w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Osaisko joku näin kuvailun perusteella sanoa mikä ois mesessä vikana kun kuuluu raksutusta konehuoneesta.
Elikkä kyseessä on C200 cdi vuosimallia 2001 ja kilometrejä 280tkm. Raksutus kuuluu selvästi parin metrin päähän autosta ollessa tyhjäkäynnillä. Ajossa ei kuulu mitään normaalista poikkeavaa. Ei kuulu pelkästään käynnistyksen jälkeen, vaan raksuttaa kokoajan. Mitään hajua ei ole mistä se tarkalleen kuuluu ja mistä moinen voisi johtua. Oisko mahdollista että liittyy jotenkin jakopäähän?
Muuten auto toimii hyvin, eikä ole mitään käynti häiriöitä.
Kiitos etukäteen vastauksista!
Elikkä kyseessä on C200 cdi vuosimallia 2001 ja kilometrejä 280tkm. Raksutus kuuluu selvästi parin metrin päähän autosta ollessa tyhjäkäynnillä. Ajossa ei kuulu mitään normaalista poikkeavaa. Ei kuulu pelkästään käynnistyksen jälkeen, vaan raksuttaa kokoajan. Mitään hajua ei ole mistä se tarkalleen kuuluu ja mistä moinen voisi johtua. Oisko mahdollista että liittyy jotenkin jakopäähän?
Muuten auto toimii hyvin, eikä ole mitään käynti häiriöitä.
Kiitos etukäteen vastauksista!
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Dieselmoottori käynnissä!
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
hehe... ruisku siellä varmaan naputtaa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Edittiä: Commonrail korkeapainesuuttimet siellä todennäköisesti rapisee.tese kirjoitti:Dieselmoottori käynnissä!
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
No pitäsköhän niille tehä jotain vai antaako raksuttaa? Ja eikö noi suuttimet ole aika kalliita?
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Jos kaikki suuttimet kuulostaa samalta (vaikka meisselillä kuunneltuna, kärki suuttimeen ja korva toiseen päähän), en tekisi mitään.
Jos 1 tai 2 kuulostaa selvästi rumemmalta, vaihtaisin kiireellä, voi olla männässä reikä kohta.
Muuttuuko ääni selkeästi kiihdyttäessä (kuuluuko edes sisään), tai kun kone on lämmin?
Jos 1 tai 2 kuulostaa selvästi rumemmalta, vaihtaisin kiireellä, voi olla männässä reikä kohta.
Muuttuuko ääni selkeästi kiihdyttäessä (kuuluuko edes sisään), tai kun kone on lämmin?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Pitää illalla kokeilla kuunnella joka suutin läpi.Risto113 kirjoitti:Jos kaikki suuttimet kuulostaa samalta (vaikka meisselillä kuunneltuna, kärki suuttimeen ja korva toiseen päähän), en tekisi mitään.
Jos 1 tai 2 kuulostaa selvästi rumemmalta, vaihtaisin kiireellä, voi olla männässä reikä kohta.
Muuttuuko ääni selkeästi kiihdyttäessä (kuuluuko edes sisään), tai kun kone on lämmin?
Ei muutu kiihdyttäessä eikä kuulu ohjaamoon mitään. Ulkopuolella sen kuulee selvästi, semmonen tasanen raksutus.
Ja kun kaasutti konepelti auki ja kuunteli siitä vierestä niin ei kuulu mitään muun metelin seasta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Saako mistään käytettyjä suuttimia?
Tai pystyykö niitä korjauttamaan?
Tai pystyykö niitä korjauttamaan?
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Esim. tuolta saa korjattuja -> http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... cat=131090" onclick="window.open(this.href);return false;JOHTAVATÄHTI kirjoitti:Saako mistään käytettyjä suuttimia?
Tai pystyykö niitä korjauttamaan?
W203CDI
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Onko se siis jotenkin eri kuuloinen, kun joku vastaava commonrail-diesel?JOHTAVATÄHTI kirjoitti:Pitää illalla kokeilla kuunnella joka suutin läpi.Risto113 kirjoitti:Jos kaikki suuttimet kuulostaa samalta (vaikka meisselillä kuunneltuna, kärki suuttimeen ja korva toiseen päähän), en tekisi mitään.
Jos 1 tai 2 kuulostaa selvästi rumemmalta, vaihtaisin kiireellä, voi olla männässä reikä kohta.
Muuttuuko ääni selkeästi kiihdyttäessä (kuuluuko edes sisään), tai kun kone on lämmin?
Ei muutu kiihdyttäessä eikä kuulu ohjaamoon mitään. Ulkopuolella sen kuulee selvästi, semmonen tasanen raksutus.
Ja kun kaasutti konepelti auki ja kuunteli siitä vierestä niin ei kuulu mitään muun metelin seasta.
Ettei se nyt olisi kuitenkin ihan ehjä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Joo ei ole suuttimissa mitään vikaan. Raksutus kuluu moniurahihnasta. Oisko niissä pyörien laakereissa jotain..
Turhan kalliita nuo suuttimet olis ollutkin
Turhan kalliita nuo suuttimet olis ollutkin
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Tarkista heti ensimmäisenä hihnan kiristinpyörän ja laturin laakeri. Ohjaustehostimen pumpustakin se voi tosin johtua. Ota hihna pois ja pyörittele kaikki pyörät ihan käsin...tuntuu kyllä käteen kun laakeri on tarpeeksi huono.JOHTAVATÄHTI kirjoitti:Joo ei ole suuttimissa mitään vikaan. Raksutus kuluu moniurahihnasta. Oisko niissä pyörien laakereissa jotain..
Turhan kalliita nuo suuttimet olis ollutkin
No tuo kaikki pyörät on vähän väärä ilmaisu kun kampiakseli ei kyllä pyöri damper-pyörältä käsin kovin helposti mutta muut hihnavälitteiset kylläkin. Voihan noita laturia, tehostinta ja vesipumppua kuunnella koneen käydessä tuolla "Risto113" mainitsemalla meisselistetoskoopillakin. Hihnan suhteen täytyy olla vain VAROVAINEN ja kiristimen kuuntelu voi olla hankalampaa mutta poissulkemalla muut vaihtoehdot vika jää siihen.
Onhan ohjaustehostimessa tarpeeksi öljyä?
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Toisena ärsyttävänä vikana on kylmänä käynnistyessä kierrosten humppaaminen ja moottorin heilumine, jotka kestää n. 10-20 sekunttia. Voi kuulemma johtua huonosta akusta tai väsyneestä railin ohjausyksiköstä..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Okei kiitos tästä, täytyy tarkistaa ne ohjaustehostimen öljyt ja jos uskaltais sen hihnan irrottaa ja kokeilla niitä rullia pyöritellätese kirjoitti:Tarkista heti ensimmäisenä hihnan kiristinpyörän ja laturin laakeri. Ohjaustehostimen pumpustakin se voi tosin johtua. Ota hihna pois ja pyörittele kaikki pyörät ihan käsin...tuntuu kyllä käteen kun laakeri on tarpeeksi huono.JOHTAVATÄHTI kirjoitti:Joo ei ole suuttimissa mitään vikaan. Raksutus kuluu moniurahihnasta. Oisko niissä pyörien laakereissa jotain..
Turhan kalliita nuo suuttimet olis ollutkin
No tuo kaikki pyörät on vähän väärä ilmaisu kun kampiakseli ei kyllä pyöri damper-pyörältä käsin kovin helposti mutta muut hihnavälitteiset kylläkin. Voihan noita laturia, tehostinta ja vesipumppua kuunnella koneen käydessä tuolla "Risto113" mainitsemalla meisselistetoskoopillakin. Hihnan suhteen täytyy olla vain VAROVAINEN ja kiristimen kuuntelu voi olla hankalampaa mutta poissulkemalla muut vaihtoehdot vika jää
siihen.
Onhan ohjaustehostimessa tarpeeksi öljyä?
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Mun autossa toi hihnan raksutus tyhjäkäynnillä johtui siitä että laturin vapaakytkin veteli viimeisiään. Ota hihna irti ja kokeile pyöriikö laturin hihnapyörä vapaasti toiseen suuntaan.
Ilmiö voimistui kun käänteli pyöriä ääriasentoihin.
Ilmiö voimistui kun käänteli pyöriä ääriasentoihin.
W203CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Okei, ei kallis osa toivottavasti?hanta kirjoitti:Mun autossa toi hihnan raksutus tyhjäkäynnillä johtui siitä että laturin vapaakytkin veteli viimeisiään. Ota hihna irti ja kokeile pyöriikö laturin hihnapyörä vapaasti toiseen suuntaan.
Ilmiö voimistui kun käänteli pyöriä ääriasentoihin.
Saako sen hihna ite irrotettua kovin helposti vai onko jotain mitä pitää irotukuksessa ottaa huomioon?
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
https://www.youtube.com/watch?v=X5U2wS9uSvE" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Siinäpä hyvä ohje edellä. Ja vieläpä meikäläisenkin ymmärtämällä kielellä selostus vaikka videokuvakin kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Joo kiitos näistä!
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
59;- EUR näyttäisi maksavan Merteilillä -> http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/12/17/" onclick="window.open(this.href);return false; Irroitus vaatii erikoistyökalun, mikä taas maksaa samassa kaupassa 61;- EUR.JOHTAVATÄHTI kirjoitti:Okei, ei kallis osa toivottavasti?hanta kirjoitti:Mun autossa toi hihnan raksutus tyhjäkäynnillä johtui siitä että laturin vapaakytkin veteli viimeisiään. Ota hihna irti ja kokeile pyöriikö laturin hihnapyörä vapaasti toiseen suuntaan.
Ilmiö voimistui kun käänteli pyöriä ääriasentoihin.
Saako sen hihna ite irrotettua kovin helposti vai onko jotain mitä pitää irotukuksessa ottaa huomioon?
hihnan irroittamiseen olikin yllä ohjeet, mutta siis 17 mm 12-kulmaisella hylsyllä tai T60-torxilla löysäät kiristinpyörää. Kummallekin avaimelle on vierekkäin heti kiristinpyörän alapuolella kolo/kohouma.
W203CDI
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Torxilla pidetään vastaan ja kiintoavaimella avataan, normaali kierre.hanta kirjoitti:59;- EUR näyttäisi maksavan Merteilillä -> http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/12/17/" onclick="window.open(this.href);return false; Irroitus vaatii erikoistyökalun, mikä taas maksaa samassa kaupassa 61;- EUR.JOHTAVATÄHTI kirjoitti:Okei, ei kallis osa toivottavasti?hanta kirjoitti:Mun autossa toi hihnan raksutus tyhjäkäynnillä johtui siitä että laturin vapaakytkin veteli viimeisiään. Ota hihna irti ja kokeile pyöriikö laturin hihnapyörä vapaasti toiseen suuntaan.
Ilmiö voimistui kun käänteli pyöriä ääriasentoihin.
Saako sen hihna ite irrotettua kovin helposti vai onko jotain mitä pitää irotukuksessa ottaa huomioon?
hihnan irroittamiseen olikin yllä ohjeet, mutta siis 17 mm 12-kulmaisella hylsyllä tai T60-torxilla löysäät kiristinpyörää. Kummallekin avaimelle on vierekkäin heti kiristinpyörän alapuolella kolo/kohouma.
BMW 330iA Cabrio m-sport-09
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 31.01.2016 17:04
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Hei kiitos näistä, näillä ohjeilla onnistuu varmasti.
Menee vaan enskuuhun ennenkun mitään osia voi vaihtaa. Mutta ei siinä varmaan mitään kallista hajoa vaikka joku laakeri vetäisi täysin jumiin keskenajon ..
Menee vaan enskuuhun ennenkun mitään osia voi vaihtaa. Mutta ei siinä varmaan mitään kallista hajoa vaikka joku laakeri vetäisi täysin jumiin keskenajon ..
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Ei muuta kuin hihna poikki ja ajot loppuu sitten siihen. Ennen kuin uudet osat ja hihna on paikallaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
niinno, ajohan loppuu melki siihen, vesipumppu ei pyöri, laturi ei lataa ja saa käännellä rattia kun vanhassa massikassa... hihna hypää pois tai kuluu riekaleiksi. Jollainhan taannoin meni hihnansuikale ilmalaturin jäähdytysaukoista sisään ja jumitti sen kokonaan (no siinä oli varmaan jo huonoo säkääkin...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Ke 06.01.2016 20:39
Re: w203 konehuoneesta kuluu raksutusta
Omassa samanlainen raksutus välillä kävi pois, mutta lopulta tutkimisen jälkeen menossa oli hajalleen laturin vapaakytkin jumi tosissaan, vesipumpun akseli loppu, kiristin jumitti eli kaikki vaihtoon välirullia myöten. Nyt käy niin nätisti, kun dieseli yleensä pystyy käymään.