Ei liene mahdollista tai käyttäjä ei ymmärrä autonsa käytöstä, mutta valovikajärjestelmä rupesi vtuilemaan eli kaikki valot toimivat mutta kun vaihteen nakkaa P-asennosta D:lle niin jo vikajärjestelmän valo syttyy palamaan.
Eli mikä olisi nyt se mahdollinen paikka mistä vikaa lähtisin hakemaan kun kaikki valot kerta pelaavat ja pakkivalojenkin pitäisi olla kunnossa. Maattovikako???
Toinen kysymys tietysti on, että onko marsujen järjestelmä tehty liian herkäksi?
MKLa kirjoitti:
Ei liene mahdollista tai käyttäjä ei ymmärrä autonsa käytöstä, mutta valovikajärjestelmä rupesi vtuilemaan eli kaikki valot toimivat mutta kun vaihteen nakkaa P-asennosta D:lle niin jo vikajärjestelmän valo syttyy palamaan.
Onko sulla D -asennon merkkivalo palanut ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
En ole tarkistanut vaihdelaatikon panelin hehkua (muistinvaraisesti toimii)mutta käsittääkseni se liittyy sisävaloihin, eikä ole kytköksissä valovikajärjestelmään (voin tietysti olla mietteineni täysin pusikossa).
Pakkivalot ovat kunnossa mutta mietin, että voiko kyseessä olla esim maavika, eli joku paikka ei maadoita normaalisti?
Meillä oli tilanne, jossa vikailmoitin herjaili vähän väliä satunnaisesti.
Kaikki valot kuitenkin toimivat.
Loppujen lopuksi syy selvisi.
Takavalon polttimo oli pitkään ollut tilassa että kärähtäiskö vaiko ei.
Ja loppujen lopuksi lanka viimein katkesi ja "vika" sen myötä poistui.
Sinun tapauksessasi siis:
Kun vedät kepin P:ltä D:lle, niin sehän kulkee R -asennon kautta?
Ratkaisuehdotus: Vaihda pakkivalopolttimot, jos vaikka olisi samanlainen "vika" kuin meillä oli.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Pakkivalot ovat kunnossa mutta mietin, että voiko kyseessä olla esim maavika, eli joku paikka ei maadoita normaalisti?
Itsellä oli toisen ajovalon maadoitus huono ja se teki tuon saman vian. Tarkkaan kun katsoi ajovaloja niiden ollessa päällä, niin huomasi toisen olevan himmeämpi.
W124 se maadoitus on siinä umpion alla, putsasin molemmat, on näköjään herkkä paikka ruostumaan sieltä.
markox kirjoitti:Eli mikä olisi nyt se mahdollinen paikka mistä vikaa lähtisin hakemaan kun kaikki valot kerta pelaavat ja pakkivalojenkin pitäisi olla kunnossa. Maattovikako???
Seuraavassa mahdollisia vikapaikkoja: Takarekisterikilven valo saattaa olla palanut, ja sitä ei yleensä huomaa tutkia kun vikavalo syttyy. Ja tietenkin jokin polttimon lanka saattaa olla poikki ja tärinä pitää välillä langan ”ehjänä” ja valo toimii, ja joskus lanka taas poikki ennen kuin tärinä sen taas yhdistää. Kuten edellisetkin kirjoittajat totesivat, kannattaa kaikki epävarmat polttimot vaihtaa uusiin.
Mittailin tuossa parkeille tulevia virtoja ja näyttää nyt kuitenkin siltä, että jossakin oikean etuparkin ja sinne tulevan virran välillä on jonkinlainen "syöttöhäiriö", eli lampulle tulee ja ei tule virtaa, ilmeisesti aiheuttaa tämän valon palamisen....toivottavasti (ei muuten mutta oranssi valo ottaa niin silmään kojetaulusta).
Omassa 124:ssa oikea parkki toimi ja ei toiminut. Totesin ettei lampulle tule virtaa. Vika paikantui ohjausyksikköön jossa jokin katkos. Valot toimi ja sammui kun heilutti avatun yksikön piirilevyjä. Sain hankittua käytytyn ehjän yksikön ja vika häipyi. Näköjään noi piirilevyt eivät tunnu kestävän Suomen lämpötilavaihteluita ja niihin tuulee katkoksia.
Minulla tuo valo palaa koko ajan ja auto oli tiistaina huollossa ja silloin
korjaamolla olivat kahden miehen voimin ihmetelleet syytä vikapalon palamiselle, sillä mikään lamppu ei näyttäisi olevan palanut.
Ainoa lamppu joka on pimeänä on kuskin ikkunan sähköisen nostimen
valo. Olisiko se sitten syynä vikavalon "loistamiseen"
koohoo kirjoitti:Ainoa lamppu joka on pimeänä on kuskin ikkunan sähköisen nostimen
valo. Olisiko se sitten syynä vikavalon "loistamiseen"
Ei, koska järjestelmä tulkitsee vain ulkopuoliset valot.
Sedanin ollessa kyseessä kannattaa tsekata peräkontin vas. saranan tienoilla oleva johtokimppu (mahd. peitemuovin takana). Tuolta oli joku johto ainakin isän autosta hapristunut poikki, ja aina, kun peräkontti oli kiinni, merkkivalo syttyi. Kontin kun aukaisi, valo sammui.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hyvin voi vika sieltäkin löytyä koska oma autoni on tottunut lämpimämpiin keleihin (Hollannista missä palmut huojuu ja hulahulatytöt tanssii talvellakin).
Tätä vikaa ei aikaisemmin ole ollut ja välistä poistuu auton ollessa "kuuma" esim. kesällä, vaikuttaa siis puhtaasti kontakti/liitoshäiriöltä.
MKLa kirjoitti:Mittailin tuossa parkeille tulevia virtoja ja näyttää nyt kuitenkin siltä, että jossakin oikean etuparkin ja sinne tulevan virran välillä on jonkinlainen "syöttöhäiriö", eli lampulle tulee ja ei tule virtaa,
Minullakin oikea etuvalo tuntui arpovan syttymisen. Vika löytyi siitä 7-napaisesta(?) liittimestä, jolla valot kytketään lampun runkoon. Siinä oli kosketushäiriö jota täytyy vieläkin vähän rukata, kun toimii hyvin jos jättää liittimen millin auki, mutta kakoo etenkin kosteina aamuina jos liitin on painettu pohjaan.
Liittimessä voi hyvinkin olla vikaa koska en ole vielä lampulta taaksepäin virtoja katsonut (ei niin akuutti vika), mutta jossakin vaiheessa ne pitää katsoa.
Maadoituksesta sen verran, että puhdistin molempien lamppujen maadoitukset (oli kyllä tarpeen) eikä ollut vaikutusta, joten seuraavaksi sitten ihmettelemään virran syöttöpuolta.
Minkähän kokoisen polttimot siellä pakkivaloissa sitten pitäsi olla? Voi tietysti olla, että siellä on teholtaan liian suuret koska näyttävät aikasten lailla kirkkailta kun nakkaa päälle ja menee taakse ihmettelemään.
MKLa kirjoitti:Minkähän kokoisen polttimot siellä pakkivaloissa sitten pitäsi olla? Voi tietysti olla, että siellä on teholtaan liian suuret koska näyttävät aikasten lailla kirkkailta kun nakkaa päälle ja menee taakse ihmettelemään.
Taitaapi kuulua 21W:set sinne.
Omassa oon käyttänyt 35W:n polttimoita peruutusvaloissa, eikä merkkivalo pala niilläkään.