W201 190 2.0 Viritys
W201 190 2.0 Viritys
Elikkäs viritys vinkkiä tollaselle tenavalle koneena tuo 2l kaasari ilman kattia vm 87 ja ilman turbotattamista. Itsellä tuli näin äkkiseltä vain peltisatsi ja 3" suora putki, ehkä myös kireempi nokka? Mitäs te sanotte?
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W201 190 2.0 Viritys
kanavat, isommat venttiilit, kannenlasku ja paremmat kaasarit. pelkällä pellisarjalla ei saa ku kovemmat äänet mutta nokan kans voi tulla jo muutama jalaton poni
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: W201 190 2.0 Viritys
vaparin katuauton viritys on vähän niin ja näin. kyllä siitä tehoa saa, mutta polttoaineen kululuts kasvaa myöskin huomattavasti, kun aletaan tekeen isompia muutoksia koneeseen. helpoin ja halvin konsti virittää on vaihtaa tilalle 2,3 kone.
mutta jos sitä kuitenkin haluaa oikeasti virittää, niin tuolla ne tulikin jo lueteltuna. siinä voi sitten laskea paljonko on rahaa palanut, kun on ostanut kunnon peltisarjan, nokat ja käyttänyt kannenkin pajalla. eikä niitä heppoja nyt ihan hullun lailla tule. kyätettävä vääntöaluekkin nousee ylemmille kierroksille. kilpuriin ihan jees homma, mutta liikennekäytössä vähän ehkä huono, kun syö soppaa paljon, eikä liiku sitäkään vähää, ennenku on 4 tonnia varvikellossa..
mutta jos sitä kuitenkin haluaa oikeasti virittää, niin tuolla ne tulikin jo lueteltuna. siinä voi sitten laskea paljonko on rahaa palanut, kun on ostanut kunnon peltisarjan, nokat ja käyttänyt kannenkin pajalla. eikä niitä heppoja nyt ihan hullun lailla tule. kyätettävä vääntöaluekkin nousee ylemmille kierroksille. kilpuriin ihan jees homma, mutta liikennekäytössä vähän ehkä huono, kun syö soppaa paljon, eikä liiku sitäkään vähää, ennenku on 4 tonnia varvikellossa..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W201 190 2.0 Viritys
ahtamalla ja moottorinvaihrolla sais ihan hyvin irtoomaan pienellä budjetilla. ahtamalle helposti enemmän
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: W201 190 2.0 Viritys
Itsekin aloittaisin vaihtamalla 2,3 koneen ruiskuineen päivineen keulalle. 2.0l kaasari vehjettä on kyllä melko turha lähteä virittämään ellei ole valmis heti ensimmäiseksi panostamaan 600-800e vaakatupliin. Tosin ne vasta olisikin räyhäkät (tosin paremmat siinä 2,3 koneessa)!! Niillä pääsisi eroon siitä nälkävuoden pituisesta imusarjasta, joka varmasti tulppaa tehoa melko nopeasti. Venttiileitä en kyllä lähtisi ainakaan tuosta 2,3 koneesta vaihtamaan kun kohtuullisen kokoiset jo vakiona. Tippuu vaan ihan turhaan virtausnopeus alemmilla kierroksilla ja katoaa väännöt. Oma resepti olisi:
- nokka ja inan jäykemmät jouset
- Säädettävä nokkapyörä
- parempi oikeasti toimiva pakosarja (ei siis mahd. iso)
- 2,5" putki ei ahdista vielä 190hv kohdalla, joten eiköhän se riittäisi.
- Kanavat olisi hyvä siistiä ja kohdistukset tehdä
- Kannesta pois ja puristukset johonkin 10,5-11 ja ajamaan 98 bensalla
- Sen aivan H%&vet¤# painavan vauhtipyörän kevennys
- 3,91 perä
- Penkkisäädätys
- Tuplien imusarja ja tuplat
Kai noillakin jo jotain saisi aikaiseksi. Meillä miedosti viritetyssä 2,3 koneessa 180 heppaa, joten kai noilla pitäisi saada vähintään sama. Halvaksi en missään kohdassa kyllä väittäisi.
- nokka ja inan jäykemmät jouset
- Säädettävä nokkapyörä
- parempi oikeasti toimiva pakosarja (ei siis mahd. iso)
- 2,5" putki ei ahdista vielä 190hv kohdalla, joten eiköhän se riittäisi.
- Kanavat olisi hyvä siistiä ja kohdistukset tehdä
- Kannesta pois ja puristukset johonkin 10,5-11 ja ajamaan 98 bensalla
- Sen aivan H%&vet¤# painavan vauhtipyörän kevennys
- 3,91 perä
- Penkkisäädätys
- Tuplien imusarja ja tuplat
Kai noillakin jo jotain saisi aikaiseksi. Meillä miedosti viritetyssä 2,3 koneessa 180 heppaa, joten kai noilla pitäisi saada vähintään sama. Halvaksi en missään kohdassa kyllä väittäisi.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 190 2.0 Viritys
Viritys on vähän sama kuin kellon osto - jos haluaa halvan ja hyvän, pitää ostaa kaksi. Halvin vaihtoehto on ns. Wunderbaum-viritys, jolla säästyy monelta murheelta. Seuraavaksi halvin saattaa olla vaihtaa auto malliin, kjossa on valmiiksi tehokkaampi moottori. W201:sestäkin löytyy 2,6-litrainen kutoskone, jossa noin 160 hv valmiina. Viimeisimmissä malleissa oli 3,92-perävälityskin, jolla sai kohtuullisen kiihtyvyyden aikaiseksi. Tehokkaimmat vaihtoiehdot olivat 16-venttiilisiä, mutta sellaisen hyväkuntoisen hinta alkaa olla jo melko korkea, mahdollisesti jopa kalliimpi kuin nykyinen viritettynä samoille tahoille. Halvat hyvin tehdyt ja hyvin toimivat turboahdetut projektit kuuluvat iltasatujen joukkoon.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190 2.0 Viritys
Tästä täytyy olla samaa mieltä. Koskaan en ole nähnyt halvalla tehtyä oikeasti toimivaa turbokonetta. Kai ne vaan tuppaa lähteä lapasesta (tehot) ja lisäksi käytetään huonoja osia.tomant kirjoitti:Viritys on vähän sama kuin kellon osto - jos haluaa halvan ja hyvän, pitää ostaa kaksi. Halvin vaihtoehto on ns. Wunderbaum-viritys, jolla säästyy monelta murheelta. Seuraavaksi halvin saattaa olla vaihtaa auto malliin, kjossa on valmiiksi tehokkaampi moottori. W201:sestäkin löytyy 2,6-litrainen kutoskone, jossa noin 160 hv valmiina. Viimeisimmissä malleissa oli 3,92-perävälityskin, jolla sai kohtuullisen kiihtyvyyden aikaiseksi. Tehokkaimmat vaihtoiehdot olivat 16-venttiilisiä, mutta sellaisen hyväkuntoisen hinta alkaa olla jo melko korkea, mahdollisesti jopa kalliimpi kuin nykyinen viritettynä samoille tahoille. Halvat hyvin tehdyt ja hyvin toimivat turboahdetut projektit kuuluvat iltasatujen joukkoon.
tomant
Tuo 2,6 kone on tosiaan ihan kohtuullisen tehokas jo vakiona, mutta myös painava. Jos vähänkään arvostaa ajo-ominaisuuksia tai tykkää käydä radalla en tuota tenavaan laittaisi. Paljon järkevämpää on virittää sama teho neljämukisesta. Se pituuden tuoma painokin kun tulee juuri väärään paikkaan eli etuakselin etupuolelle. Muutenkin tuo kutoskone on painavampi kuin suhteessa neljäpyttyinen. Löytyy mm. erillinen öljypumppu, siihen lisäketjut ja onhan tuollaisen hyötysuhdekin huonompi kun enemmän liikkuvia osia.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 190 2.0 Viritys
Noniin tullut paljon juttua, elikkäs rupesin miettimään koneen vaihtoa, mutta kun tuossa tuo 4v laatikkokin niin ei sinänsä haluisi/jaksaisi koneen vaihto puuhiin eikö tosiaan pitäisi jarruja sun muuta vaihtaa jos 2.6 lyö tohon 2.0l kaasarin tilalle? eikö 2.3 ole samat jarrut sun muut vai myös 2.6?. Ja tavoite olisi noin 150hv pyöriltä että 320/318is vakio penari jäisi ja tällähetkellä se 109 . Budjetti alkuun 500e tässä kuussa eli mistä alkaa? Että voi välillä kokeilla jos huomaa perstuntumal tai herkempi muuten. ja toiset 500e kesään asti joka kuukausi. Ei tule siis käyttikseks ehkä jääradalle lopputalvex nyt on 100 neliön talli käytöskin ja kaikki tarvittavat masiinat ja vehkeet. käyttikseks vaihtu 3.0 mv6 omega,jossa helvetisti sähkövikoja ja näyttö kertoo, että talvella tuo 3l automaatti hörppää 20l keskimäärin sadalla .
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: W201 190 2.0 Viritys
jos sitä omaa moottoria välttämättä haluaa viritellä, niin kansi irti, siihen kanavien muotoilu, kunnostus, sit imusarja esim. tuplakaasareille, tai joku weber dgv, peltisarja, kireämpi nokka, siinäpä alkuun...
Re: W201 190 2.0 Viritys
saisin tosta heti kaverilta weber 45mm tuplat 40e, onko hyvä diili ?
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: W201 190 2.0 Viritys
rupesin myös miettiin ahtamista ois tos heti garret gt32 tai kavverilta holxet hx35 taitaa olla liian isoja vaan?
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: W201 190 2.0 Viritys
Jos tuplat on ehjät. . Osta heti vaikket käyttäisi.yleensä toimivat tuplat +300e...turbottamiseen tarviit jo sit jonkin moottorin ohjauksen ja muutos ruiskuksi yms...kyllä sellainen old school vapari ois kadulla poikaa
Re: W201 190 2.0 Viritys
Ei voi olla kuin samaa mieltä. Valitettavan vähiin on rakennellut vaparit jääneet turbojen jyllätessä.pontsei kirjoitti:Jos tuplat on ehjät. . Osta heti vaikket käyttäisi.yleensä toimivat tuplat +300e...turbottamiseen tarviit jo sit jonkin moottorin ohjauksen ja muutos ruiskuksi yms...kyllä sellainen old school vapari ois kadulla poikaa
Noi 45mm tuplat on vähän turhan isot. Saisi varmaan paremmin säätöihin 40mm tuplilla, varsinkin jos ei mitään 310 asteen race nokkaa ole tulossa. Tuohon hintaan ne kannattaa kuitenkin ehdottomasti ostaa , jos ei ole ihan väljät. Voihan ne sitten vaikka vaihtaa 40mm tupliin ja saada vielä inan rahaakin kylkeen. Täytyy sitten muistaa, että tuplien saaminen ihan oikeasti säätöihin on todella vaikeaa pysty metsästä. Melkein kannattaa tarkistaa josko joku lähiseudulla homman osaa.
Itse aloittaisin tilaamalla dbilakselta tuohon nokan. Muuten ei kyllä saa tehoa mitenkään. Muutenkin pitäydyn edellisessä listassani ja niillä aivan varmasti tuo 150 heppaa hyvin säädettynä irtoaa.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W201 190 2.0 Viritys
nyt kävi sit näin.. Asensin pipercrossin suoraan kaasaarin perus muoviputkella, ja vakio putsariin menee ohut letku kaasarin vasemmalle puolelle keskeltä alhaalta ja letku sylinterinkannen sivuun uskon että huohotin, se oli teipattu aiemmin se joho putsarin alhaalta menee kiinni ja teippi irtosi kun pipersia asensin, joten letku oli puoliksi irti kun lähdin ajamaan vanha putsari vielä kiinni yhtäkkiä noin 1km jälkeen kaikki öljyt tulevat tarkastustikku reijästä ulos, mulle sanottiin että voi olla huohotin tukossa toinen sanoi tuskin, kun ei oo edes -10 että paskat jäätyy. Mitä pääsi käymään?
-Update: tilanne nyt tämä vakio putsari kiinni kunnolla ,uusi tilalla putsari vakioputsari tilalla , öljyn paineet täysillä ja puhaltaa ja roiskii bensaa öljy korkista kovalla paineella, esim: laitoin paperi tupon siihen reijän päälle se oli täysin öljyssä kauhea sirinä kuuluu myös. Kaikki tämän piper kokeilun jälkeen
-Update: tilanne nyt tämä vakio putsari kiinni kunnolla ,uusi tilalla putsari vakioputsari tilalla , öljyn paineet täysillä ja puhaltaa ja roiskii bensaa öljy korkista kovalla paineella, esim: laitoin paperi tupon siihen reijän päälle se oli täysin öljyssä kauhea sirinä kuuluu myös. Kaikki tämän piper kokeilun jälkeen
Viimeksi muokannut adox93, Pe 05.02.2016 02:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W201 190 2.0 Viritys
kyllähä se korkista roiskii. mitä tapahtuu ku laittaa korkin kii
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: W201 190 2.0 Viritys
Eli onko normaalia että tulee kovaa ilmaa ja ruiskii samalle sinnetänne, kiinni laittaessa sirinän kuulee ja kuumottaa että tulee öljyt taas pihalle.. ja paineet aina täpölläpinpinkarva kirjoitti:kyllähä se korkista roiskii. mitä tapahtuu ku laittaa korkin kii
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W201 190 2.0 Viritys
kannattaas mitata puristukset
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: W201 190 2.0 Viritys
50km ajettu, ei vielä mitään kummempaa muutakun välillä kierrokset jää leijumaan. Pääsee taas viritys asiaan eli 500e budjetti millä lähtis liikkeelle? ne 45 weberit hain muuten ei oo huonot, vielä 40e hintaaan
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Re: W201 190 2.0 Viritys
Kansi irti , kunnostukseen/porttaukseen, kireempi nokka tilaukseen. ... Siinähän 5 hunttia jo olikin
Re: W201 190 2.0 Viritys
Multa löytyisi tuohon koneeseen rakennettu sähköruisku setti johtosarjoineen päivineen, polttoaineen välisäiliöllä ja 037 pumpulla. Ainoa mitä tarviit on ECU protopartsilta, ja trikkerin väsääminen. Löytyy siis hukkakipinäpuola, suuttimet, kisko, säädin yms. ja kaikki bolt on kamaa (välisäiliölle ja hukkakipinölle täytyy tehdä telineet). Löytyy myös kartta jolla ajettu 20tkm.
Jos ei muuta, niin ainakin saat siitä moottorista todella paljon enemmän käyttömukavuutta ja vääntöä eri kierrosalueille. Ja tosiaan omassa tenavassa tekniikka oli juurikin samanlainen, ja lähes kaikki osat on valmiiksi tehty. Jos on tarvetta 2.0 litraselle lohkolle, 4V man laatikolle, avoimelle tai lukkoon hitsatulle perälle tai juurikin tuolle MS-paketille niin laita YV.
Myyn kaikki edellämainitut siitä syystä, että oman tenavan keulille tuli 2.8 24V ja voimansiirto ja polttoainepuoli koki täyden uudistuksen. Ja jos laitat Megan sen kaasarin tilalle niin tämän paketin kanssa pääset oikomaan aika monta mutkaa
Jos ei muuta, niin ainakin saat siitä moottorista todella paljon enemmän käyttömukavuutta ja vääntöä eri kierrosalueille. Ja tosiaan omassa tenavassa tekniikka oli juurikin samanlainen, ja lähes kaikki osat on valmiiksi tehty. Jos on tarvetta 2.0 litraselle lohkolle, 4V man laatikolle, avoimelle tai lukkoon hitsatulle perälle tai juurikin tuolle MS-paketille niin laita YV.
Myyn kaikki edellämainitut siitä syystä, että oman tenavan keulille tuli 2.8 24V ja voimansiirto ja polttoainepuoli koki täyden uudistuksen. Ja jos laitat Megan sen kaasarin tilalle niin tämän paketin kanssa pääset oikomaan aika monta mutkaa
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: W201 190 2.0 Viritys
Kiinnostavaa, varsinki tuo hitsattu perä ja mega jos viittit laittaa yv:nä niitten hinnan, taitaa mennä kuitenkin enskuun puolelle. En kuitenkaan vielä ole päässyt noita 45 webereitä asentelemaan niin saattaa olla, että joutaa myyntiin ei muuten ollu väljätMighty190 kirjoitti:Multa löytyisi tuohon koneeseen rakennettu sähköruisku setti johtosarjoineen päivineen, polttoaineen välisäiliöllä ja 037 pumpulla. Ainoa mitä tarviit on ECU protopartsilta, ja trikkerin väsääminen. Löytyy siis hukkakipinäpuola, suuttimet, kisko, säädin yms. ja kaikki bolt on kamaa (välisäiliölle ja hukkakipinölle täytyy tehdä telineet). Löytyy myös kartta jolla ajettu 20tkm.
Jos ei muuta, niin ainakin saat siitä moottorista todella paljon enemmän käyttömukavuutta ja vääntöä eri kierrosalueille. Ja tosiaan omassa tenavassa tekniikka oli juurikin samanlainen, ja lähes kaikki osat on valmiiksi tehty. Jos on tarvetta 2.0 litraselle lohkolle, 4V man laatikolle, avoimelle tai lukkoon hitsatulle perälle tai juurikin tuolle MS-paketille niin laita YV.
Myyn kaikki edellämainitut siitä syystä, että oman tenavan keulille tuli 2.8 24V ja voimansiirto ja polttoainepuoli koki täyden uudistuksen. Ja jos laitat Megan sen kaasarin tilalle niin tämän paketin kanssa pääset oikomaan aika monta mutkaa
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti