W209 CLK320 -03 moottorin vaihto tehokkaampaan
-
- Vakiokalustoa
W209 CLK320 -03 moottorin vaihto tehokkaampaan
Mulla on otsikonmukainen auto joka toimii ok, mutta koska autolla on kuitenkin ajettu 300tkm olen vähän miettinyt jatkoa mikäli nykyinen tekniikka vaatisi isompaa huomiota. Fyysisestihän tuonne menisi varmaan 500 V8 tai C32amg peräisin oleva kutonen, mutta onko kummassakaan samaa laatikkoa kuin 320 eli menisikö sekin vaihtoon? Suurin murhe on kuitenkin moottorinohjaus, kun en sähkön päälle ymmärrä. Menisikö tuo ihan mahdottomaksi säätämiseksi vai olisko ihan pulttaa kiinni -hommaa jos esim. sopiva kolariauto tulisi vastaan? Mitä menisi vaihtoon? Leiman kanssahan tuossa tuskin tulisi ongelmia kunhan eteen päivittää isommat jarrut.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: W209 CLK320 -03 moottorin vaihto tehokkaampaan
Ensinnäkin vuosimallisi on ongelma koska nyt taitaa olla -99 mitä voi euro3 mukaan viritellä ja uudemmissa vain jos moottorikin uudempi mutta motin mukana pitää siirtää kaikki sähköt ,perät askit virtalukot...kauhea työ...kirkkaasti halvempi ostaa se auto jossa tehot riittää jo vakiona.
Toki voit kysyä faktaa konttorilta koska uudempien laitosta en mene vannomaan kun vanhemmissa oli ainakin että uudemman voit aina laittaa sinne.
Toi 32 amg voisi ehkä helpoiten tonne mennä mutta silti on vaihdetta osaa ja paljon...tietokoneet kun keskustelee askien,virtalukon ja moottorin kesken ja luiston eston,perien askien pyörintä nopeuksien kanssa niin kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos jokin ei toimi ei toimi koko auto.
Tämä on sittten vain minun mielipiteeni....itse en kehtaisi ryhtyä noin isoon operaatioon....mutta jos varaudut vaihtamaan kaikki paitsi korin niin hommahan on tehtävissä.
Toki voit kysyä faktaa konttorilta koska uudempien laitosta en mene vannomaan kun vanhemmissa oli ainakin että uudemman voit aina laittaa sinne.
Toi 32 amg voisi ehkä helpoiten tonne mennä mutta silti on vaihdetta osaa ja paljon...tietokoneet kun keskustelee askien,virtalukon ja moottorin kesken ja luiston eston,perien askien pyörintä nopeuksien kanssa niin kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos jokin ei toimi ei toimi koko auto.
Tämä on sittten vain minun mielipiteeni....itse en kehtaisi ryhtyä noin isoon operaatioon....mutta jos varaudut vaihtamaan kaikki paitsi korin niin hommahan on tehtävissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
No just tätä ajattelinkin, mutta kun en tiennyt niin ajattelin kysyä. Missään nimessä en tuollaiseen jumppaan lähtisi. Mä taas ajattelen että tätä pidetään monta vuotta, mutta kuitenkaan niin ei todennäköisesti tule käymään. 

S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Kyllähän näihin saa viritys sarjoja silti...varmaan ecun ohjelmointi ja ahtimet katsopa kleemanilta....jos nyt trafi antaa luvan...voi se olla osien vaihdon puolesta helppoakin mutta menee auton hinnasta puolet osiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-