Noin 100km tänään ajettu. Paluumatkalla käytin auton pesulassa jonka jälkeen tankkasin auton täyteen 98 bensaa.
Tämän jälkeen moottoritielle jolloin ei reagoinut enää kunnolla kaasuun. Pääsin kuitenkin eteenpäin mutta mersu ei anna kierroksia kuin n. 1500 - 1800 ja vauhtia 40 - 60km/h. Jos kaasun laittaa pohjaan, auto ei sammu mutta heittää kierrokset hyvin alas. Pintakaasulla sai siis ajella kotipihaan asti.
Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Maanantaina käytän vikakoodin luvussa jos en saa itse kuntoon ennen sitä.
N. 280000 mittarissa, 1999 ja automaattilaatikko.
CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Re: CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Kuullostaisi ettei saa bensaa..eli tällöin suodin tukos,bensapaineen säädin..se on aika arka m111 koneisissa,vesipisara alipaineletkuissa tai yhdessä? ja jäässä mutta kaikki nää arvailua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Huomenna täytyy tarkistaa. Ilmamassamittariakin epäilen, ei olisi ensimmäinen kerta kun sen kanssa ongelmia ja saa alkaa puhdistushommiin. Taikka kenties jokin rele rikki tai johdot ottaneet kosteutta pesun takia? Jos en saa kuntoon niin onpahan ainakin puhdas auto jota kelpaa huollossa näyttää.
Re: CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Oletko samaa MAFfia monta kertaa puhdistanut? Omassa C200:sessa ei MAFfin puhdistus ainakaan auttanut. Vasta kun sen vaihtoi, loppuivat bensapuolen ongelmat.Rare kirjoitti:...Ilmamassamittariakin epäilen, ei olisi ensimmäinen kerta kun sen kanssa ongelmia ja saa alkaa puhdistushommiin....
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Se on vaihdettu kesällä uuteen samalla kaasuläpän kanssa ja kerran puhdistelin syksyllä ja tällöinkin varmuuden vuoksi. En tiedä näiden ilmamassamittareiden käyttöikää, mutta luulisin että kestäisi edes vuoden.tomant kirjoitti:Oletko samaa MAFfia monta kertaa puhdistanut? Omassa C200:sessa ei MAFfin puhdistus ainakaan auttanut. Vasta kun sen vaihtoi, loppuivat bensapuolen ongelmat.Rare kirjoitti:...Ilmamassamittariakin epäilen, ei olisi ensimmäinen kerta kun sen kanssa ongelmia ja saa alkaa puhdistushommiin....
tomant
Nyt kuitenkin mietittyäni kallistun enemmän sen puoleen että autosta on pesun jälkeen jotain sen verran jäätynyt että täytyisi saada jonnekin lämpimään?
Onko haittaa jos otan akun kaapelit irti joksikin aikaa ja laitan takaisin? Jos vaikka nollaantuisi vikakoodeja. Koska eikös se starin kautta näy, vaikka vikakoodit nollaantuisi, jos vika ilmenee ennen korjaamolla käyntiä uudestaan.
Re: CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Itse kokeilin kesällä M112:n MAF:n putsausta tunnetun lafkan tuotteella. Ei vaikuttanut arvoihin sitten millään tapaan. Joku vaihtovälihän noissakin oli ja tilalle sitten vain alkuperäistä tekelettä, tarvikkeita saa linkoa välillä roskiin suoraan paketista, ja toimiessaankaan ei takuuta että toimii kauaa
M111 kannattaa myös katsoa että ilmanputsarin kotelo menee täysin kiinni. Murjoontuu helposti niin että vetää filtterin ohi ilmaa, mikä helposti tappaa MAF:n.
Harvemmin tuo akunkenkä poistaa mitään sellaista vikaa, mikä ei "poistuisi" jo pelkällä virtojen poiskäyttämisellä ja mahdollisesti saat sinne helposti ylimääräisiä vikakoodeja sotkemaan vianhakua. Monet liikkeethän vain tulostavat vikamuistin ja koittaa sitten niiden 5v. ajalta kertyneiden koodien perusteella arpoa mitä voi olla vialla ja mitä osia tilataan. Asiansaosaavassa paikassa vikamuisti tyhjennetään ja katsotaan uudestaan vian uusiuduttua. Stari näyttää olleet viat ja päällä olevat viat, vaikka akunkenkää irrottelisi kuinka, eli se tieto ei sieltä häviä.
Harvemmin tuo akunkenkä poistaa mitään sellaista vikaa, mikä ei "poistuisi" jo pelkällä virtojen poiskäyttämisellä ja mahdollisesti saat sinne helposti ylimääräisiä vikakoodeja sotkemaan vianhakua. Monet liikkeethän vain tulostavat vikamuistin ja koittaa sitten niiden 5v. ajalta kertyneiden koodien perusteella arpoa mitä voi olla vialla ja mitä osia tilataan. Asiansaosaavassa paikassa vikamuisti tyhjennetään ja katsotaan uudestaan vian uusiuduttua. Stari näyttää olleet viat ja päällä olevat viat, vaikka akunkenkää irrottelisi kuinka, eli se tieto ei sieltä häviä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Kokeile napata johto irti siltä IMM:lta. Mulla CDI-koneessa sai aikaan tollasen epämääräisen vikatilan, ettei kiertänyt, kun 1800rpm. Johto irti oli normaalissa vikatilassa, eli kierti sen 3000rpm.
Re: CLK 230 Kompressor vikatilassa. Ei anna kierroksia.
Kiitos neuvoista ja vastauksista. Mersu lähti itsekseen toimimaan heti aamusta kun sen käynnistin ensimmäisen kerran
Ilmeisesti jokin jäätynyt pesulassa käynnin jälkeen ja sulanut sen verran että ongelmaa ei enää ole. Täytyy muistaa tuo akkukaapeli juttu ettei tule sittenkään otettua niitä pois vikojen ilmetessä.
Ilmeisesti jokin jäätynyt pesulassa käynnin jälkeen ja sulanut sen verran että ongelmaa ei enää ole. Täytyy muistaa tuo akkukaapeli juttu ettei tule sittenkään otettua niitä pois vikojen ilmetessä.




