270 cdi -00 Ilmaongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MickeF
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 06.01.2016 21:48

270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja MickeF »

Olen uusi Mersun omistaja,vaikka autoja on ollut laidasta laitaan. Ongelmat alkoivat kun menin vaihtaa polttoaine suodatin, sain tapella jonkun aikaa ennen kun sain se käyntiin, mutta lähti viimeeks. Seuraavana päivänä auto jäi kaupan pihaa, ja ei millään käyntiin. Tuli hinattu korjaamolle, ja siellä ne huomas että suodatin tiiviste ei ollut paikalla. No ne korjas sitä ja ne oli kuulema ilmannut matalapaine pumpusta, niin että tuo ylempi letuk oli irti. Seuraavana päiväna auto jäi taas tien päälle, kuin vaimo lähti kaupunkiin, ja hinasin sitä omaan talliin, missä totesin että tuo letku mistä ne oli ilmannut oli irti ja nafta oli roiskinut vähän. Laitoin sen kiinni ja ilmasin suuttimesta, auto lähti käyntiin ja pelaa ajon aikana hyvin, mutta kun se seisoo jonkun aikaa sitä joutuu sahata ja seuraavana päivänä joutuu ilmata, ennen kuin lähtee käyntiin. Mun käsitteekseni polttoaine valuu takaisin jostain syystä, mutta mistä kannattaa lähtee etsimään? Olen tarkistanut sen matalapaine pumpun liittymät, mutta en löydä niissä mitää vika, suodatin tiiviste näyttää myös hyvältä.
kartsa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 26.11.2012 14:28

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja kartsa11 »

Tarkastapa railpaineen säätimen o renkaat railputken päästä lähellä tulipeltiä.
Voi olla sieltä o renkaat rikki.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kirkkaiden löpöputkien päässä on kaikissa o-renkaat..ne vaihtoon tutkimatta niiden kuntoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
kartsa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 26.11.2012 14:28

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja kartsa11 »

Tuli vielä se mieleen että yhdessä mersuistani oli moniurahihna nirhannut pumpun alta pienen reiän polttoaineputkeen eli katsele nuo kirkkaat putket todella tarkasti.
Se mitä Atlas sanoi kannattaa tehdä ensin, eli O renkaat vaihtoon.
MickeF
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 06.01.2016 21:48

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja MickeF »

Kiitos vastauksesta, olen nyt myös itte melko varmasti kohdistanut vika noihin o-renkaisiin, pitää vaihtaa ne kaikki. Löytyykö ne esim. KL Varaosalla, vai pitääkö Veholta hakee.
kartsa11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 26.11.2012 14:28

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja kartsa11 »

Kl:stä löytyy alle 10€ ostos
MickeF
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 06.01.2016 21:48

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja MickeF »

O-renkaat vaihdettu ja auto on kunnossa, joskus on näköjään pienestä kiinni. Kiitti vinkeistä!
gene
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 20.11.2005 22:23

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja gene »

Huomenta,

Pitää käyttää tätä samaa ketjua. Itselläni W210, 320 CDI, -00. Siinä on ollut tuota samaa ongelmaa. Eli lähtee hyvin käyntiin mutta sammuu muutaman sekunnin kuluttua ja sen jälkeen joutuu starttaamaan useasti jotta taas käynnistyy. Käynnistyttyään käy taas hyvin. Vaikuttaa ihan tältä ilmavialta... Vaihdoin jo nuo kolme kirkasta muoviputkea o-renkaineen. Ei havaittavaa vaikutusta, tekee edelleen samaa. Ei myöskään vaikuta on nokka alas vai ylöspäin parkissa. Suodattimelta lähtevässä muoviputkessa näkyy auton käydessä jatkuvasti ilmakuplia, kuuluuko?
Seuraavaksi vaihtoon on menossa polttoainesuodatin, sen tiiviste, sekä tuo railpaineainturin o-rengas. Onko ajatuksia mistäs vielä kannattaa vikaa hakea? Onko polttoainelinjastossa muualla vielä o-renkaita mitkä voivat vuotaa? Mitenkäs tuo polttoaineen siirtopumppu?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6283
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kun kerran hörähtää niin kuulostaa enempi paineensäätimen vialta. Voihan se vielä ilmaa vuotaakin, ne klipsit pitää olla kunnolla kii, sitten voi vetää suuttimien vuotoletkuista (niitähän ei kai uusittu), ja ruiskujen oma vuoto kans. En muista että siirtopumppuja olisi valitettu juurikaan hajonneen (yksi tapaus), ennemmin tankin päässä oleva systeemi on saanut kasvatettua klönttejä itseensä mikä estää vapaan virtauksen... ja tämäkin lähinnä ulkomaan foorumeilta luettuna (taitaa niillä olla vähän huonommat löpöt kuin suomessa)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
gene
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 20.11.2005 22:23

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja gene »

Ookoo. Klipsut meni paikoilleen ihan kunnolla. Eipä noissa vanhoissakaan o-renkaissa mitään vaurioita näkynyt. Hyvin olivat vielä muodoissaan ja pehmeitä. Avatessa vaan helposti tutuvat särkyvän nuo muoviklisut...

Pitääpä ottaa vaihtolistalle mukaan myös nuo suuttimien ylivuotoletkut ja tuo paineen säädin, tiivisteineen. Toivottavasti noilla korjaantuu.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Hörähdys ja sen jälkeen pitkä startti (ilmaantuu) kuuluu asiaan myös ilmavuodoissa.

Hörähdys tulee siitä, kun korkeapainepumpun jälkeisiin putkiin ja kiskoon jää polttoainetta, vaikka matalapainepuoli vuotaakin aineen takaisin tankkiin.

Ei kuulu mennä kuplia missään letkussa, eli ilmavuotoa on vielä.
Sikäli se on hyväkin asia, että korjaaminen on halpaa!
gene
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Su 20.11.2005 22:23

Re: 270 cdi -00 Ilmaongelma

Viesti Kirjoittaja gene »

Terve,

Viikonlopun aikana tuli vaihdettua nuo suuttimien paluuputket, rail-paineen säätimen tiivisteet, polttoaine suodatin ja sen tiiviste. Lisäksi huomaisin, että tankilta tulevan ja menevän polttoaineputken puristusliittimet olivat löysät ja liitoskohta koskea polttoaineesta, vaihdoin myös noihin liitoksiin kunnolliset kiristettävät liittimet.
Mistään vaihdetuista osista ei kuitenkaan mitään selkeää vikapaikkaa ole löytynyt...
Nyt kun auto on käynnissä ilmakuplien määrä on selkeästi vähentynyt. Edelleen menee yksittäisiä ilmakuplia noin 15-20s välein. Onko ajatuksia mitä lähteä vaihtamaan seuraavaksi? Siirtopumpun ja sammutusventtiilin välissä näytti olevan vielä yksi putkenpätkä joka on vaihtamatta, vaihdetaan nyt vielä tuokin... Toivottavasti auttaa.
Vastaa Viestiin