Väyrysen automaatin öljyt
Väyrysen automaatin öljyt
Kerrompa tässä sellaisen asian, että uskalsin vaihtaa 5v sähkölaatikkoon öljyt. Febi 22806 dextron 3. Otin sitä 12 litraa ja aloin hommiin. Pohjalevy pois ja takareunasta valutin enimmät ulos, kun pohja proppu ei auennut. Sieltä tuli 3.5 litraa. Pohjaan uusi tiiviste ja suodatin paikoilleen. Sitten lauhduttimesta tuleva paluuputken liitos auki ja siihen isohko letkun pätkä vatiin. Lisäsin lootaan pois tulleen määrän ja sitten kone käyntiin. Katselin auton alla kuinka sitä tuli letkusta ja kun tulo hiipui niin sammuksiin kone. Sielta tuli taas 3.5 litraa pois ja sama määrä tilalle mittatikun reiästä. Pari kertaa sama toisto. Sitten alkoi öljy loppumaan joten lopetin siihen. Ajoin autolla 15 km ja jätin käyntiin sekä mittasin öljyn määrän. Sattui olemaan aika lähellä oikeaa. Lisäsin n 3 desiä vielä ja sitten oli mitta täysi. Mittatikku oli itse tehty aiemmin mopovaijerisuojuksesta johon työnetty pianolanka sisään jäykistämään sitä. Olen nyt ajanut usean päivän ja toimii hyvin. Olisi kyllä saanut olla sitä öljyä vielä 3-5 litraa niin olisi tullut jo kirkkaampana ulos, mutta nytkin tuntuu toimivan hyvin. 4 tuntia töitä siinä oli.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Re: Väyrysen automaatin öljyt
itse vaihdoin myös noin mutta en käyttänyt moottoria niin pitkään kunnes virtaus loppui vaan ylitäytöllä muistaakseni 5litraa ja sitten pari litraa astiaan ja se lisätään uutta ja taas pari pois ja lopulta tasopinnan mittaus.
Öljy pumppu ei nimittäin tykkää jos haukkoo tyhjää...muutenkin taitaa olla alumiini päätyiset pumput...metalli päätyiset kestää paremmin ton ilman.
Mutta sulla taitaa toimia jees niin se on tärkeintä.
Öljy pumppu ei nimittäin tykkää jos haukkoo tyhjää...muutenkin taitaa olla alumiini päätyiset pumput...metalli päätyiset kestää paremmin ton ilman.
Mutta sulla taitaa toimia jees niin se on tärkeintä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Väyrysen automaatin öljyt
Mukava lukea onnistumisiakin välillä täältä.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650