuvia.demec viritteli ne valkoiseksi ja maalasi neulat punaiseksi,bueno!
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kannattaa muuten vilkaista www.usacarclub.net , sieltä keskustelupalsta ja moottori-osiosta kirjoitus otsikolla "Älkää ikinä käyttäkö synteettisiä öljyjä..."

Aika mielenkiintoista asiaa aiheesta mineraaliöljy vs. synteettinen vanhoissa koneissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Jäi vähän epäselväksi mitä öljyä tuohon OM601 moottoriin kannattaisi kaataa,
Öljynpaineet kylmänä nousee aika hitaasti. Nyt sisässä on esso ultra 10w-40
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin