taky kirjoitti:
Analyysi huoltoneuvojan kertomaa joten sen todenperäisyydestä ei parempaa tietoa.
No sitä todenperäisyyttä tietenkin hainkin. Jotenkin vielä tyrkyttävät asiakkaan syyksi kun kaataa pesuvettä yli.
Voi siellä olla joku toinen ohjainlaite ja liitin joka kärsii vedestä mutta asiantunteva huoltoneuvoja puhuu asiaa eikä pelkästään yritä esiintyä asiantuntevasti.
W205 kirjoitti:
Onko teillä Keyless go? Mulla on tehnyt samaa muutaman kerran ja mulla on Keyless start.
Keyless Start.
taky kirjoitti:
Minulla teki samaa alussa - nykyään ei enään tee - omasta mielestäni ongelma liittyi meillä eri avaimiin, tunnisti välillä niitä jotenkin hassusti.
Jotenkin että kun auto käynnistetty / ajettu / sammutettu eri avaimella kuin seuraavan kerran käynnistettäessä, mutta ilman ovien lukitusta/avaanmista.
Viimeksi kun teki, niin vaimo oli lukinnut ja avannut ovet omalla avaimella, eikä minun avain ollut lähelläkään koko aikana.
Sama ongelma siis molemmilla avaimilla ja eri vaatteilla
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
taky kirjoitti:
Auto jäi Veholle tutkittavaksi – mutta huoltoneuvoja kyllä arveli tietävänsä missä vika on.
Kun täyttää pissapoikaa siitä sata varmasti lörähtää hitusen yli ja ne menee elektroniikka boksin liittimen/päälle mikä ohjaa käsijarrua.
Onko pissapojan täyttökorkki takaluukussa? Siellä se käsijarrun ohjainlaite ainakin on.
Moottori tilassa ja todella ikävässä paikka täyttää säiliötä. Kiroan joka kerta sitä kun sen täytän.
taky kirjoitti:Parking brake inoperative oli tämän aamuinen herja!
Liitoksien pitäisi (pitää) olla vesitiivis, mutta kun ei ole - muutamia samanlaisia juttuja ollut – kun vesi pääsee boxiin se kärähtää.
Alkaa pikkuhiljaa mennä usko MB:n laatuun!
Kumma kun ei tuollaista ole ajateltu tehtaalla. MB laatu on vain muisto kaukaa. Nää nykyiset rakkineet ovat rakennettu halvoista komponenteista ja kasattu miten sattuu. Pettynyt olen myös laatuun.Vielä yhden C Mersun kokeilen ja katsotaan onko se parempi.
DBFI kirjoitti:
Voi siellä olla joku toinen ohjainlaite ja liitin joka kärsii vedestä mutta asiantunteva huoltoneuvoja puhuu asiaa eikä pelkästään yritä esiintyä asiantuntevasti.
No vahvistus ja tarkennus tuli, ABS:n johtosarjasta/boxista kyse.
Arvoitu korjausaika 4 jopa 6 viikkoa.....!
Tehdas pakertaa juuri kuulema korjausohjeen/suunnitelun kanssa ja siitä vielä autokohtaisen johtosarjan tekemiseen jne menee em aika.
No ajalleen sitten omaa "vastaavalla" C180 sijaisautolla sitten se aika - väri vain ankean musta, ja avain käynnistys ja ei sähköoistä takaluukkua, ei peruustuskameraa jne....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
W205 kirjoitti:
Kumma kun ei tuollaista ole ajateltu tehtaalla.
Samaa ihmettelin jo W246:n kanssa, täyttöpaikka suoraan ABS pumpun/hässäkän päällä ja joka kerta märkä täytön yhteydessä, mutta sen 1,5 vuoden aikana mitä em oli käytössä ei kyllä mitään ongelmaa esiintynyt.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
W205 kirjoitti:
Moottori tilassa ja todella ikävässä paikka täyttää säiliötä. Kiroan joka kerta sitä kun sen täytän.
Joku fiksumpikin paikka sillä todellakin voisi olla.
Sen lisäksi, että täyttöaukko tosiaan on sijoitettu mahdollisimman vaikeaan paikkaan, korkki menee takaisin täyttöaukon päälle heti kun siitä päästää irti. Tuntuu ranskalaisen suunnitelemalta koko täyttöprosessi.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Täytyy käydä ostamassa joku suppilo jolla täyttää pissapojan säiliön. Ei oikein tee mieli uittaa ABS boxi vedessä. Mitenkähän käy moottoripesun aikana? Vai onko tämä ongelma vain rellun koneella ?
DBFI kirjoitti:
Voi siellä olla joku toinen ohjainlaite ja liitin joka kärsii vedestä mutta asiantunteva huoltoneuvoja puhuu asiaa eikä pelkästään yritä esiintyä asiantuntevasti.
No vahvistus ja tarkennus tuli, ABS:n johtosarjasta/boxista kyse.Arvoitu korjausaika 4 jopa 6 viikkoa.....!
Tehdas pakertaa juuri kuulema korjausohjeen/suunnitelun kanssa ja siitä vielä autokohtaisen johtosarjan tekemiseen jne menee em aika.
Onpa pitkä korjausaika. Ei taida olla tehtaalla mitään ylimääräisiä osia. Alihankkijat ovat vissiin täystyöllistettyjä. Tiedän tapauksen, jossa S sarjaan tehdään muutosta ilmastointiin ja siihenkin odotetaan johtosarjoja. Odotettu jo 4 viikkoa. Ei hyvä kun osat ovat back orderissa.
el_ucca kirjoitti: Tuntuu ranskalaisen suunnitelemalta koko täyttöprosessi.
Sitä se Renault yhteystyö teettää..
Eipä tullut mieleen tuota kirjoittaessa, että jossainhan on tosiaan ranskalainen kone. Itselläni siis C200, eli ihan saksalainen kahden litran kone. 1.6 litraiset dieselit on sitten ranskalaisia. Tietääkö joku onko täyttöaukko sijoitettukin ranskalaisessa paremmin?
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Eikös dieselit ole ranskalaisia jos kyseessä 180 tai 200 malli ja isommat sitten mersun omalla koneella? Paskan laittoivat "mersun" keulalle, ei taida olla ohjelmointivarojakaan?
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
DBFI kirjoitti:
Voi siellä olla joku toinen ohjainlaite ja liitin joka kärsii vedestä mutta asiantunteva huoltoneuvoja puhuu asiaa eikä pelkästään yritä esiintyä asiantuntevasti.
No vahvistus ja tarkennus tuli, ABS:n johtosarjasta/boxista kyse.
Arvoitu korjausaika 4 jopa 6 viikkoa.....!
Tehdas pakertaa juuri kuulema korjausohjeen/suunnitelun kanssa ja siitä vielä autokohtaisen johtosarjan tekemiseen jne menee em aika. /quote]
Juttelin tänään MB asentajan kanssa asiasta ja hän sanoi, että vettä pääsee ohjainboxin liittimiin ei vain pissapojan täytön yhteydessä. Liittimet ovat huonosti suojattuja. Autoja seisoi jo pari kolme kappaletta ja odottavat johtosarjoja. 4-6 viikkoa menee kun ne tulevat. Ja työ kestään n. 2päivää kun johtosarja uusitaan. Auto pitää purkaa aika lailla. Hän sanoi, että voisi vaikka laittaa muovipussin liittimien päälle niin ei tällaista ongelmaa tulisi. Eipä tehdas ole paljon ajatellut asiaa. Kalliiksi tulee tehtaalle. Näin siinä käy kun käyttää halvempia osia. Missä on se kuuluisa LAATU?
Patomursu kirjoitti:Eikös dieselit ole ranskalaisia jos kyseessä 180 tai 200 malli ja isommat sitten mersun omalla koneella? Paskan laittoivat "mersun" keulalle, ei taida olla ohjelmointivarojakaan?
Nykyisin noita myydään 200:n osalta vieläpä sekaisin. Ilman Business-pakettia 180d ja 200d on molemmat Rellun koneella. Business-malleissa on 200d OM651:llä, mutta varastossa vielä 200 BlueTec -mallia, joka siis Rellun koneella...ja huikeat ~40 euroa halvempi
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
W205C sarja eroaako kuinka paljon W204 käytännössä kuskinpaikalta arvioidessa tuli tilattua uusi W205 200c 4-MATIC nykyisin 200C v -2011 jos jollakin olisi kokemusta
lohipene kirjoitti:W205C sarja eroaako kuinka paljon W204 käytännössä kuskinpaikalta arvioidessa tuli tilattua uusi W205 200c 4-MATIC nykyisin 200C v -2011 jos jollakin olisi kokemusta
JUU katsottu ja tutkittu on mutta koeajo mahdolisuutta ei ollut 4-matickiin tosin huomenna asia korjaantuu mutta aatelin jos joku olisi muutaman tuhanen kilometriä ajanut jo.
On hiljaisempi ja joka suhteessa parempi kuin edeltäjänsä. Ehkä suurimmat erot on ohjauksessa, ei enään samanlainen palauttamaton raskas taikinaohjaus. Penki paremmat.hiukan tilavampi. älyvalot loistavat. siinähän sitä jotakin. Hyvän valinnan teit. valitsit luokkansa parhaan! Malli olis pitänyt olla C250!
ennentauti kirjoitti:On hiljaisempi ja joka suhteessa parempi kuin edeltäjänsä. Ehkä suurimmat erot on ohjauksessa, ei enään samanlainen palauttamaton raskas taikinaohjaus. Penki paremmat.hiukan tilavampi. älyvalot loistavat. siinähän sitä jotakin. Hyvän valinnan teit. valitsit luokkansa parhaan! Malli olis pitänyt olla C250!
Eli uusi ei ole enään mersu kun on löysä ohjaus, ei ole niin hyvä tuntuma ohjaukseen.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010