w123 mersun 300D/DT

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

w123 mersun 300D/DT

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

elikkä onko kyseisissä moottoreissa eroa sisuskaluilla samoin kuin 124 mersun moottoreissa? vai onko ihan samoilla osilla, toisessa vaan turbo ja toisessa ei? eli kestääkö vapari kone turbotuksen? ja mitä tommonen mosa kestää tehoa vakio kaluilla? 8)
"on se parempi ku uus venäläinen"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

On lähes samat erot kuin 124sarjan koneissa. Lisänä vielä öljypumpun pyöritys on erilainen kuin vaparissa.
kiisselimersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50

Viesti Kirjoittaja kiisselimersu »

eli kannattaa ostaa heti semmonen mikä on alun perin jo turbokoneistolla? :)
"on se parempi ku uus venäläinen"
Makkonen W123
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 25.10.2014 12:34

Re: w123 mersun 300D/DT

Viesti Kirjoittaja Makkonen W123 »

Mitkä on nämä erot om617 vapari koneessa ja om617 turbo koneessa, onko esikammioissa eroa, veiveissä, männissä, kannessa? Olis itsellä turboprojekti mielessä ja kohteena vapari niin olis kiva tietää vähä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5537
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w123 mersun 300D/DT

Viesti Kirjoittaja S202 »

No ainakin ne männät jotka ovat uutena pirun kalliit turbokoneeseen, öljyruiskut männille, tuo öljypumppu joka pyörii ketjulla, kampiakseli on kuulemma vahvempi. Kannessa ainakin turbossa natriumtäytteiset pakoventtiilit. Ei varmaan kannata ruveta niitä turbon osia sinne haalimaan, ja kannattaa olla tarkkana jos alkaa sitä turbokonetta virittelemään, imusarja on ainakin vakiona todella huono.
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin