W204/2008 rattilukko-ongelma
W204/2008 rattilukko-ongelma
No nyt myrkyn lykkäsi muuten tyytyväisen auton omistajalle! C220 cdi, ajettu 120200 km ja "kuoli" lennossa työmaan pihalle. Hinattiin lähikorjaamoon, josta edelleen ongelman selvittyä lähimpään merkkikorjaamoon. Havaitsin näitä vastaavia tapauksia useimmilla ko. auton omistajilla ja myös huomattavasti pienemmillä kilometreillä. Tästä päätelleen kyseinen auton osa on selvää alilaatua suunnittelultaan tai materiaaleiltaan ja kestää satunnaisesti huomattavasti vähemmän kuin autoilija voi olettaa etenkin MB merkin kohdalla. Siispä tiedustelenkin, onko Veho/Daimler tullut miten korjauksissa vastaan tai onko joku kääntynyt kuluttajaneuvonnan puoleen - millaisin tuloksin?
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Siis millä lailla kuoli. eikö startti enää pyörittänyt vai eikö avain enää tunnistanut virtalukkoa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Siis ainoastaan mittaristoon syttyi valo - eikä mitään varoitusvaloja tms. Mikään ei siis "liiku". Akku on täysin iskussa. Korjaamo selvitti jo häikän syyn rattilukon ja sen ohjauksen yhteyteen, onneksi lukitustappi oli jäänyt auki-asentoon, yhtä hyvin se olisi voinut olla lukittu-asennossa. Huom. myös automaattiloota on lukittu tuossa tilassa.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
ekkawi kirjoitti:No nyt myrkyn lykkäsi muuten tyytyväisen auton omistajalle! C220 cdi, ajettu 120200 km ja "kuoli" lennossa työmaan pihalle. Hinattiin lähikorjaamoon, josta edelleen ongelman selvittyä lähimpään merkkikorjaamoon. Havaitsin näitä vastaavia tapauksia useimmilla ko. auton omistajilla ja myös huomattavasti pienemmillä kilometreillä. Tästä päätelleen kyseinen auton osa on selvää alilaatua suunnittelultaan tai materiaaleiltaan ja kestää satunnaisesti huomattavasti vähemmän kuin autoilija voi olettaa etenkin MB merkin kohdalla. Siispä tiedustelenkin, onko Veho/Daimler tullut miten korjauksissa vastaan tai onko joku kääntynyt kuluttajaneuvonnan puoleen - millaisin tuloksin?
Vai alilaatua? Olispa kiva olla ollut Veholla kuuntelemassa, kun vaadit korvausta?

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Uskoakseni on mahdollista että vika onkin itsen virtalukossa ja rattilukko on ehjä? Jos asian kanssa ei ole mahdoton hätähoppu ni tuon virtalukon voisi koittaa myös korjataekkawi kirjoitti:Siis ainoastaan mittaristoon syttyi valo - eikä mitään varoitusvaloja tms. Mikään ei siis "liiku". Akku on täysin iskussa. Korjaamo selvitti jo häikän syyn rattilukon ja sen ohjauksen yhteyteen, onneksi lukitustappi oli jäänyt auki-asentoon, yhtä hyvin se olisi voinut olla lukittu-asennossa. Huom. myös automaattiloota on lukittu tuossa tilassa.

Joku niitä on jo tehty ja ihan onnistuneesti. Oire oli sama , avain ei edes käänny virtalukossa. Sähköinenhän se virtalukko siinä kuitenkin on?
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
W204 ?Jari Ke kirjoitti:avain ei edes käänny virtalukossa
wiimax.fi
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Itselläni W 204 -09 avain kääntyi virtalukossa, mutta muuta ei tapahtunutkaan. Vika löytyi rattilukosta. Rattilukko ei auennut kokonaan ja siten antanut tietoa eteenpäin ohjainboxsiin että nyt voi käynnistyä. Vika Korjaantui/siirtyi kun auto ei taas kerran käynnistynyt...... vapautin ratin säätövivun ja painoin ratin napakasti alas. Pieni isku ilmeisemmin toimi korjaajana koska tämän jälkeen auto käynnistyi.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
W202 oli se josta korjasin. Niissäkin joissain tosiaan on jo sähköiset lukot avaimelle ja sit ratille. Avainlukko ainakin näyttää hyvin samalle joissain muissakin kamppeissa.
No mutta tähän ongelmaan palatakseni niin veikkaus on ettei tuo napakka "komennus" kauaa apuja tuo. Se jättää johonkin sellaiseen paikkaan johon ei tarttis jättää. Kaupan tai huoltoaseman pihaan ja mikäs siinä jos on kotinurkilla eikä reisussa.
Tämäkin jätti kaksi kertaa ja toisella kertaa huoltoaseman pihaan mittarikentälle mutta onneksi kotinurkille. Se sit riitti siltä erää. No ainakin toistaiseksi kampe on pelannu.
No mutta tähän ongelmaan palatakseni niin veikkaus on ettei tuo napakka "komennus" kauaa apuja tuo. Se jättää johonkin sellaiseen paikkaan johon ei tarttis jättää. Kaupan tai huoltoaseman pihaan ja mikäs siinä jos on kotinurkilla eikä reisussa.
Tämäkin jätti kaksi kertaa ja toisella kertaa huoltoaseman pihaan mittarikentälle mutta onneksi kotinurkille. Se sit riitti siltä erää. No ainakin toistaiseksi kampe on pelannu.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Nii-in, kun W204 virtalukkohan kääntyy vaikka W202 avaimella.
wiimax.fi
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Mielenkiintoista. Rattilukko aukeaa kun kerta avain kääntyy? (Olen ainakin luullut että jos rattilukko ei aukea niin avainkaan ei silloin käänny) Auton voi siis hinata pois kunhan on vaan joku sähköavain? Periaatteessa puumallikin avaimesta riittäisi koska koodi jokatapauksessa on eri?
Eikait sentään? Jotain ymmärsin väärin tai sit tuo W204:n lukko ja toimintatapa on totaalisti erilainen?
Eikait sentään? Jotain ymmärsin väärin tai sit tuo W204:n lukko ja toimintatapa on totaalisti erilainen?
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Eilen jätti meidän W204/2008 rouvan pikkuherran kanssa päiväkodin pihaan. Onneks satuin olemaan kotona ja testerillä luin, että rattilukossa mekaaninen vika. Koodia en nyt muista. Sain käyntiin koodin nollaamisen jälkeen kun pari kertaa avainta kääntelin mutta rattilukon moottori on todella laiskankuuloinen aiempaan verrattuna. Tuohan se taitaa olla se heikko lenkki tuossa ketjussa.
Sattuu nyt olemaan vapaata niin tilasin uuden moottorin tuohon rattilukkosysteemiin ESL (electronic steering lock). Osa maksoi n. 15€ ebay:ssä. Vaihto-ohjeet löytyy netistä ja ajattelin itsekin tehdä jonkinlaisen koosteen vaihdosta.
Vain yksi kysymys on noussut ennen kuin osa tulee ja alan purkamaan. Airbag ja ratti pitää irrottaa tässä projektissa. Samassa yhteydessä pitäisi irrottaa akusta maakaapeli, ettei järjestelmässä ole virtoja kun irrottelen osia. Tuleeko ongelmia jos maakaapelin ottaa irti pitkäksi aikaa? Esim 8 tuntia irti? Tuolla rattilukkomoottorin vaihdolla ei tarvitsisi koodata boksia uusiksi kun samat hilppeet - lukuun ottamatta rikkinäistä moottoria - menee sisään.
Uusi boksi ohjelmointeineen maksaa varmaan 500€ ja uusi moottori 15€ niin kannattaa kokeilla itse purkaa. Joutuuhan sen hinaamaan joka tapauksessa jos remontti ei onnistu. Kuulostaa jo siltä se nykyinen moottori, ettei montaa kertaa enää jaksa avata lukkoa.
Minulla avain kääntyi lukossa ihan normaalisti mutta ei avannut rattilukkoa kun avainta käänsi. Näin ollen mitäään ei myöskään tapahtunut. Valoja ei tullut mittaristoon eikä startti pyörinyt. Muuten sisävalot, vilkut, keskuslukko ym toimivat normaalisti. Myös kilometrit tuli mittaristoon näkyviin muttei muuta.
Sattuu nyt olemaan vapaata niin tilasin uuden moottorin tuohon rattilukkosysteemiin ESL (electronic steering lock). Osa maksoi n. 15€ ebay:ssä. Vaihto-ohjeet löytyy netistä ja ajattelin itsekin tehdä jonkinlaisen koosteen vaihdosta.
Vain yksi kysymys on noussut ennen kuin osa tulee ja alan purkamaan. Airbag ja ratti pitää irrottaa tässä projektissa. Samassa yhteydessä pitäisi irrottaa akusta maakaapeli, ettei järjestelmässä ole virtoja kun irrottelen osia. Tuleeko ongelmia jos maakaapelin ottaa irti pitkäksi aikaa? Esim 8 tuntia irti? Tuolla rattilukkomoottorin vaihdolla ei tarvitsisi koodata boksia uusiksi kun samat hilppeet - lukuun ottamatta rikkinäistä moottoria - menee sisään.
Uusi boksi ohjelmointeineen maksaa varmaan 500€ ja uusi moottori 15€ niin kannattaa kokeilla itse purkaa. Joutuuhan sen hinaamaan joka tapauksessa jos remontti ei onnistu. Kuulostaa jo siltä se nykyinen moottori, ettei montaa kertaa enää jaksa avata lukkoa.
Minulla avain kääntyi lukossa ihan normaalisti mutta ei avannut rattilukkoa kun avainta käänsi. Näin ollen mitäään ei myöskään tapahtunut. Valoja ei tullut mittaristoon eikä startti pyörinyt. Muuten sisävalot, vilkut, keskuslukko ym toimivat normaalisti. Myös kilometrit tuli mittaristoon näkyviin muttei muuta.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Kyse siis edelleenkin W204:stä: lukko kääntyy millä vaan, pois hinaamisista tms. ei ole ollut mitään puhetta. Eli jos kerrot että W204 lukko oli jumissa niin että avain ei kääntynyt niin se on minulle uutta, sellaiseen en ole kertaakaan törmännyt.Jari Ke kirjoitti:Mielenkiintoista. Rattilukko aukeaa kun kerta avain kääntyy? (Olen ainakin luullut että jos rattilukko ei aukea niin avainkaan ei silloin käänny) Auton voi siis hinata pois kunhan on vaan joku sähköavain? Periaatteessa puumallikin avaimesta riittäisi koska koodi jokatapauksessa on eri?
Eikait sentään? Jotain ymmärsin väärin tai sit tuo W204:n lukko ja toimintatapa on totaalisti erilainen?
wiimax.fi
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Kyllä todellakin kannattaa kokeilla korjata itse, tuolla pari esimerkkiä 800-1000e rattilukko koodauksineen ja olisi saattanut tuolla parin kympin osalla selvitä:Ocky kirjoitti:Uusi boksi ohjelmointeineen maksaa varmaan 500€ ja uusi moottori 15€ niin kannattaa kokeilla itse purkaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=163026" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
'Ocky kirjoitti:
Sattuu nyt olemaan vapaata niin tilasin uuden moottorin tuohon rattilukkosysteemiin ESL (electronic steering lock). Osa maksoi n. 15€ ebay:ssä. Vaihto-ohjeet löytyy netistä ja ajattelin itsekin tehdä jonkinlaisen koosteen vaihdosta.
Hyvä ajatus, napsi kuvia kans samalla, tämä kun kuuluu olevan erittäin yleinen vaiva (ainahan näiden vioissa kyseessä ei ole pelkän moottorin kuolema mutta silloin kun on niin halpa korjaus)
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Ihan vielä tuohon, että osaako joku sanoa: herääkö auto normaalisti henkiin jos akku on kauan irti? Jos varman tiedon pystyy sanomaan niin voin sitten aloittaa purkamisen hieman kevyemmällä mielellä.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Kyllä se auto sen puolen "herää" vaikka akku olisi kauan ollut pois kunhan akun irrottaa ja laittaa takaisin niin ettei riko SAMeja. 204:ssa ei taida tarvita edes ratin kulma-anturia normalisoida, ikkunat ja kattoluukku riittää mutta nehän ei vaikuta mitään siihen heräämiseen.Ocky kirjoitti:Ihan vielä tuohon, että osaako joku sanoa: herääkö auto normaalisti henkiin jos akku on kauan irti? Jos varman tiedon pystyy sanomaan niin voin sitten aloittaa purkamisen hieman kevyemmällä mielellä.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Pitänee toistaa samat asiat kun kukapa dealerin höpinöitä uskoisi.Jari Ke kirjoitti:Mielenkiintoista. Rattilukko aukeaa kun kerta avain kääntyy? (Olen ainakin luullut että jos rattilukko ei aukea niin avainkaan ei silloin käänny) Auton voi siis hinata pois kunhan on vaan joku sähköavain? Periaatteessa puumallikin avaimesta riittäisi koska koodi jokatapauksessa on eri?
Eikait sentään? Jotain ymmärsin väärin tai sit tuo W204:n lukko ja toimintatapa on totaalisti erilainen?

204:n virtalukossa ei ole mitään esteitä avaimen kääntymiselle. Sinne kun laittaa väärän mersun avaimen niin se kyllä kääntyy mutta mittaristoon tulee viesti väärästä avaimesta. Rattilukko ei aukea, ei se dealer sitä väittänytkään. Rattilukko aukeaa sähköisesti jos avaamiselle on lupa saatu. Eli auton pois hinaaminen onnistuu puuavaimella ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin ilmankin avainta, tai väärällä avaimella.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Missään en kertonut niin että W204 lukko oli jumissa niin että avain ei kääntynyt.dealer kirjoitti:Kyse siis edelleenkin W204:stä: lukko kääntyy millä vaan, pois hinaamisista tms. ei ole ollut mitään puhetta. Eli jos kerrot että W204 lukko oli jumissa niin että avain ei kääntynyt niin se on minulle uutta, sellaiseen en ole kertaakaan törmännyt.Jari Ke kirjoitti:Mielenkiintoista. Rattilukko aukeaa kun kerta avain kääntyy? (Olen ainakin luullut että jos rattilukko ei aukea niin avainkaan ei silloin käänny) Auton voi siis hinata pois kunhan on vaan joku sähköavain? Periaatteessa puumallikin avaimesta riittäisi koska koodi jokatapauksessa on eri?
Eikait sentään? Jotain ymmärsin väärin tai sit tuo W204:n lukko ja toimintatapa on totaalisti erilainen?
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
DBFI kirjoitti:Pitänee toistaa samat asiat kun kukapa dealerin höpinöitä uskoisi.Jari Ke kirjoitti:Mielenkiintoista. Rattilukko aukeaa kun kerta avain kääntyy? (Olen ainakin luullut että jos rattilukko ei aukea niin avainkaan ei silloin käänny) Auton voi siis hinata pois kunhan on vaan joku sähköavain? Periaatteessa puumallikin avaimesta riittäisi koska koodi jokatapauksessa on eri?
Eikait sentään? Jotain ymmärsin väärin tai sit tuo W204:n lukko ja toimintatapa on totaalisti erilainen?Eli mersut ei ole kaikki ihan samanlaisia, itse kukin tuohon oletukseen välillä sortuu. Jos pelaa kaikkien mallien kanssa kuten dealer niin ei tule tuota virhettä tehtyä. 204 ei mikään ihan uusi auto ole sekään mutta sentään aika tavalla eri laite kuin 124 johon tässä taidetaan ahkerasti viitata.
204:n virtalukossa ei ole mitään esteitä avaimen kääntymiselle. Sinne kun laittaa väärän mersun avaimen niin se kyllä kääntyy mutta mittaristoon tulee viesti väärästä avaimesta. Rattilukko ei aukea, ei se dealer sitä väittänytkään. Rattilukko aukeaa sähköisesti jos avaamiselle on lupa saatu. Eli auton pois hinaaminen onnistuu puuavaimella ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin ilmankin avainta, tai väärällä avaimella.
En nyt vittaa W124:seen vaan ihan sähköiseen lukkoon. Aavistinkin dealerin kirjoituksesta sen että lukko ja toimintatapa on eri kuin W202:ssa jossa niissäkin joissain on sähköiset lukot.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Mielenkiinnolla odotan myös raporttia, tuossa pitäisi päästä ihan hyville tuntipalkoille.Ocky kirjoitti:
Sattuu nyt olemaan vapaata niin tilasin uuden moottorin tuohon rattilukkosysteemiin ESL (electronic steering lock). Osa maksoi n. 15€ ebay:ssä. Vaihto-ohjeet löytyy netistä ja ajattelin itsekin tehdä jonkinlaisen koosteen vaihdosta.
Minun lompakko keveni viime keväänä tonnilla samaisen ongelman johdosta

X204 350cdi, W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
No niin, homma korjautui tonnin kirpaisulla. Systeemi toimii jotenkin näin: Rattilukon tappia ohjaa minisähkömoottorin avulla kierretappi ja ratas-yhdistelmä.Rattaassa on muovihammastus metallikehän ympärillä. Avain antanee signaalin tuolle sähkömoottorille. Lukkorungossa tuo halkaisijaltaan noin 3cm hammasratas oli jostain syystä? jumittunut. Lukkorunko on suljettu metallinen kokonaisuus joka jouduttiin sahaamaan auki. Sen minisähkömoottorin vaihtaminen lukkorungon sisälle näyttää aika mahdottomalta, jollei ole kellosepän taitoja yms. Aiheesta ei enempää!
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Olisko sinulla -jari- tallessa tuo lukko?
ekkawi, vaikka onkin sahattu niin se kans kiinnostaisi.
Voisi oikein kattoa saisiko osan vaihdetuksi. Sahattua ei varmaankaan enää saa ehjätyksi mutta hyötyä siitä silti olisi. Jos tuon toisen saisi ehjätyksi niin osien ja postituksien hinnalla hoituisi se ja kuvat ohjeineen tänne.
Sitä en osaa sanoa et toimisiko se lukko enään kun uusi on naitettu vaikka sen vanhan ehjätyksi saisikin
ekkawi, vaikka onkin sahattu niin se kans kiinnostaisi.
Voisi oikein kattoa saisiko osan vaihdetuksi. Sahattua ei varmaankaan enää saa ehjätyksi mutta hyötyä siitä silti olisi. Jos tuon toisen saisi ehjätyksi niin osien ja postituksien hinnalla hoituisi se ja kuvat ohjeineen tänne.
Sitä en osaa sanoa et toimisiko se lukko enään kun uusi on naitettu vaikka sen vanhan ehjätyksi saisikin
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Usein se on tuo moottori mikä jumii ja toinen on se tönkä mitä se liikuttaa(paska laatuisen kovetunneen rasvan takia)-jari- kirjoitti:Mielenkiinnolla odotan myös raporttia, tuossa pitäisi päästä ihan hyville tuntipalkoille.Ocky kirjoitti:
Sattuu nyt olemaan vapaata niin tilasin uuden moottorin tuohon rattilukkosysteemiin ESL (electronic steering lock). Osa maksoi n. 15€ ebay:ssä. Vaihto-ohjeet löytyy netistä ja ajattelin itsekin tehdä jonkinlaisen koosteen vaihdosta.
Minun lompakko keveni viime keväänä tonnilla samaisen ongelman johdosta
E: ja ei tarviste paljoa jumittaa kun lakaa yritämästä
siksi monesti hetkelinen apu tulee jonkin moisesta rynkytyksestä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Joku myi Nettiautossa 204:sta Keyless Go -käynnistyksellä ja mainitsi, että siinä ei tätä ongelmaa olisi. Ei voi pitää paikkaansa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Siinäkö ei ole rattilukkoa muistin mukaan on kaikissa 204tn62634 kirjoitti:Joku myi Nettiautossa 204:sta Keyless Go -käynnistyksellä ja mainitsi, että siinä ei tätä ongelmaa olisi. Ei voi pitää paikkaansa?
voihan se olla että muistan väärin
mutta jos on niin on siinäkin tätä samaa odotettavissa
kuten muissakin 204
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Purin tänään autoa siten, että pääsin käsiksi rattilukkosysteemiin. Kohtuullisen vaivattomasti purkautui. Noin tunti meni, että sain rattilukkopaketin käsiini, tuossakin ajassa jonkin verran pohtimista kun kaikista purkautumistavoista ei ollu varmuutta. Piti varoa muoviosia, etteivät haljenneet. Eivät haljenneet ja sain rattilukkopaketin irti ilman ongelmia.
Uusi moottori ei vaan tänäänkään suvainnut tulla. No, sillä ei sinänsä ollut väliä kun rattilukkopaketin (ESL) avaamiseen tarvittavaa torxia kokoa 5 ei ollutkaan työkalupakissa. Torx 4 oli liian pieni ja torx 6 liian iso. En vielä porannut pakettia auki, pitää hakea ensin vitostorxi ja kokeilla sillä. Jos ei sillä aukene niin sitten poraan auki ja teen uudet kierteet uusille lukitustapeille.
Otin kuvia mahdollisimman paljon. Laittelen siitä hommasta sepustuksen kun saan auton kasaan ja (toivottavasti) kuntoon.
Uusi moottori ei vaan tänäänkään suvainnut tulla. No, sillä ei sinänsä ollut väliä kun rattilukkopaketin (ESL) avaamiseen tarvittavaa torxia kokoa 5 ei ollutkaan työkalupakissa. Torx 4 oli liian pieni ja torx 6 liian iso. En vielä porannut pakettia auki, pitää hakea ensin vitostorxi ja kokeilla sillä. Jos ei sillä aukene niin sitten poraan auki ja teen uudet kierteet uusille lukitustapeille.
Otin kuvia mahdollisimman paljon. Laittelen siitä hommasta sepustuksen kun saan auton kasaan ja (toivottavasti) kuntoon.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Erinomaista, toivottavasti saat tämän korjauksen kunnialla maaliin! Kirjoita asiasta tosiaan hyvät ohjeet, josko homma onnistuu!Ocky kirjoitti:Purin tänään autoa siten, että pääsin käsiksi rattilukkosysteemiin. Kohtuullisen vaivattomasti purkautui. Noin tunti meni, että sain rattilukkopaketin käsiini, tuossakin ajassa jonkin verran pohtimista kun kaikista purkautumistavoista ei ollu varmuutta. Piti varoa muoviosia, etteivät haljenneet. Eivät haljenneet ja sain rattilukkopaketin irti ilman ongelmia.
Uusi moottori ei vaan tänäänkään suvainnut tulla. No, sillä ei sinänsä ollut väliä kun rattilukkopaketin (ESL) avaamiseen tarvittavaa torxia kokoa 5 ei ollutkaan työkalupakissa. Torx 4 oli liian pieni ja torx 6 liian iso. En vielä porannut pakettia auki, pitää hakea ensin vitostorxi ja kokeilla sillä. Jos ei sillä aukene niin sitten poraan auki ja teen uudet kierteet uusille lukitustapeille.
Otin kuvia mahdollisimman paljon. Laittelen siitä hommasta sepustuksen kun saan auton kasaan ja (toivottavasti) kuntoon.
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Edeltäjäänsä hyvämaineisemman W204:n ehkä heikoin kohta näyttää olevan virtalukko. Mitään selkeää kaavaa, miten ja mistä se kulloikin rikkoutuu ei näytä löytyvän. Alla linkissä minun tarinani, joka on vain yksi valitettavan monista. Jaa tosiaan tietoa, miten käy - etenkin jos omaehtoinen korjaus onnistuu; toivottavasti!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 91&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 91&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Laitoin tuonne uuden ketjun tästä korjaamisesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9#p1134549" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9#p1134549" onclick="window.open(this.href);return false;
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
Re: W204/2008 rattilukko-ongelma
Aivan mahtavaa! Tuossa on DIY-pankkiin loistavaa tavaraa! Toivottavasti korjauskin vielä onnistuu (lueskelin tuolta koodaiilufoorumeilta että aina vain ei kertakaikkiaan onnistu vaikka mitä tekee).Ocky kirjoitti:Laitoin tuonne uuden ketjun tästä korjaamisesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9#p1134549" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01