
w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
Asensin pipercrossin suoraan kaasaarin perus muoviputkella, ja vakio putsariin menee ohut letku kaasarin vasemmalle puolelle keskeltä alhaalta letku sylinterinkannen sivuun uskon että huohotin, se oli teipattu aiemmin se joho putsarin alhaalta ja teippi irtosi kun pipersia asensin, joten letku oli puoliksi irti kun lähdin ajamaan vanha putsari vielä kiinni yhtäkkiä noin 1km jälkeen kaikki öljyt tulevat tarkastustikku reijästä ulos, mulle sanottiin että voi olla huohotin tukossa toinen sanoi tuskin, kun ei oo edes -10 että paskat jäätyy. Mitä pääsi käymään? 

Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
Siis oliko se putki joka teippi irti niin paksu alipaine putki?
No jos kone ei ehtinyt imeä huohotus ilmaa ja moottorin alakertaan kertyi siksi ylipaine niin tällöin lentää öljyt.
Laita letku kuntoon ja uusi kokeilu..samalla katsot oliko huohotin jäässä...mäski muutenkin jää siihen vaikka lämpimässä eli ei sinne se hetkessä kerry.
No jos kone ei ehtinyt imeä huohotus ilmaa ja moottorin alakertaan kertyi siksi ylipaine niin tällöin lentää öljyt.
Laita letku kuntoon ja uusi kokeilu..samalla katsot oliko huohotin jäässä...mäski muutenkin jää siihen vaikka lämpimässä eli ei sinne se hetkessä kerry.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
eli eikö tota vakio putsari romua saa ikinä irti tuolta jos siihen pitää letkuja laittaa 

Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
Hain sitten uudet öljyt ja öljysuodattimen. Autoasin myyjän mukaan jos vain liitän sen kannelta tulevan letkun alkp. ilmaputsari koteloon ja pikkuletkun kaasariin. No kaikki tein mutta öljyreijästä moottorissa tulee kova paine korkki auki ja öljya roiskuu ulos... ja vähän sirisee ja alkp. kotelosta tulee savua/höyryä mikä tässä nyt mahtaa olla pipercross vieläkin kaasarissa kiinni. mieleeni tulee että on kat kone vaikuttako? vika ilmeni heti pipercrossin vaihdettua...
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
Myy se Pipercross pois, laita alkuperäinen ilmanputsari uudella suodattimella takaisin ja osta Wunderbaum, niin viritys onnistuu paremmin.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: w201 190 -87 ilmansuodattimen vaihdon jälkeiset ongelmat
ei ollut mikään viritys kokeilu vaan kun suunniteilla paljon muutakin, mutta tilanne nyt tämä vakio putsari kiinni kunnolla uusi tilalla, öljyn paineet täysillä ja puhaltaa ja roiskii bensaa öljy korkista kovalla paineella, esim laitoin paperi tupon siihen reijän päälle se oli täysin öljyssä kauhea sirinä kuuluu myös. Kaikki tämän piper kokeilun jälkeentomant kirjoitti:Myy se Pipercross pois, laita alkuperäinen ilmanputsari uudella suodattimella takaisin ja osta Wunderbaum, niin viritys onnistuu paremmin.
tomant
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
Lisäksi kierrokset nousee välillä tyhjäkäynnillä... ainakin lämpimällä koneella.
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
Puhaltaako kone männänrenkaiden ohi tai päästääkö kannentiiviste painetta kampikammioon?
EDIT: Ei kannata samaa asiaa toistaa kahdessa topikissa, vrt http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1128392" onclick="window.open(this.href);return false;
tomant
EDIT: Ei kannata samaa asiaa toistaa kahdessa topikissa, vrt http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1128392" onclick="window.open(this.href);return false;
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: w201 190 -87 kaasari Pipercross asennus.
Ajattelin vain mainita asian siihenkin kun viritykeen liittyy
, mutta en osaa sanoa tuohon mitään, mitä voisin kokeilla?. sieltä reijästä tulee vain kovaa ilmaa, öljyä tihkuu ikään eikä niin vähäkään.

Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti