SAA POISTAA
SAA POISTAA
tarkoituksena olis turbottaa w123 220d -78.noihin nelospyttyisiin om615,616-koneisiin myytiin aikoinaan turbotus-sarjaa.löytyiskö keltään kyseiseen sarjaan kuuluvaa imu ja pakosarjaa tai edes kuvia niistä.projekti/kirjallisuuskuvat olis tervetulleita.pystyykö vakio imusarjaa muuttamaan turbokäyttöön vai onko mahdotonta.myös kaikki linkit ym.tiedonjyvät otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut sooppa, La 29.10.2005 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: neuvoja/kuvia w123 dieselin turbottamiseen
Katopa täältä tai allekirjoituksestani. Hieman kuvia OM616:n turbottamisesta. Sivuille olisi kyllä enemmänkin materiaalia, kunhan saisin aikaiseksi.sooppa kirjoitti:tarkoituksena olis turbottaa w123 220d -78.noihin nelospyttyisiin om615,616-koneisiin myytiin aikoinaan turbotus-sarjaa.löytyiskö keltään kyseiseen sarjaan kuuluvaa imu ja pakosarjaa tai edes kuvia niistä.projekti/kirjallisuuskuvat olis tervetulleita.pystyykö vakio imusarjaa muuttamaan turbokäyttöön vai onko mahdotonta.myös kaikki linkit ym.tiedonjyvät otetaan vastaan.
Tämä sarja oli tarkoitettu W123:n moottoriin (ts imusarjalle) ilman välijäähdytintä. Painekotelosta tuli n. 5cm letkunpätkä suoraan imusarjaan. Itse laitoin pystärin oman imusarjan, koska oli helpompi ja tilavampi vedellä letkut coolerille yms (siis pystärin konehuoneessa, W123:sta en tiedä). Tavallista imusarjaa voi käyttää jos saa letkut hyvin vedettyä ja mahdolliset läpät poistettua/lukittua auki.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
kiitoksia neuvoista,mun konees on samanlainen imusarja kun kuvas,eli se öljyputsarimalli.pakosarja on eri mallinen kun w115 mutta täytyy verrata kumpaanko turbo olis helpompi sovittaa.minkälaisilla ahtopaineilla tollasta vakiokonetta voi "huoletta"pitää käyttöautona? entäs kuinka cooleri vaikuttais?pitääkö/onko öljynlauhdutin hyvä olla?ahtimeksi suunnittelen vitosta napattua.löytyiskö sulta säätöarvoja pumpulle?appiukolta voi töiden puolesta löytyä.käykö alkuperäinen ilmanputsari vai pitääkö vaihtaa paperimalliseen? 
