OM603 vetää polttoaine puolelle ilmaa.
Siirtopumpun ja suodattimen välisellä kirkkaalla letkulla pomppii ilmakuplat iloisesti.
Kun sammuttaa niin suodattimelle menevässä letkussa on n.2cm ilmaa.
Pinta ei näyttänyt laskeutuvan letkussa.
Siirtopumppu näyttää kuivalta.
Syöttöpumpulle menevässä letkussa näkyi vana hyvin pieniä kuplia.
Syöttöpumpun päällinen on kuiva.
Mistä kannataa aloittaa vian metsästys?
Karkeasuodattimessa on n.1/5 osa ilmaa ja näyttää, ettei se pääse sieltä suodattimen asennosta johtuen pois.
om603 Ilmaa polttoaine letkussa
Re: om603 Ilmaa polttoaine letkussa
Sama juttu täällä. Karkeasuodattimessa kuplii koko ajan. Näin on kuitenkin ajettu 12 vuotta eikä kuplat ole haitanneet. Pakkasvika sen sijaan on ollut se, että pääsuodatin löystyy.
Re: om603 Ilmaa polttoaine letkussa
Kävin hakemassa uuden "pääsuodattimen", jos sen huomenna kävis jossain vaihdattamassa.
Helvetti kun ei "muistanut" vaihtaa syksyllä...
Itse ongelma oli, että sai sahata kerran tässä pakkasen lauhduttua pitkään käyntiin.
Kovilla pakkasilla lähti ihan normaalisti tulille ja nyt tuon yhden kerran jälkeen on lähtenyt taas ihan kuin aina ennenkin
Eli olisko vaan kondensoitunut vettä suodattimeen.
Hieman orpo olo, kun ei ole varma starttaako auto töihin lähtiessä.
Helvetti kun ei "muistanut" vaihtaa syksyllä...
Itse ongelma oli, että sai sahata kerran tässä pakkasen lauhduttua pitkään käyntiin.
Kovilla pakkasilla lähti ihan normaalisti tulille ja nyt tuon yhden kerran jälkeen on lähtenyt taas ihan kuin aina ennenkin
Eli olisko vaan kondensoitunut vettä suodattimeen.
Hieman orpo olo, kun ei ole varma starttaako auto töihin lähtiessä.
Re: om603 Ilmaa polttoaine letkussa
Kiristele klemmarit ennen pumppua karkea suotimen ja takaa tulevan putken kohdalta...tahtoo pakkasella löystyä kumiliitokset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om603 Ilmaa polttoaine letkussa
Tässä tosiaan todennäköisin vaihtoehto. Vielä kun viittii katkaista letkua senverta (jos on varoja) että saa sen klemmarin uuteen ohtaan kiinni niin parempi. Monesti klemmarinkohdat ovat letkusta painunu kasaan ja letku ei kiristy kunnolla vaikka klemmaria kiristäisikin. Niin ja suuttimien paluuletkut kannattaa myös tarkistaa ja vaihtaakkin jos vähänkin on kosteutta niissäatlas kirjoitti:Kiristele klemmarit ennen pumppua karkea suotimen ja takaa tulevan putken kohdalta...tahtoo pakkasella löystyä kumiliitokset.
Re: om603 Ilmaa polttoaine letkussa
voi olla myös ruostunut polttoainelinjasto jostain tankin ja moottorin väliltä. sen verran pieni reikä, ettei tiputtele allensa, mutta kuitenkin hörii ilmaa siirtopumpun imiessä löpöä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om603 Ilmaa polttoaine letkussa
Kiitoksia vinkeistä.