W201/w124 ja CDI-moottori
W201/w124 ja CDI-moottori
Koitin ehtiä haulla aiheesta mutta ei löytynyt oikein mitään järkevää onko kukaan foorumilainen yrittänyt tätä yhdistelmää ja mihin lopputulokseen on tultu? Itseä kiinnostaisi kyseinen yhdistelmä mutta onko sen toteutus käytännössä miltei mahdoton? Lähinnä tuo ecun koodaus että saako sitä toimimaan niin vähillä sähköillä että virrat, maat, herätteet yms. riittää? Eihän tässä sinänsä mitään järkeä ole mutta ei kait siinä tarviikkaan olla
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W201/w124 ja CDI-moottori
Tuikku osaa hoitaa ecun ja purkaa sieltä ylimääräiset pois...onhan hän venekäyttöönkin laittanut ecuja cdi koneisille.
Se kiinnostaisi saisiko hän miten tollasen cdi paketin koodattua ecun ja vaihteisto boxin kohdalta että ylimääräiset saisi sieltä karsittua jos käyttöön tulisi 722.6
Siis onhan näitä tietääkseni ainakin oulun seudulla tehty yksi...täällä oli maininta siitä.
Se kiinnostaisi saisiko hän miten tollasen cdi paketin koodattua ecun ja vaihteisto boxin kohdalta että ylimääräiset saisi sieltä karsittua jos käyttöön tulisi 722.6
Siis onhan näitä tietääkseni ainakin oulun seudulla tehty yksi...täällä oli maininta siitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201/w124 ja CDI-moottori
Samaa mietin itekkin että sais moottorin ja laatikon pelaamaan mutta luonnollisesti ilman sähköistä virtalukkoa, mittaristoa, sam bokseja yms. Jos niitä kerran on veneisiin saatu niin saa sitten noihinkin
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W201/w124 ja CDI-moottori
Toi pelkän askin siirtäminen vaikka vanhemman tekniikan jatkoksi omalla egs boxilla kiinnostaisi ...onhan niitä jälkiasennus boxejakin mutta jäisi se hinta ja säätäminen pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201/w124 ja CDI-moottori
alkuperäinen egs boxi saa kaikki anturi tiedon väylän kautta niin taitaa olla järjetön homma. vähintään jonkun lisäohjainlaitteen joutuisi rakentamaan joka kerää kaikken tiedon tuolle egs:lle tai joutuisi ottamaan myös moottorin ohjaimen ja esp:n.
Re: W201/w124 ja CDI-moottori
Aftermarket controllerit lootalle on sen verran halpoja että pelkkä egsn pois jääminen ei vielä koko hommaa kaatais. Jos vaan ecun saa pelaamaan ilman ylimääräsiä bokseja sun muita. Jonkinlainen diagnostiikkasyysteemi siinä olis kuitenkin hyvä olla vikojen varalle.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103