Vahingosta (kokoamisen jälkeen lukko jumissa) viisastuneena täytynee ostaa jostain vanha lukko ja kustomoida se toimimaan nykyisellä avaimella.Nozki kirjoitti:On niillä toki järjestys, mutta veikkaisin, että haittoja on vakiokokoja (jokainen numero edustaa tiettyä kokoa) ja sitten niitä on jollain tietyllä tavalla määritetty laitettavaksi sen mukaan, mikä on avaimen muoto. Tai siis, että avaimen muoto on määritelty ja samaan syssyyn on määritelty, että minkä numeron haittoja mihinkin kohtaan laitetaan niin, että lukko aukeaa kyseisellä avaimella.Verkke kirjoitti:Pitäiskö ne haittalevyt olla jossain järjestyksessä? Muistaakseni näin oli viitisen vuotta sitten, kun lukkoa purin. Tässä nykyisessä lukossa - joka ei siis tällä haavaa toimi - haitat olivat (edestä taaksepäin lukien) vasemmalla 2-5-4-2-2 ja oikealla 3-5-3-3-1. Tämä siis oli järjestys purkaessa/ kaaviota piirtäessä ja kasasin sen samalla tavalla. Voisiko siis olla, että lukko on purettu joskus aiemmin ja lyöty haitat väärään järjestykseen? 2- ja 3- haittoja on joka tapauksessa liikaa.
Silloin se toimii, kun haitat avaimen ollessa lukossa, eivät tule esille. Eli niin kuin vaikka tuossa Sergeyn laittamassa kuvassa on. Jos niitä laittaa väärään järjestykseen, niin joku jää ylös, eikä se silloin tiettykään toimi. Joskus avaimen kuluessa haitta voi jäädä vain vähän ylös niin, ettei se haittaa. Joskus se alkaa pikku hiljaa kulua lisää ja sitten se alkaa pikku hiljaa jumitella / takerrella, kunnes jämähtää vallan.
w201 oven lukot jumissa?
Re: w201 oven lukot jumissa?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
http://1drv.ms/1gS6C8q" onclick="window.open(this.href);return false;Dixon kirjoitti:Joo voin laittaa vaikka kuvaa kuha meen pajalle seuraavan kerra.Nozki kirjoitti:Justiinsa, justiinsa. Tuo selittäisikin näppärästi sen, että yksi kaverini oli kerran nimenomaan vanhemman mallin lankusta joutunut katkaisemaan sen tapin saadakseen kahvan takaosan ja samalla lukkopatruunan pois. Arvelin jo jonkin aikaa, että hän oli aivan turhan päiten ryhtynyt sahaamaan, mutta jos kerran rakenne vanhemmissa oli erilainen, niin sittenhän tuon ymmärtää.Dixon kirjoitti:Joo samaa muistelin mutten uskaltanu sanoa ettei sitä avvainta tartte ollenkaa muovikylkises, vanhemman mallises on se lukkotappi erilainen ni siinä ehkä piti saaja avaimella kääntää.
Pesän irrotus erikseen rungosta sitte.
No tulipahan ees ny laitettua se kuvakin.

S124 & W124
Moro!
Mulla sama ongelma w201 lukoissa ja tämän kautta löytykin hyvät ohjeet ovien lukkopesien purkamiselle ja putsaukselle. Täytyy viikonloppuna lähteä kokeilemaan..
Mutta mulla temppuilee myös takakontin lukko. Onkohan sitä mahollista purkaa samanlailla osiin ja putsailla ja onkohan miten iso homma lähteä tekemään ?
Ja tietäisköhän kukaan saako tuohon jälkiasennettua keskuslukitusta myös peräkonttiin. Oviin on jälkiasennettu ovimoottorit ja kaukosäätöinen keskuslukitus, mutta entä peräkontin lukko ?
Mulla sama ongelma w201 lukoissa ja tämän kautta löytykin hyvät ohjeet ovien lukkopesien purkamiselle ja putsaukselle. Täytyy viikonloppuna lähteä kokeilemaan..
Mutta mulla temppuilee myös takakontin lukko. Onkohan sitä mahollista purkaa samanlailla osiin ja putsailla ja onkohan miten iso homma lähteä tekemään ?
Ja tietäisköhän kukaan saako tuohon jälkiasennettua keskuslukitusta myös peräkonttiin. Oviin on jälkiasennettu ovimoottorit ja kaukosäätöinen keskuslukitus, mutta entä peräkontin lukko ?
Tuohon en tiedä vastausta, mutta itseäkin kiinnostaisi kovasti. Toivottavasti täällä joku osais kertoa.temee## kirjoitti:
Ei kai toi mikään ongelma pitäisi olla. Googlettamalla löytyi tommoinen yleiskaava:temee## kirjoitti: Ja tietäisköhän kukaan saako tuohon jälkiasennettua keskuslukitusta myös peräkonttiin. Oviin on jälkiasennettu ovimoottorit ja kaukosäätöinen keskuslukitus, mutta entä peräkontin lukko ?

Ja tuosta vois päätellä sen verran, että takaluukun lukon saa lukittua ja avattua jotain tiettyä tankoa liikuttamalla, koska siellä näyttää olevan (ainakin toiminnaltaan) samanlainen sylinteri kuin esim. ovissa. En tiedä, onko siellä tankoa valmiina, mutta jossain on mitä suurimmalla todennäköisyydellä sellainen paikka, johon keskuslukituksella varustetuissa autoissa se sylinterin tanko (tai niiden välinen lisätanko) tulisi kiinni. On se tietty teoriassa mahdollista, että jos autossa ei alun perin ole keskuslukkoa, niin sitten takaluukun lukko olisi sellainen, jossa ei edes ole paikkaa keskuslukon mekanismille, mutta pidän sitä kyllä tosi epätodennäköisenä, että sitä niin olisi toteutettu. Ei muuta kuin avaamaan verhoiluja siitä lukon ympäriltä ja katsomaan, mitä löytyy. Luulisinpa, että siinä lukon kohdalla on joku luukku, jonka saa auki, jotta näkee, mitä sen takana on.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
kyllä takaluukun saa samallai purettua. Tai siis vähän enemmän siinä on työtä kun se on koottu putkisokkia avuksi käyttäen, elöi tarvii ohuet tuurnat tms millä työntää sokat ulos yms. Itse lukkopesä on samanlainen.
Ja sähköisen tarvikemoottorin voi laittaa sinne takaluukkuun myös jolla se sitten lukittuu Ainaki 124! 201 en muista aivan varmaksi, piti olla sellainen 25cm pitkä tanko ja siinä päässä oli peltinen koukku jolla lukkorunkoa sai liikuteltua. Eli se moottori tulee asennettua sitte keskeltä sen 35cm sivuun. ahtaampihan se on kun mekanismi o luukussa eikä rungossa niiku 124.

Näemmä olen vahingossa deletoinut lukkokuvien kansiot kun tuolla viitattiin toiseen topicciin missä niitä oli. Tai ne ei oo deletoitu, minulla ei vain ole enää maksullista photobuckettia ja ilmainen ei salli alikansioiden alikansioita.
Ja sähköisen tarvikemoottorin voi laittaa sinne takaluukkuun myös jolla se sitten lukittuu Ainaki 124! 201 en muista aivan varmaksi, piti olla sellainen 25cm pitkä tanko ja siinä päässä oli peltinen koukku jolla lukkorunkoa sai liikuteltua. Eli se moottori tulee asennettua sitte keskeltä sen 35cm sivuun. ahtaampihan se on kun mekanismi o luukussa eikä rungossa niiku 124.

Näemmä olen vahingossa deletoinut lukkokuvien kansiot kun tuolla viitattiin toiseen topicciin missä niitä oli. Tai ne ei oo deletoitu, minulla ei vain ole enää maksullista photobuckettia ja ilmainen ei salli alikansioiden alikansioita.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021