- Juups, sellainen homma tuli,että auto ei antanut enää kiihdyttää kunnolla vaan meni vikatilaan max.3000rpm.
No,ennenkin kokemusta tällaisesta on ollut w203:ssa ja silloin oli ilmamassa-anturi tiensä päässä ja meinasin että no nyt se sama homma on tässäkin
kulkineessa. Eipäs ollutkaan,vaan erittäin,ERITTÄIN p****set ilmansuodattimet ettei tosikaan,huhhuh,miten edellinen omistaja onkaan päästänyt ne
siihen kuntoon mitä oli

No,toinen oli sentään vaihdettu vuonna 2014 mutta toinen taisi olla alkup. vm.2008!!! niinkuin mersukin on. Niin paljon hiekkaa ja ötököitä oli täynnä.
Vettä kun olis vielä saanut niin nurmikkohan siellä olis kasvanut...
-Tahallaanko huollossa tekevät hallaa vai mikä on?!
Jos toinenkin ilmansuodatin olisi ollut yhtä pitkään tukossa kuin toinen "hiekkasäkki" ,niin olis varmaan alkanut ilmamassamittari hajoilemaan
(siinäkin 2 anturia putkilossa) ja turbo paukkumaan. Onneks turbon siivet olivat täysin ehjän näköiset ja muutenkin kunnossa. Ne pääsee näkemään kun
ottaa sen ilmamassamittarin pois.
Kaikenkaikkiaan ilmanputsarien vaihto tällaiseen v6 koneeseen on tosi helppo homma,itellä meni 40min koko hommaan.
-Moottorin suojamuovi pois
-ilmamassamittari on siinä moottorin päällä sellainen putkilo,missä molemmissa päissä on ilmansuodatinkotelot. Ne kaulukset putkilosta ruuvataan irti.
-ilmamassamittarin keskeltä kaulus ruuvataan irti turbosta,ja siinä vieressä oleva anturi irti.
-Vitkuttelemalla ilmamassamittari(putkilo) irti.
-ilmansuodatin kotelo irti 8mm hylsyllä,2kpl/kotelo.Ruuvit on siinä kotelon molemmissa päissä. Kotelon pohjissa kumitutit,mutta nousee ylös/irti helposti kun kääntelee/vääntelee.
-auton maskilta tulevat ilmanottoputket ilmansuodatinkoteloistaan irti. Sitten onkin jo käsissä ilmanputsarin kotelot.
-Koteloista torx ruuvit irti ja suodattimet vaihtoon.
-Suodattimien parihinta on 35e ,joten ainakaan sen takia ei kannata säästellä!Ja vaihtotyö on todella helppo.
-Vaihtotyö ei onnistu mitenkään muuten,jollei ota ilmansuodatinkoteloita irti.
-Takaisin laitossa on tärkeää,että kun laittaa ilmamassamittaria paikalleen niin katsoo tarkasti että ne putkilon päät ovat kunnolla paikallaan ettei jää ilmavuotoja. Ilmansuodatinkotelot kannattaa ruuvata(8mm hylsy) paikalleen vasta kun kaikki muut on kiinnitetty,näin saa pelivaraa ilmamassamittarin asennukseen.
- Hieman tarinaa tuli,mutta olen aivan varma että muissakin,varsinkin v6 mersuissa, tällaista ongelmaa on kun sinne putsariin pääsee tosi helposti
roskaa ilmaputkien kautta. Itse ainakin vaihdan nuo suodattimet 20tkm välein,jollei useammin.
-Nyt siis auto toimii ja antaa kierroksia ja kiihtyy taas kivasti. Vikakoodia tuosta ei tullut.
