Elikkäs tuli tuollainen pikkumese hommattua vain pari viikkoa sitten, kaveri sitten tänään kokeili ja tuli mutkaan liian lujaa renkaat niin vinossa kun voi olla vasen rengas katukivetykseen 30kmh vauhtia joka oli tosi korkea ja terävä kulmainen. Kolahti aika hyvin kyllä ja rengaskin siirtyi ihan taakse niin, että ajettessa ottaa kaareen ja vetää ihan hirveesti myös jarruttaessa kuuluu erittäin ilkeä ääni .
Nyt kysymys kuuluu mitähän sieltä on ainakin mennyt, mitä pahimmassa tapauksessa ja mistä kannattaa aloittaa?
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
TuNa kirjoitti:Tukivarret varmaan mutkalla. Pahimassa tapauksessa takakelkka vääntynyt tai revennyt korista irti. Ota pyörä pois niin sillähän se selviää
Tosiaan vain vasen eturengas osui, onko tukivarsi millainen homma vaihtaa ja passaako vaihtaa jos nostelee hallitunkilla vaa ylös?
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Jos "hyvin" on käyny niin on saattanu tukivarren kiinnityspisteetkin muuttaa muotoaan. Onnistuu tunkinkin varassa.. Tarvit jousipuristimen yms. Ota ny ensi pyörä irti ja tutki vauriot ennenku enmmän suunnittelet.
Joo alkuviikosta pääsen tallille kattomaan tarkemmin, otin tuossa jotain kuvia että saisi jonkilaisen käsityksen kuinka pahasti mennyt ite en osaa kyllä sanoa onko jokin vinossa muutakuin rengas, ei oo tullu vaihdeltua tosiaan aiemmin niin ei tiedä miltä pitäis näyttää ees . Kaverinhan tän veti siihe, niin osat lupas maksaa ja auttaa vaihtamaan, jos ne liikkeessä kävis vaihtamassa uppois enemmän rahaa kun itse autoon.
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
Kaverinhan tän veti siihe, niin osat lupas maksaa ja auttaa vaihtamaan
Auttaa ? Anna sen vaihtaa ja huutele herjoja sisältä lämpimästä
Pitää nelipyöräsuunnata tuon vaihdon jälkeen.
Joo näinhän sen pitäis mennä , mutta mitä enemmä käsiä varmaan nopeempaa korjattu . Pitäis joku hinta arvio vetästä mahdolllisimman nopeeta jostai, että kyseisellä kaverilla ois vielä varaa, kun viat selvillä. Ja sitä vielä, että tässä ei näköjään ole vakio alusta ja esim motonetin sivuiilla etu tukivarressa, lukee että ei sport eli meinaako ettei vois laittaa tähä?
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti
ite vedin 40km vauhdista ojaan niin kans tukivarsi väänty ja myös raidetanko. aika kettumainen oli vaihtaa tukivarsi koska ne 2 pulttia joilla tukivarsi tuloo runkoon kiinni oli helvetin lujaan ottanu puslaan kiinni. ite tein niin että ensin plasmalla leikkelin tukivarren niin että pelkät puslat oli enään autossa kiinni, sitten poltin puslan kumit pois niin että enään puslasta oli jäljellä se sisä holkki jonka läpi pultti tulee, sitten vaan kuumensin sen holkin kosaanilla ja annoin rauhassa jäähtyä ja kerran ku lekalla paukautti niin lähti pultti irti sieltä holkista. ja jos lekaa annat niille pulteille niin elä käytä niitä muttereita mitkä niissä on kiinni, on nimittäin tosi pehmeät ne mutterit ja ku kerran paukautat siihen lekalla niin heti on lintassa.
Kaverinhan tän veti siihe, niin osat lupas maksaa ja auttaa vaihtamaan
Auttaa ? Anna sen vaihtaa ja huutele herjoja sisältä lämpimästä
Pitää nelipyöräsuunnata tuon vaihdon jälkeen.
Joo näinhän sen pitäis mennä , mutta mitä enemmä käsiä varmaan nopeempaa korjattu . Pitäis joku hinta arvio vetästä mahdolllisimman nopeeta jostai, että kyseisellä kaverilla ois vielä varaa, kun viat selvillä. Ja sitä vielä, että tässä ei näköjään ole vakio alusta ja esim motonetin sivuiilla etu tukivarressa, lukee että ei sport eli meinaako ettei vois laittaa tähä?
Voi laittaa, hinta-arviota ei pysty tekemään kun ei kuvista näe onko muuta hajonnut eikä voi tietää esim. lähteekö ruuvit irti.
Kaverinhan tän veti siihe, niin osat lupas maksaa ja auttaa vaihtamaan
Auttaa ? Anna sen vaihtaa ja huutele herjoja sisältä lämpimästä
Pitää nelipyöräsuunnata tuon vaihdon jälkeen.
Joo näinhän sen pitäis mennä , mutta mitä enemmä käsiä varmaan nopeempaa korjattu . Pitäis joku hinta arvio vetästä mahdolllisimman nopeeta jostai, että kyseisellä kaverilla ois vielä varaa, kun viat selvillä. Ja sitä vielä, että tässä ei näköjään ole vakio alusta ja esim motonetin sivuiilla etu tukivarressa, lukee että ei sport eli meinaako ettei vois laittaa tähä?
Voi laittaa, hinta-arviota ei pysty tekemään kun ei kuvista näe onko muuta hajonnut eikä voi tietää esim. lähteekö ruuvit irti.
Tuli sitte kaverin rahoilla ostettua kaikki eteen mitävaan tuli mieleen. Alatukivarsi Sisältää (vahvistetunpallonivele ja helat),Raidetanko, taidetangonpää ulompi ja sisempi,jarrulevy, etukallistuksen vakaajan helat ja keskitanko. Hintaa tuli 314,70€ Mätänetin osilla
Laitteet tällä hetkellä:
MB W201 190 -87 - Korjauksessa
Opel Omega B 3.0 MV6 - Projekti