Elikkäs diagnoosia etsitään. Taloon tuli tuollainen käyntivikainen 300tdt. Auto alunperin ollut vapari 300 johon jälkikäteen vaihdettu turbokone joka on purkaamolta ostettu 350tkm ajetusta 4-maticista
Vikana siis huono käynti. Kierroksilla tuntuis toimivan, mutta tyhjäkäynti ja pintakaasulla ajaessa ei tahdo toimia. Tähän mennessä vaihdettu on 4 sulanutta kammiota, 4 sulanutta hehkua ja 3 suutinta. Nämä auttoi jo huomattavasti. Elr ei toimi eikä mittarille tule kierroslukutietoa. Kammioita vaihtaessa huomasin että pumpun ajoitus oli 5 astetta liian aikaisella. Alhaisilla kierroksilla tulee sinistä savua ja peräpäässä kuuluu putkesta sellainen supsutus.
Nyt siis hyviä ehdotuksia peliin. ketuttaa ajella neljättä viikkoa nissanilla
om603 ei käy kaikilla
om603 ei käy kaikilla
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: om603 ei käy kaikilla
Voi olla kannentiiviste kivasti rikki välikannaksesta...varmaan vaatii kannen pois ottamista...puristuspaine mittaus olisi kyllä järkevää tehdä.
onkos suutin putkia löysäämällä löytynyt tehoton ja huonokäyntinen sylinteri..voit vaihtaa suuttimia keskenään mutta jos rinnakkaiset sylinterit on huonoja luulen että siinä pahvi kannas huono...voihan siinä olla venttiili vikakin...kokeile myös kantaako venttiilit.
onkos suutin putkia löysäämällä löytynyt tehoton ja huonokäyntinen sylinteri..voit vaihtaa suuttimia keskenään mutta jos rinnakkaiset sylinterit on huonoja luulen että siinä pahvi kannas huono...voihan siinä olla venttiili vikakin...kokeile myös kantaako venttiilit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om603 ei käy kaikilla
Suutinputkia koittelin ja totesin ykkösen vialliseksi. Ilman imusarjaa kun käyttää niin puhaltaa ykkösen imukanavaan. Tuosta voinee päätellä että ainakin imuvena vuotaa. Siian syvälle ei kuitenkaan ole painunut koska nostaja pyörii ihan sormin.
Iso kiitos vastauksista. Päivitellään taas kun ollaan viisaampia
Iso kiitos vastauksista. Päivitellään taas kun ollaan viisaampia
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: om603 ei käy kaikilla
Vika selvitetty. Ilmeisesti hajonnut hehku ja kammio tehnyt pahaa jälkeä ykkös sylinterin palotilaan ja männän päälle. Imuventtiilin istukka saanut hieman siipeensä mutta nopealla tarkastuksella kansi muuten ehjä ja venttiili suorana. Männästä en osaa vielä sanoa, koska sokea ei pimeässä kunnolla näe.. Päivittelen kuvia kannesta ja männästä kunhan päivänvalossa pääsen autolle.
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: om603 ei käy kaikilla
Mittaa että ykkönen mäntä nousee samalle tasolle kuin muutkin ettei se kanki ole mutkalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om603 ei käy kaikilla
Nyt alkaa olla taas kone kasassa. Mittailin että kanki ei ole kierossa. Venttiilit hiottiin ja tarkastettiin että on suorat. Nyt kone kasassa mutta vika ei kadonnu. Ilman imusarjaa kun käyttelin niin huomasin että ykkösen imuventtiilin liike ei ole yhtä terävä kuin muiden. Alas menee hyvin mutta ei palaudu terävästi. Nostimia koittelin ja tuntuis olevan hyvät. Eikös ne ole silloin ehjiä kun joutuu vähän reippaammin painamaan kasaan ?
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa