Mb 230 w124 kierrosongelma
Mb 230 w124 kierrosongelma
Hei vain.. Mikähän otsikon mukaista mersua mahtaa harmittaa, kun ajon jälkeen uudelleen käynnistäessä kierrokset ei nouse kuin n. 500 pintaan, tai alle tuon. Kyseessä siis automaattivaihteinen bensa auto, jossa normaalisti kierrokset n. 1000 pintaa "p", tai "n" asenolla, mutta esim pakin kun laittaa päälle ja jarrusta päästää, niin auto sammuu, tai ainakin meinaa sammua..
Re: Mb 230 w124 kierrosongelma
Siinähän on eculla toiminto joka nostaa kiekat just tossa vaihteen kytkemisessä ja nopeusmittarin kupeessa oleva anturi sitten pudottaa sen pelistä kun nopeus kasvaa tiettyyn pisteeseen....nyt vain ei tietoa mistä se singnaalin saa...ehkä vaihdekepistä tai askista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb 230 w124 kierrosongelma
Päivitelläänpäs lisää. Eli töihin lähtiessä, kun auton laitoin yön jälkeen käyntiin, niin ei kierrokset nousseet tuonne n. 1000 pintaan, vaan ehkäpä noin 700-800 rpm kohdille. Liekkö voisi olla normaalitkin nuo, mutta kyllä ne yleensä ajon jälkeen on tuossa 1000rpm pintaa. Työpaikan pihassa kun laitoin kepin "p" asentoon, niin kierrokset nousivat tuohon "normaaliin " ja sama uudelleen käynnistäessä.. Mikähän lie on ongelma. Vähän pölläyttää myös bensan hajua
Re: Mb 230 w124 kierrosongelma
Ainakin oman 300E:n syylärin päällä olevassa metalli laatassa lukee auton kierrokset. Omassa tais olla 600-700.
W124 300 E -87 Aut.
Re: Mb 230 w124 kierrosongelma
Joo kierrokse ton tossa mutta ecu muuttaa sitä koska vaihdepäällä automaatti tosiaan vaatii hieman enemmän voimaa siksi siellä on muistaakseni lukemastani se syöttö lisäys seoskeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mb 230 w124 kierrosongelma
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa selvittämään?