Sprintterin kone leipo.
Sprintterin kone leipo.
Sprinter 316cdi 2010, ajettu 131th, öljypumppu ei pyörinyt, kone OM651AT leikkas kiinni, Vehon hinta 13.000,- euroa! Onko tavallista vai rahastusta vai mitä?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Sprintterin kone leipo.
Osanottoni syvään tuohtumukseesi.JeremyH kirjoitti:Sprinter 316cdi 2010, ajettu 131th, öljypumppu ei pyörinyt, kone OM651AT leikkas kiinni, Vehon hinta 13.000,- euroa! Onko tavallista vai rahastusta vai mitä?
Kysymyksesi lienee ainakin osin ns. sellainen mihin ei odoteta vastausta, mutta arvelisin, että sinusta koitetaan hyötyä kovin runsaasti.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Sprintterin kone leipo.
Aikas tavallista. Saksanmaalta tehdaskunnostettu n 6000euroa rahteineen ja vanhasta saa n 1000 euroa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Sprintterin kone leipo.
Näitähän nyt hajoaa ihan solkenaan..
Mutta normi hinta joo.
Mutta normi hinta joo.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Sprintterin kone leipo.
Sehän tässä oudoksuttaa tämä "normi hinta" Miksiköhän bisnekset menee Suomi-pojalla päin anaalirauhasia? Miksi täältä ei kukaan osta mitään ja koko valtakunta näivettyy
Mitähän tuo kustantaa esim. Virossa.?
Jos vaihto kone on 6rahaa - 1raha niin ollaan 5 rahassa. Eiköhän se 1rahaan mene autoon?arvaus.
Uusi lohko on alle 3rahaa kampiakseli 0,8rahaa yms => toisaalta kun ei tiedä mitä kaikkea on hankittava ei pysty sanomaan. Mutta uusia osiakin saa aika paljon 5rahaan
8h työpäivän aikana tuollaisia moottereita kasataan tehtaalla useita => sen kokoaminen ei voi olla ylivoimaisen vaikeata ja ammattimies tekee nopeasti => yritys pystyy myymään enemmän ja asentaja tuottaa enemmän. Oletetaan oikean korjaamon asentajan selviävän tuosta esim 16h => 16x80€ = 1280€ ja tässähän on jo katetta.
Minusta yli 8000€ on kusetusta tai sitten tekijä ei osaa ja joutuu ihmettelemään. Tätä taas asiakkaan ei kannata maksaa. Tullaan siihen, että pitää tehdä itse vaikka kestääkin sitten koko kauan. Tai etsiä sellainen korjaamo, jonka laskutustunti on jokseenkin normaali. Kalliiksihan tälläinen kaputti tulee joka tapauksessa.
Tietenkin vaikuttaa se onko mitään paikkaa, jääkö ansiotyöstä aikaa/voimia, onko ylipäätään tilillä vääntöä yms. kuinka nopeasti auto tarvitaan käyttöön. Osaaminen ja uskaltaminen on myös merkitystä omaavia asioita.
Nämä nyt ovat mutu kustannusarviota mutta jos olisi oikeat laskelmat niin se 40-50% kate saataisiin ehkä näkyviin
Mitähän tuo kustantaa esim. Virossa.?
Jos vaihto kone on 6rahaa - 1raha niin ollaan 5 rahassa. Eiköhän se 1rahaan mene autoon?arvaus.
Uusi lohko on alle 3rahaa kampiakseli 0,8rahaa yms => toisaalta kun ei tiedä mitä kaikkea on hankittava ei pysty sanomaan. Mutta uusia osiakin saa aika paljon 5rahaan
8h työpäivän aikana tuollaisia moottereita kasataan tehtaalla useita => sen kokoaminen ei voi olla ylivoimaisen vaikeata ja ammattimies tekee nopeasti => yritys pystyy myymään enemmän ja asentaja tuottaa enemmän. Oletetaan oikean korjaamon asentajan selviävän tuosta esim 16h => 16x80€ = 1280€ ja tässähän on jo katetta.
Minusta yli 8000€ on kusetusta tai sitten tekijä ei osaa ja joutuu ihmettelemään. Tätä taas asiakkaan ei kannata maksaa. Tullaan siihen, että pitää tehdä itse vaikka kestääkin sitten koko kauan. Tai etsiä sellainen korjaamo, jonka laskutustunti on jokseenkin normaali. Kalliiksihan tälläinen kaputti tulee joka tapauksessa.
Tietenkin vaikuttaa se onko mitään paikkaa, jääkö ansiotyöstä aikaa/voimia, onko ylipäätään tilillä vääntöä yms. kuinka nopeasti auto tarvitaan käyttöön. Osaaminen ja uskaltaminen on myös merkitystä omaavia asioita.
Nämä nyt ovat mutu kustannusarviota mutta jos olisi oikeat laskelmat niin se 40-50% kate saataisiin ehkä näkyviin
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Sprintterin kone leipo.
Tuohtumus on hyvinkin syvällistäNastamuumio kirjoitti:Osanottoni syvään tuohtumukseesi.JeremyH kirjoitti:Sprinter 316cdi 2010, ajettu 131th, öljypumppu ei pyörinyt, kone OM651AT leikkas kiinni, Vehon hinta 13.000,- euroa! Onko tavallista vai rahastusta vai mitä?
Kysymyksesi lienee ainakin osin ns. sellainen mihin ei odoteta vastausta, mutta arvelisin, että sinusta koitetaan hyötyä kovin runsaasti.
No en odota varsinaisesti vastausta ongelmaan, mutta kommentointia/vinkkejä kyllä.
Mielestäni 131000 ajettu kone ei voi mennä rikki, ellei kyseessä ole selvä valmistusvirhe. (käsittääkseni tehdas on myöntänyt että kyseessä on tyyppivika, mutta ei suostu korvaamaan)
Mersun laatu tuntuu olevan nykypäivänä sitä tasoa, että tuo avataren alla lukeva mersumies nimitys alkaa tuntua haukkumanimeltä.
Suututtaa ja itkettää yhtäaikaa.
Viimeksi muokannut JeremyH, Ti 09.02.2016 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Sprintterin kone leipo.
Aika kallista kyllä. Onkos tuota samaa moottoria missä muissa autoissa?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Sprintterin kone leipo.
Pekkaniskalta 130metrinen nosturi ja tuohon Lommilan kohdalle tien varteen laitat sen kyltillä varustettuna näytille ja vasepuukkiin lyhyt juttu. Kyllä ne sitten veholta soittelee...
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Sprintterin kone leipo.
Tuo vasen iso ratas alhaallako sitä öljypumppua pyörittää?
Onko tuolla jotain muovirattaita . Tuo ketju näyttää olevan takapääs. Onko näis autois tuo start/stop automatiikka?
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=127811" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko tuolla jotain muovirattaita . Tuo ketju näyttää olevan takapääs. Onko näis autois tuo start/stop automatiikka?
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... p?t=127811" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sprintterin kone leipo.
Kuluttajariitalautakuntaan yhteyttä, siellä ennakkotapauksia että moottorin tulee kestää 200 tkm ilman että hajoaa. Korjauskulut sitten suhteessa ajettuun kilometriin koska korjauksesta moottori tulee parempaan kuntoon kuin se hajotessaan oli.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: Sprintterin kone leipo.
Ihan turha valittaa minnekään jos ei ole täydellinen huoltokirja , sekä myös huollot ajallaan tehty. Meillä case 55 tkm ajettu vm 2013 , kone leipoi , mutta kun 50 tkm huolto oli tehty vasta 54 tkm kohdalla , niin ei korvausta .
Koneen vaihtotyö oli 1000 euroa .
Asiaan liittyvää :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=127153" onclick="window.open(this.href);return false;
Koneen vaihtotyö oli 1000 euroa .
Asiaan liittyvää :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=127153" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Sprintterin kone leipo.
Ole tarkkana kun jos tilaat konetta ,sillä koneen malli vaihtuu useasti samanvuoden aikana .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Sprintterin kone leipo.
sportsman kirjoitti:Ihan turha valittaa minnekään jos ei ole täydellinen huoltokirja , sekä myös huollot ajallaan tehty. Meillä case 55 tkm ajettu vm 2013 , kone leipoi , mutta kun 50 tkm huolto oli tehty vasta 54 tkm kohdalla , niin ei korvausta . Lisäksi jos ns ammattikäytössä niin kuluttajansuojaa ei ole .
Koneen vaihtotyö oli 1000 euroa .
Asiaan liittyvää :
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=127153" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Sprintterin kone leipo.
Ei moottori tosiaankaan saa mennä rikki nuilla kilometreillä.
Samoilla linjoilla LU:n kanssa. Kun tuohon tyyliin meinaavat ni voihan sitä koittaa enste neuvotella että kuinka ison haloon Veho oikein haluaa asiasta. Jos mitään vastetta ei tu ni sit vaan tuohon tyyliin kuten LU meinasi.
Ei se A5 audikaan niin kovinkauaa ollu ihmeteltävänä kun korjasivat.
Tällä kun on noin vähän ajettu ja sille vaan saa tarpeeksi julkisuutta niin mahdolliset uuden ostajaehdokkaat kun alkaa kysellä ostotilanteessa asianperään niin luulis muuttuvan mieli Veholla melkosukkelaan?
Oliko asiaa jo tutkittu miksi ö-pumppu kuoli?
Ellei ni yx vaihtoehto voi olla että kun ja jos sihtiä ei ole ö-pumpun imukaulalla niin sinne meni joku isompi joka sit killasi ö-pumpun? Minusta jo 606:sen imukaulalla ei taida olla minkäänlaista sihtiä 603:sissa se on. Lie onko näissä?
Jos pumpun rattaittenvälistä löytyy sinne kuulumaton kapistus ni mistä se on peräisin olis mielenkiintoinen tieto. Huoltomiehen tekohammas joka putosi ö-korkista sisään ö-vaihdossa No joo.... Mutta periaatteessa tollainenkin vaihtoehto on olemassa että huollon yhteydessä korkinkautta meni mosan sisuksiin jotain sinne kuulumatonta?
Niin tai onko mosalle hiljattain tehty jotain muuta huoltoa jossa esim venttiilikoppa olis ollu pois tai ahdin tms?
Samoilla linjoilla LU:n kanssa. Kun tuohon tyyliin meinaavat ni voihan sitä koittaa enste neuvotella että kuinka ison haloon Veho oikein haluaa asiasta. Jos mitään vastetta ei tu ni sit vaan tuohon tyyliin kuten LU meinasi.
Ei se A5 audikaan niin kovinkauaa ollu ihmeteltävänä kun korjasivat.
Tällä kun on noin vähän ajettu ja sille vaan saa tarpeeksi julkisuutta niin mahdolliset uuden ostajaehdokkaat kun alkaa kysellä ostotilanteessa asianperään niin luulis muuttuvan mieli Veholla melkosukkelaan?
Oliko asiaa jo tutkittu miksi ö-pumppu kuoli?
Ellei ni yx vaihtoehto voi olla että kun ja jos sihtiä ei ole ö-pumpun imukaulalla niin sinne meni joku isompi joka sit killasi ö-pumpun? Minusta jo 606:sen imukaulalla ei taida olla minkäänlaista sihtiä 603:sissa se on. Lie onko näissä?
Jos pumpun rattaittenvälistä löytyy sinne kuulumaton kapistus ni mistä se on peräisin olis mielenkiintoinen tieto. Huoltomiehen tekohammas joka putosi ö-korkista sisään ö-vaihdossa No joo.... Mutta periaatteessa tollainenkin vaihtoehto on olemassa että huollon yhteydessä korkinkautta meni mosan sisuksiin jotain sinne kuulumatonta?
Niin tai onko mosalle hiljattain tehty jotain muuta huoltoa jossa esim venttiilikoppa olis ollu pois tai ahdin tms?
Re: Sprintterin kone leipo.
Ihan mielenkiinnosta, montako moottoriöljynvaihtoa tuohon oli ehditty tehdä ennen hajoamista ?
wiimax.fi
Re: Sprintterin kone leipo.
etrade kirjoitti:Tuo vasen iso ratas alhaallako sitä öljypumppua pyörittää?
Onko tuolla jotain muovirattaita .
Äkisältään ei näyttäisi olevan.
Taisi muuten hepun takissa joka tuota moottorinajoitusta teki lukea Training tms.
Tässä tuo video josta kuvakaappaus on otettu:
https://www.youtube.com/watch?v=aJRgHJcSLQI" onclick="window.open(this.href);return false;
Sama heppu erivaatteet V-koneen kimpussa. Ajoitusjuttuja tässäkin.
Videosta päätellen ei ole ihan läpihuutojuttu M272 tai 273 koneen ajoitus
https://www.youtube.com/watch?v=wIMVbY3gH-4" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sprintterin kone leipo.
Näyttäähän ne tietysti metalliselta, mutta tuli vain keskustelua tuolla englannin kielises viestiketjus, joka ylempänä, jossain päin jostain rattaiden uusimisesta... Nuo kaks alinta pientä ratasta on kai tasapainoakseleille... erikoinen moottori....Jari Ke kirjoitti:Äkisältään ei näyttäisi olevan.
Muistaakseni Hotari kertoi että uudemman Sprintterin etupään poikittainen lehtijousikin oli jotain ihme komposiitti sekoitusta...
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Sprintterin kone leipo.
Minulla oli joskus 1.6 Corolla, Sellainen VVT, joka ryhtyi imemään öljyä ihan tuskassa. Huoltovälin aikana ei 5l riittänyt. Yritin perätä oikeuksiani => minusta öljyn kulutus oli liikaa. Luu jäi käteen.JeremyH kirjoitti:Tuohtumus on hyvinkin syvällistäNastamuumio kirjoitti:Osanottoni syvään tuohtumukseesi.JeremyH kirjoitti:Sprinter 316cdi 2010, ajettu 131th, öljypumppu ei pyörinyt, kone OM651AT leikkas kiinni, Vehon hinta 13.000,- euroa! Onko tavallista vai rahastusta vai mitä?
Kysymyksesi lienee ainakin osin ns. sellainen mihin ei odoteta vastausta, mutta arvelisin, että sinusta koitetaan hyötyä kovin runsaasti.
No en odota varsinaisesti vastausta ongelmaan, mutta kommentointia/vinkkejä kyllä.
Mielestäni 131000 ajettu kone ei voi mennä rikki, ellei kyseessä ole selvä valmistusvirhe. (käsittääkseni tehdas on myöntänyt että kyseessä on tyyppivika, mutta ei suostu korvaamaan)
Mersun laatu tuntuu olevan nykypäivänä sitä tasoa, että tuo avataren alla lukeva mersumies nimitys alkaa tuntua haukkumanimeltä.
Suututtaa ja itkettää yhtäaikaa.
Tai nuo VW:n TSI ja FSI koneiden hajoamiset. Niitä ei muka edes tapahtunut. Jutut oli kuin Isometsän haastattelu Lahden Hemohes hommissa.
Huonolla on kuluttaja näissä asioissa. Tästä maasta jos saat maahantuojan edustajan myötämieliseksi niin sitä pitäisin heti seuraavana ihmeenä Jeesus Nasaretilaisen tekojen jälkeen. Tosin, tosina niitäkin ihmeitä pidetään. Tietenkin asian hoitoa helpottaisi, jos saisi jotenkin keskustelukanavan auki. Harmi vain, että Kuningaskuluttajat ja vastaavat instanssit ei oikein suostu tuomaan näitä asioita esille, kun on varmaan 10-tuhansia autonosto ja -kesto riitoja. Autolehdet on niin riippuvaisia mainostajista, että ei ole heidän intresseissään haukkua asiakkaita. Olkoonkin, että kuka niitä lehtiä lukee, kun jutut on typeriä.
Rankka trollaus kaikilla mahdollisilla , fasebook, kansalaisaloite, you tube, yms foorumeilla => roskapostia "veholle" ja helvetillisiä viestiketjuja suomessa kaikilla foorumeilla => oma anonyymiys siinä kyllä menee ja kylällä nauretaan. Onko sitten tuon arvoista?
Ryhmäkanne kohtalotovereiden kanssa?
Onko ainoa järkevä mahdollisuus: asiallinen reklamaatio ja sen vastauksen käsittely kuluttajan oikeuksien mukaisesti. Sitten kättä taskuun ja automerkin vaihto?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Sprintterin kone leipo.
Patomursu kirjoitti:Kuluttajariitalautakuntaan yhteyttä, siellä ennakkotapauksia että moottorin tulee kestää 200 tkm ilman että hajoaa. Korjauskulut sitten suhteessa ajettuun kilometriin koska korjauksesta moottori tulee parempaan kuntoon kuin se hajotessaan oli.
Tämä toimii jos auton omistaja on yksityishenkilö . Ei toimi jos auton omistaa firma ..
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Sprintterin kone leipo.
Olisi ihan mielekäs tieto, että onko kaikki asianmukaiset huollot tehty ajallaan ko. kulkineeseen?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Sprintterin kone leipo.
Mitenköhän tässä sitten käy? Meinaan vaan, että ottiko ohrakyrsä ja nahkurin orret vai löytyykö sopu?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Sprintterin kone leipo.
Meillä leipoi 1.8 kompura bensa, 120tkm ajettu, huohotin jäätyi tukkoon ja öljyt pihalle, vauhtia toista sataa.. tehtaalta tehdaskunnostettu kone ja veholla paikoilleen,12 kiloo lasku. Onneksi auto ostettu silloin 4kk sitten niin myyjä liike maksoi 8 tonnia.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprintterin kone leipo.
Tuota 651 konetta on monissia muisakin esim 204, 212, 116Klarion kirjoitti:Aika kallista kyllä. Onkos tuota samaa moottoria missä muissa autoissa?
ja ei ole mitenkään ihmeelistä että ko koneen joutuu remontoimaan/vaihtamaan alle 300tkm
(näyti olevan vehon hyllyssä lähetys valmiudessa usempia mikä sekin kertoo koneen "hyvyydestä")
yleisiä vaivoja on myös laakeronin pettäminen, kampiakselin katkeaminen
juuri laskeskeltiin yhden semmosen omistajan kanssa
että jos ostaa 204 mallin missä on koneena 651 niin auton osto hinan lisäkis on syytä olla taskun pohjalla
~2000€ akuutiin virtluko/rattilukko tarpeeseen ja moottorin sen ~15000€
+työt ym kerranaias vaikutukset siis nuo "yllätäviin huoltoihin" normalien lisäksi
aina kun pellin avaa ja altapaljastuu 651 niin ristinmerkki, pakista valkosipulipalmikko kaulaan ja puuvaarna käteen
samaa sarjaa kuin 271 bensa koneissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Sprintterin kone leipo.
Onkos tuosta OM651 -moottorista nyt eri malleja, vai kaikki samaa? Esim. tuollainen 2012 vuoden facelift W204 180 CDI konetyyppi on OM651.913. Näitä OM651:siä on varmaan tienpäällä aika monta ilman mitään ongelmia.CDI203 kirjoitti:Tuota 651 konetta on monissia muisakin esim 204, 212, 116Klarion kirjoitti:Aika kallista kyllä. Onkos tuota samaa moottoria missä muissa autoissa?
ja ei ole mitenkään ihmeelistä että ko koneen joutuu remontoimaan/vaihtamaan alle 300tkm
(näyti olevan vehon hyllyssä lähetys valmiudessa usempia mikä sekin kertoo koneen "hyvyydestä")
yleisiä vaivoja on myös laakeronin pettäminen, kampiakselin katkeaminen
juuri laskeskeltiin yhden semmosen omistajan kanssa
että jos ostaa 204 mallin missä on koneena 651 niin auton osto hinan lisäkis on syytä olla taskun pohjalla
~2000€ akuutiin virtluko/rattilukko tarpeeseen ja moottorin sen ~15000€
+työt ym kerranaias vaikutukset siis nuo "yllätäviin huoltoihin" normalien lisäksi
aina kun pellin avaa ja altapaljastuu 651 niin ristinmerkki, pakista valkosipulipalmikko kaulaan ja puuvaarna käteen
samaa sarjaa kuin 271 bensa koneissa
Ja taisi tuo virtalukkovika olla prefaceliftin ongelmia W204:ssä ja muistaakseni hajotessaan n. 1000 euron remontti. Ja maksaisiko joku oikeasti 15 000 euroa + vaihtotyön moottoririkon yhteydessä?
Re: Sprintterin kone leipo.
Isän 2014 W204:n virtalukko hajosi vastikään. Tuurissaanhan se on silti, hajoaako vai ei. Taitaa olla nykyään melko sama, minkä koslan ostaa. Pari tonnia on syytä olla huvittelurahaa joka tapauksessa. Tai no, aina voi ostaa Kian 7 vuoden takuulla. Just tulin aamulla Veholta moisella pois, kun Mersu jäi pihalle odottelemaan. Kyllähän sekin eteenpäin kulki Jos tolla omalla OM651:llä ny pääsis vaikka 100t täyteen ilman täystuhoa
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
-
- Mersumies
- Viestit: 2784
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintterin kone leipo.
Vähän ihmetellen tulee lueskeltua näitä juttuja näistä moottoreiden hajoamisesta. Mitä ihmettä näille oikein tehdään, että ne saadaan hajalle? Ei huolleta, ajetaan halvimmilla paskaöljyillä ja mätänetin suodattimilla, räpelletään moottorinohjausta vai mitä?
Tässä omia kokemuksiaf: firmalla on nyt menossa 4.Sprintteri peräkkäin
1. vm-08 315cdi ostettu uutena, ajettiin 300tkm, ei moottorin kanssa mitään ongelmia, vaihteisto A5 ja perä korjattiin takuuseen.
2. vm-10 316cdi ostettu uutena, ajettiin 400tkm, ei mitään ongelmia moottorin, eikä voimansiirron kanssa.
3. vm.-05 313cdi ostettu 200tkm ajettuna, nyt 300tkm ja jatkaa. Uusittu kp-pumppu, suuttimen pohjatiivisteet, hehku. Jonkinverran sähköongelmia.
4. vm. -13 316cdi ostettu uutena, nyt 430tkm, jatkaa vielä pari kk. Ei ongelmia moottorin, eikä A7 vaihteiston kanssa. Pyöränlaakeri ja kardaanin etupätkä uusittu.
Huollot on tehty Veholla ohjelman mukaan, eli öljynvaihdot n. 40tkm. välein moottoriin. Kymppimallista lähtien tomaatin öljyt vaihdettu 80tkm. välein.
Tässä omia kokemuksiaf: firmalla on nyt menossa 4.Sprintteri peräkkäin
1. vm-08 315cdi ostettu uutena, ajettiin 300tkm, ei moottorin kanssa mitään ongelmia, vaihteisto A5 ja perä korjattiin takuuseen.
2. vm-10 316cdi ostettu uutena, ajettiin 400tkm, ei mitään ongelmia moottorin, eikä voimansiirron kanssa.
3. vm.-05 313cdi ostettu 200tkm ajettuna, nyt 300tkm ja jatkaa. Uusittu kp-pumppu, suuttimen pohjatiivisteet, hehku. Jonkinverran sähköongelmia.
4. vm. -13 316cdi ostettu uutena, nyt 430tkm, jatkaa vielä pari kk. Ei ongelmia moottorin, eikä A7 vaihteiston kanssa. Pyöränlaakeri ja kardaanin etupätkä uusittu.
Huollot on tehty Veholla ohjelman mukaan, eli öljynvaihdot n. 40tkm. välein moottoriin. Kymppimallista lähtien tomaatin öljyt vaihdettu 80tkm. välein.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Sprintterin kone leipo.
Täällä internetin ihmeellisessä maailmassa normaalisti kirjoittaa vain ne kenellä on ongelmia. Harvemmin kukaan tänne eksyy kirjoittelemaan ihan sen puolesta, että tänään taas auto lähti käyntiin ja kaikki vaan toimiitahtoomersun kirjoitti:Vähän ihmetellen tulee lueskeltua näitä juttuja näistä moottoreiden hajoamisesta. Mitä ihmettä näille oikein tehdään, että ne saadaan hajalle? Ei huolleta, ajetaan halvimmilla paskaöljyillä ja mätänetin suodattimilla, räpelletään moottorinohjausta vai mitä?
Tässä omia kokemuksiaf: firmalla on nyt menossa 4.Sprintteri peräkkäin
1. vm-08 315cdi ostettu uutena, ajettiin 300tkm, ei moottorin kanssa mitään ongelmia, vaihteisto A5 ja perä korjattiin takuuseen.
2. vm-10 316cdi ostettu uutena, ajettiin 400tkm, ei mitään ongelmia moottorin, eikä voimansiirron kanssa.
3. vm.-05 313cdi ostettu 200tkm ajettuna, nyt 300tkm ja jatkaa. Uusittu kp-pumppu, suuttimen pohjatiivisteet, hehku. Jonkinverran sähköongelmia.
4. vm. -13 316cdi ostettu uutena, nyt 430tkm, jatkaa vielä pari kk. Ei ongelmia moottorin, eikä A7 vaihteiston kanssa. Pyöränlaakeri ja kardaanin etupätkä uusittu.
Huollot on tehty Veholla ohjelman mukaan, eli öljynvaihdot n. 40tkm. välein moottoriin. Kymppimallista lähtien tomaatin öljyt vaihdettu 80tkm. välein.
Re: Sprintterin kone leipo.
Ai. Tässä viestiketjus on kirjoittajia jotka korjaavat autoja työkseen ja antavat kyllä kehuja koneille missä vähän ongelmia.Klarion kirjoitti:Täällä internetin ihmeellisessä maailmassa normaalisti kirjoittaa vain ne kenellä on ongelmia. Harvemmin kukaan tänne eksyy kirjoittelemaan ihan sen puolesta, että tänään taas auto lähti käyntiin ja kaikki vaan toimii
Esim, mistä on muodostunut nimi kunkkumoottori jos ei positiivisesta kokomuksesta? Itse en ole autokorjaaja.
Re: Sprintterin kone leipo.
siellähän on otettu kovemmat konstit käyttöön.CDI203 kirjoitti:...aina kun pellin avaa ja altapaljastuu 651 niin ristinmerkki, pakista valkosipulipalmikko kaulaan ja puuvaarna käteen
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24
Re: Sprintterin kone leipo.
Huolenpitosopimus on ihan hyvä olla. Onneksi tuli otettua uutena, niin ihan sama mikä paikka leipoo.