Automaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Re: kuinka korkealla kierokset

Viesti Kirjoittaja Jani M »

tonijuopperi kirjoitti:kuinka korkealla kierrosten kärsii olla ku mul ei oo vieläkään hajonnut vaikka olen seku kokeillut 4000 vetassa vaihteen päälle mukavasti nykäisee. laatikko toimii vieläkin tosi hyvin eli kyseessä on bensiini mopo. :roll:
No en kyllä itsekään uskaltais tuota hommaa jatkaa, tuskin laatikko kestää.
Kyllä se liukkaasti lähtee ja tyhjää lyö, kun veto päällä ensin vähän kierroksia jarrulla nostaa ja löysää jarrun, hyvin pyörii tyhjää meikenkin koneella tai ainakin liukkaasti lähtee. :D
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mauri H. kirjoitti:
KOS kirjoitti:HEP!!

Mitenhän tuolla tomaatilla vois "polttaa kumia"..??
Vois noita vanhoja kesärenkaita vähän lämmitellä...

Jarru ja kaasu pohjassa en oo viittiny kovin kauaan laatikkoa kiusata...

...pitää vissiin sorvata kuppeloon 5X112 rummut
:-)


~KImmo~
Jarrua vasten kierroksia kunnes alkaa takajarrut rutisemaan ja sitten hiukan kevennät jarrua, kyllä se sitten alkaa haisemaan, se kumi siis.
No pitihän tuota käydä testaamassa...!!!
...kyllähän se ilosesti kumi sauhus!!!
:-)

Tekniikkalaji tämäkin.

Kohta nuo myynnissä olevat vanteet ovat ilman kumeja...
;-)

~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

jarrua vastaan kuumentaa valmiiksi lämpöisen öljyn 100 kilovatilla nopeasti
ja niin pienillä kierroksilla ei välttämättä pakoissa ole vielä täysi puristus voima siinä vaiheessa kun pakka antaa millinkin periksi niin kone kiekasee
ja levyt on hiiltyneet
sitten tavitaan hinuri ja laatikko seppä ja euroja
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: miksei saa

Viesti Kirjoittaja veskola »

KOS kirjoitti:
tonijuopperi kirjoitti:miksei saa vapaalta nykästä vaihdetta päälle? :roll:
No ei tarvi montaa kertaa tuota kokeilla ku laatikko hajoaa!!

~KImmo~
heh riippuu laatikosta, mun sähkölaatikko odottaa kunnes kierrokset tippuvat ja kytkee vasta sitten vaihteen. Tosin eipä siitä ole siten mitään iloa heittää vaihdetta kierroksilta päälle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

xr5t kirjoitti:jarrua vastaan kuumentaa valmiiksi lämpöisen öljyn 100 kilovatilla nopeasti
ja niin pienillä kierroksilla ei välttämättä pakoissa ole vielä täysi puristus voima siinä vaiheessa kun pakka antaa millinkin periksi niin kone kiekasee
ja levyt on hiiltyneet
sitten tavitaan hinuri ja laatikko seppä ja euroja
EIpä taida monessa autossa olla pienillä kierroksilla 100 kilowattia....

No turhaa tuohua tuo on, omassa on muuten lämpömittari vaihteistoöljyn lämmöille, ja onkin mielenkiintoista nähdä miten ne sitten oikeasti kuumenevat erilaisissa tilanteissa.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ti 26.10.2004 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Niinpä niin. Vähän kyllä ihmetyttää, että miksi ne gummit oikein pitäis saada pyörimään asfaltilla tyhjää. Ja siihen, mitä käyttöä auto kestää, on loppujen lopuksi ihan älyttömän helppo vastata: siistiä ja huolellista aina pitkän päälle varmasti enemmän.
Ihan kuriositeettina: Sukulaismiehellä oli muutamia vuosia sitten aiutomaattivaihteinen 60-luvun Mustang isolohkolla. Rakennettu isolla rahalla ja osaamisella. Takapyörätehot penkissä +400HV. No, tietäähän sen, vaikka laatikko ja perä olivat tukevaa tekoa ja rakennettu myös tehoja silmällä pitäen, niin eipä ne tuntuneet silti oikein koossa pysyvän, kun tapana oli käydä rengaskaupoilla kovasti useasti.
Tarinan opetus: Kaveri päätti siirtyä elegantimman autonkäytön seurakuntalaiseksi ja vaihtoi uutta tyylikästä ja arvokasta liikkumisfilosofiaansa tukeakseen Mussen Mersuun. :wink:
Vastaa Viestiin