Oli omaan projekti autoon tarkoitus saada vahvaa akselia W201 taka-tuentaan ja muutamien mutkien kautta custom palikkaa tuli teetettyä ja tässä nyt vähän työn tuloksia.
Ihan halvat näistä ei tullu, mutta luultavasti kestää jonkun momentin enemmän kun vakiot :I
Yhteyttä vaa mikäli kiinnostais omaan autoon saada vastaavat.
Viimeksi muokannut Exami, Ke 23.12.2015 07:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stumpin materiaali: 34CrNiMo6, jos joku sitä empii
Onko tämä tehty Bemarin perää varten? Laipat 6x108 eivät taida sopia W201:n ja W124:n perään, vai kuinka?
tomant
Oletettavasti ei, en tunne mersun osia juurikaan.. mutta bemarin perän vaihtoa ajatellen nuo palikat tehty. tai vastaavan suuremman pulttijaollisen perän. joka tuo mukanaan vahvemmat ja isommat niveletkin.
Exami kirjoitti:...Oletettavasti ei, en tunne mersun osia juurikaan.. mutta bemarin perän vaihtoa ajatellen nuo palikat tehty. tai vastaavan suuremman pulttijaollisen perän. joka tuo mukanaan vahvemmat ja isommat niveletkin.
OK. Pienemmällä laipalla tuon Porschen vetoakselin voisi saada sovitettua myös Mersun W201/W124 -perään, jos vetoakselin kestävyys on ongelmana.
Tuohon Bemarin perään taitaa löytyä paljon erilaisia välityksiä, Mersun tihein on ikävä kyllä 3,92. Löytyykö Bemarin perään sopuhintaisia lukkoja hitsatun lisäksi?
Bemarin periin löytyy välityksiä jostain 2.4? lähtien johonkin 4.5? asti helpohkosti saatika sitte kaupasta ostamalla uusiakin. lukkoja on vakio perissä, kitkalukkoja joihin suht helppo vaihtaa uudet levyt jos käytetty huonossa kunnossa tai huollattaa esim särkikoskella, taikka modauttaa 25% kitkan tilalle kaikkea 50/50, 75/50, 75/75 väliltä taikka ramppikulmia muokkaamalla melkeenpä mitä vaan tuolta väliltä.
Aika lailla samanlevyinen kuin Mersun ns. iso ASD-perä pienemmillä 100 mm laipoilla. Mikähän on Mersun ison ASD-perän leveys isommilla 110 mm laipoilla, onko kellään perää irrallaan mittausta varten?
Aika lailla samanlevyinen kuin Mersun ns. iso ASD-perä pienemmillä 100 mm laipoilla. Mikähän on Mersun ison ASD-perän leveys isommilla 110 mm laipoilla, onko kellään perää irrallaan mittausta varten?
tomant
Väittäisin että laipat ei vaikut perän leveyteen ainakaan merkittävästi. Ei tullut kyllä mitattua kun vaihdoin laipat pienistä isoihin.
Aika lailla samanlevyinen kuin Mersun ns. iso ASD-perä pienemmillä 100 mm laipoilla. Mikähän on Mersun ison ASD-perän leveys isommilla 110 mm laipoilla, onko kellään perää irrallaan mittausta varten?
Noniin nyt on tuota ekaa paria saatu vähän asennettua, vaatii hieman hieno säätöä sorvissa, mutta ei mitään vakavaa, ainut ongelma kohta on käsijarru vaijeri.. onneksi tuota saa kavennettua, jos jotain tuommoisten osto kiinnostaa niin nuo uudet muutokset luonnollisesti tehdään seuraaviin kappaleisiin jo valmiiksi eli sitten pitäs olla 100% bolton kitti..
Ja tässä nyt paketti vielä minkälaisena tuo kitti on mahdollista tilata suoraan.
edit: laakerit myös saatavana pakettiin
Eka vetari + tumppi pari sovitettu omaan autoon typ210 perän kanssa, tiukkaa tekee mutta sinne se sujahti. sanotaanko nyt suoraan että tän isompia osia ei W201 vakio palikoihin oikeen pysty tekemään. eli osat menee millien sovituksella sekä vakaaja tangon että käsijarru vaijerin väliin,
Muutamia muutoksia tuli tumppiin nyt ekan sovituksen kohdalla jotka on jatkossa huomioitu jos joku näitä tahtoo.. taitaa vaan olla tyypillistä et kyselyitä muutamia mut taitaa jäädä ainoiksi kappaleiksi
Uteliaisuudesta kysyn aiheeseen liittyen....miten suuritöinen sovitettava tuollainen Bemarin typ210 perä on w124 Mersun kelkkaan? Tiedän että niitä on muutama tehty tälläkin foorumilla. Lukollisia periä näyttää olevan välillä saatavilla ihan sopuhintaan, välitykset ja tehonkestokin lienee reilusti parempaa ku mb perissä eikä tartte leikkiä asd systeemien kanssa.
tomant, juu palvelu kerkis tuossa välissä vanhentua.
Työtä kyllä riittää perän sovittamisessa, eniten lienee ongelmaa sen saamisessa suoraan, ja että löytää sopivan kombinaation, esim Typ210 perä E34M5 taka kannella on hyvä lähtökohta (pieni kokoinen ja 2 pultin kiinnitys kannesta)
Ja viellä huomioiden kardaani mahdollisuudet ehkä alan itse kallistumaan että yksi parhaista vaihtoehdoista voisi olla melkeen E39 M5 perä, typ210 sarjaa(matala etuosa, 3.15 välitys), 6pultti kiinnitys kardaanille (CV).