s211 perä miten sattuu
s211 perä miten sattuu
Tervehdys
Elikkä tuo farkku eemeli teki temput, että oli tyhjentynyt vain kuskin puoleinen pussi. Sitten kun tasonsäätö alkoi nostamaan perää oikeaan korkeuteen, niin tottakai nosti vain vähän kuskin puolta ja vänkärin puoli aivan ylös. Se kun on tuo anturi aika keskellä akselia, niin luulee että on tarpeeksi korkeallla perä, ja siis onhan se toisaalta, mutta vinossa
Onko siis jollakin neuvoja miten saisi tyhjennettyä tuon vänkärin puolen pussin kokonaan, niin se saisi täytellä molemmat pussit samaan tasoon? Ja vielä jos jollakin on kuvaa missä tuolla tarkalleen se anturi tasonsäädölle on. Ei oikein taho sattua silmään se.
Elikkä tuo farkku eemeli teki temput, että oli tyhjentynyt vain kuskin puoleinen pussi. Sitten kun tasonsäätö alkoi nostamaan perää oikeaan korkeuteen, niin tottakai nosti vain vähän kuskin puolta ja vänkärin puoli aivan ylös. Se kun on tuo anturi aika keskellä akselia, niin luulee että on tarpeeksi korkeallla perä, ja siis onhan se toisaalta, mutta vinossa
Onko siis jollakin neuvoja miten saisi tyhjennettyä tuon vänkärin puolen pussin kokonaan, niin se saisi täytellä molemmat pussit samaan tasoon? Ja vielä jos jollakin on kuvaa missä tuolla tarkalleen se anturi tasonsäädölle on. Ei oikein taho sattua silmään se.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
Tai tietääkö joku miten ne johdot menee noille solenoidiventtiileille? Että voisiko sitä virtaa syöttää sille joltakin liittimeltä tuolta peräkontista?
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
Lue tämä niin koittaa kesä ja taas toimii.
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 20airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
No muistelin ettei saa 12v syöttää kun oli alempi jännite.
Siellä kompurassa on silikaatti ryynit jotka imee kosteuden ja ajan saatossa ne menettää tehonsa,vaihda uudet.
Kosteus on se joka aikaan saa noita toiminta häiriöitä ja mkään ei ole ikuista.
Varsinkaan Airmatic omaavissa autoissa.
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... 20airmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
No muistelin ettei saa 12v syöttää kun oli alempi jännite.
Siellä kompurassa on silikaatti ryynit jotka imee kosteuden ja ajan saatossa ne menettää tehonsa,vaihda uudet.
Kosteus on se joka aikaan saa noita toiminta häiriöitä ja mkään ei ole ikuista.
Varsinkaan Airmatic omaavissa autoissa.
Re: s211 perä miten sattuu
On tullut luettua jenkkifoorumeja sun muita, mutta ei tahdo löytyä oikein tietoa miten ilman staria saisi puotettua tuon perän aivan maahan nyt. Viimeinen konsti on toki se, että ryömiä auton alle ja 5v siitä liittimestä keskeltä.
Ja kosteutta oli linjoissa vähän aikaa sitten. Nyt ei pitäisi ainakaan lisää mennä kun suodatin ja imuvuoto korjattu. Kompressorikin on uusittu 2014. Pussit tässä vuotaa venttiileistä vaan ja nyt on sitten hauskasti vinossa. Toki voi olla, että aamulla on perä itsestään jo mennyt aivan maahan.
Ja kosteutta oli linjoissa vähän aikaa sitten. Nyt ei pitäisi ainakaan lisää mennä kun suodatin ja imuvuoto korjattu. Kompressorikin on uusittu 2014. Pussit tässä vuotaa venttiileistä vaan ja nyt on sitten hauskasti vinossa. Toki voi olla, että aamulla on perä itsestään jo mennyt aivan maahan.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
Ettei vuoda letkuliittimen juuresta.
Tuo kova pakkanen on aivan uskomatonta miten kaikki osat menee aivan kivi koviksi ja ei tartte olla lemmari paljon löysällä kun vuotaa.
Onhan kompuran luona letkut kunnolla kiinni?
Tai voi auttaa jos auto olisi tosi lämpimässä pari päivää.
Siellä ilmajärjestelmässä on niitä pieniä mangeetti venttiileitä ja muitakin sähkö osia ja ei tartte paljon olla epäpuhtauksia tai kosteutta kun rupee kyykkäämään.
Tuo kova pakkanen on aivan uskomatonta miten kaikki osat menee aivan kivi koviksi ja ei tartte olla lemmari paljon löysällä kun vuotaa.
Onhan kompuran luona letkut kunnolla kiinni?
Tai voi auttaa jos auto olisi tosi lämpimässä pari päivää.
Siellä ilmajärjestelmässä on niitä pieniä mangeetti venttiileitä ja muitakin sähkö osia ja ei tartte paljon olla epäpuhtauksia tai kosteutta kun rupee kyykkäämään.
Re: s211 perä miten sattuu
No nyt yritin antaa virtaa tuolle ilmapussille tuosta liittimestä, joka on siinä ilmaletkujen jakoblokin vieressä. Kuuli kun venttiilit naksu, mutta perä ei laskenut. Ja siis kuskin puoli on tyhjä vieläkin ja vänkärin puoli on aivan ylhäällä.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... majousitus" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: s211 perä miten sattuu
Tässä olisi kattavampi hakulinkki:ardeparde kirjoitti:No nyt yritin antaa virtaa tuolle ilmapussille tuosta liittimestä, joka on siinä ilmaletkujen jakoblokin vieressä. Kuuli kun venttiilit naksu, mutta perä ei laskenut. Ja siis kuskin puoli on tyhjä vieläkin ja vänkärin puoli on aivan ylhäällä.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mercedes-benz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ymmärsinkö oikein että sieltä kompressorin luota kytkit venttiiliä etkä ilmajousen venttiiliä?
Olihan tämä farkku tasonsäädöllä eikä Airmaticilla?
Kuulostaa kyllä siltä että toinen pussi on rikki ja perä makaa toisen ilmajousen ja kallistuksenvakaajan varassa.
Re: s211 perä miten sattuu
DBFI kirjoitti:Tässä olisi kattavampi hakulinkki:ardeparde kirjoitti:No nyt yritin antaa virtaa tuolle ilmapussille tuosta liittimestä, joka on siinä ilmaletkujen jakoblokin vieressä. Kuuli kun venttiilit naksu, mutta perä ei laskenut. Ja siis kuskin puoli on tyhjä vieläkin ja vänkärin puoli on aivan ylhäällä.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mercedes-benz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ymmärsinkö oikein että sieltä kompressorin luota kytkit venttiiliä etkä ilmajousen venttiiliä?
Olihan tämä farkku tasonsäädöllä eikä Airmaticilla?
Kuulostaa kyllä siltä että toinen pussi on rikki ja perä makaa toisen ilmajousen ja kallistuksenvakaajan varassa.
Ei kompressorilta vaan, tuolta perämurikan luota. Ja joo farkku tasonsäädöllä, rautajouset edessä. Tuohon kuskinpuolen pussiin tuli vähän ilmaa, mutta ei tarpeeksi että olisi auto suorassa. Nyt siis kun päivän seisonut niin kuskinpuolen pussi on aivan tyhjä ja jos starttaa auton, niin kuskin puolen kulma nousee jonku sentin kaksi. Rengas jää siis aika kivasti vielä tuonne kaaren sisään. Vänkärin puolella menee vaikka pakolaisperhe kaaren ja renkaan väliin. Että on se siis aika vinossa.
Kyllähän sen pussin pitäisi suhista jos siellä reikä olisi?
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
ardeparde kirjoitti:DBFI kirjoitti:Tässä olisi kattavampi hakulinkki:ardeparde kirjoitti:No nyt yritin antaa virtaa tuolle ilmapussille tuosta liittimestä, joka on siinä ilmaletkujen jakoblokin vieressä. Kuuli kun venttiilit naksu, mutta perä ei laskenut. Ja siis kuskin puoli on tyhjä vieläkin ja vänkärin puoli on aivan ylhäällä.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mercedes-benz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ymmärsinkö oikein että sieltä kompressorin luota kytkit venttiiliä etkä ilmajousen venttiiliä?
Olihan tämä farkku tasonsäädöllä eikä Airmaticilla?
Kuulostaa kyllä siltä että toinen pussi on rikki ja perä makaa toisen ilmajousen ja kallistuksenvakaajan varassa.
Ei kompressorilta vaan, tuolta perämurikan luota. Ja joo farkku tasonsäädöllä, rautajouset edessä. Tuohon kuskinpuolen pussiin tuli vähän ilmaa, mutta ei tarpeeksi että olisi auto suorassa. Nyt siis kun päivän seisonut niin kuskinpuolen pussi on aivan tyhjä ja jos starttaa auton, niin kuskin puolen kulma nousee jonku sentin kaksi. Rengas jää siis aika kivasti vielä tuonne kaaren sisään. Vänkärin puolella menee vaikka pakolaisperhe kaaren ja renkaan väliin. Että on se siis aika vinossa.
Kyllähän sen pussin pitäisi suhista jos siellä reikä olisi?
Tässä aamusta lähtien seurasin tätä keskustelua joten pakko sanoa jotain.
1. Pelkkä virran laittaminen venttiilille ei tyhjennä pussia.
- Järjestelmässä on kokoajan paine päällä, joten jos et irroita sitä ilmajouselle menevää letkua niin ilmajousessa oleva ilma ei pääse minnekkään.
2. En oikein ymmärrä minne se ilma karkaa jos missään ei ole vuotoa (todettu siis sillä että ei suhina kuulu?)
- Kun minulla ensimmäiset 2 pussia vuoti ei kuulunut suhinaa. Johtuen siitä että vuoto oli hidasta.
- Minulla putoaa tällä hetkellä perä kokonaisuudessaan kenttään kun pakkasta on n. -25C. Molemmat puolet putoaa, käsitykseni mukaan kielii siitä että joko molemmat pussit vuotavat / joku liitin vuotaa
Re: s211 perä miten sattuu
Tasonsäätöfarkussa ei "järjestelmässä" ole muualla painetta kuin itse ilmajousissa. Paine jousista ei pääse poistumaan jos samanaikaisesti ei ole paineenlaskuventtiili ja jousen venttiili auki. Edellisen voi jättää avaamatta jos on letku sen edeltä irti. Tämä siis 211 farkussa, 212 on erilainen.SupiCas kirjoitti:
Tässä aamusta lähtien seurasin tätä keskustelua joten pakko sanoa jotain.
1. Pelkkä virran laittaminen venttiilille ei tyhjennä pussia.
- Järjestelmässä on kokoajan paine päällä, joten jos et irroita sitä ilmajouselle menevää letkua niin ilmajousessa oleva ilma ei pääse minnekkään.
Re: s211 perä miten sattuu
SupiCas kirjoitti:ardeparde kirjoitti:DBFI kirjoitti:Tässä olisi kattavampi hakulinkki:ardeparde kirjoitti:No nyt yritin antaa virtaa tuolle ilmapussille tuosta liittimestä, joka on siinä ilmaletkujen jakoblokin vieressä. Kuuli kun venttiilit naksu, mutta perä ei laskenut. Ja siis kuskin puoli on tyhjä vieläkin ja vänkärin puoli on aivan ylhäällä.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mercedes-benz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ymmärsinkö oikein että sieltä kompressorin luota kytkit venttiiliä etkä ilmajousen venttiiliä?
Olihan tämä farkku tasonsäädöllä eikä Airmaticilla?
Kuulostaa kyllä siltä että toinen pussi on rikki ja perä makaa toisen ilmajousen ja kallistuksenvakaajan varassa.
Ei kompressorilta vaan, tuolta perämurikan luota. Ja joo farkku tasonsäädöllä, rautajouset edessä. Tuohon kuskinpuolen pussiin tuli vähän ilmaa, mutta ei tarpeeksi että olisi auto suorassa. Nyt siis kun päivän seisonut niin kuskinpuolen pussi on aivan tyhjä ja jos starttaa auton, niin kuskin puolen kulma nousee jonku sentin kaksi. Rengas jää siis aika kivasti vielä tuonne kaaren sisään. Vänkärin puolella menee vaikka pakolaisperhe kaaren ja renkaan väliin. Että on se siis aika vinossa.
Kyllähän sen pussin pitäisi suhista jos siellä reikä olisi?
Tässä aamusta lähtien seurasin tätä keskustelua joten pakko sanoa jotain.
1. Pelkkä virran laittaminen venttiilille ei tyhjennä pussia.
- Järjestelmässä on kokoajan paine päällä, joten jos et irroita sitä ilmajouselle menevää letkua niin ilmajousessa oleva ilma ei pääse minnekkään.
2. En oikein ymmärrä minne se ilma karkaa jos missään ei ole vuotoa (todettu siis sillä että ei suhina kuulu?)
- Kun minulla ensimmäiset 2 pussia vuoti ei kuulunut suhinaa. Johtuen siitä että vuoto oli hidasta.
- Minulla putoaa tällä hetkellä perä kokonaisuudessaan kenttään kun pakkasta on n. -25C. Molemmat puolet putoaa, käsitykseni mukaan kielii siitä että joko molemmat pussit vuotavat / joku liitin vuotaa
Okei niimpä tietenkin, enpäs tajunnutkaan että se pussi ei aivan nuin tyhjene.
Ja tässä on yli vuoden jo pussit vuotaneet. Todennäköisesti solenoidiventtiilit.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
[quote
Ja tässä on yli vuoden jo pussit vuotaneet. Todennäköisesti solenoidiventtiilit.[/quote]
Jos pussit alkuperäiset, ei niille enää kannata tekohengitystä antaa. Uudet tilalle, ja pysyy taas mersu ryhdissään.
Ja tässä on yli vuoden jo pussit vuotaneet. Todennäköisesti solenoidiventtiilit.[/quote]
Jos pussit alkuperäiset, ei niille enää kannata tekohengitystä antaa. Uudet tilalle, ja pysyy taas mersu ryhdissään.
Re: s211 perä miten sattuu
Joo kyllä alkuperäiset säkit on. Pitääpä laittaa kohta tilaukseen arnotin pussit.Forestman kirjoitti:Jos pussit alkuperäiset, ei niille enää kannata tekohengitystä antaa. Uudet tilalle, ja pysyy taas mersu ryhdissään.
Ja tässä on yli vuoden jo pussit vuotaneet. Todennäköisesti solenoidiventtiilit.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
Okei, nyt on kyllä löytynyt halpa tarjous säkeistä, jos joku kaipailee. noin 85 dollaria maksaa rahdit suomeen.
http://www.buyautoparts.com/buynow.asp? ... 6-80042_2S" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.buyautoparts.com/buynow.asp? ... 6-80042_2S" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Re: s211 perä miten sattuu
no ne tulee maksaan noin 650e. Euroopasta 700e bilsteinit / arnottit. Säästäähään siinä
Re: s211 perä miten sattuu
Nopeesti laskettuna sain 690e, tulleineen, alveineen ja kuljetusfirman palkkioineen. Kovin jää säästö pieneksiepk kirjoitti:no ne tulee maksaan noin 650e. Euroopasta 700e bilsteinit / arnottit. Säästäähään siinä
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: s211 perä miten sattuu
Jäätähän siellä linjoissa oli. Reilun päivän oli lämpimässä auto ja nyt taas pelaa niinkuin kuuluukin. Pitää tuossa ensi viikolla vapaa päivinä katsoa hörppikö kompura vettä jostakin ja ryynit kuivata. Saapa nähdä mitä sieltä löytyy.
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88