Kyseessä on Moottorityyppi M102, mikä olisi sopiva Öljy tuohon moottoriin
Noin vuoden ajan moottrissa on ollut Täyssynteettiset Moottriöljyt,mutta Kone on hiukan sylkässyt sitä ulos (ruikkii venttiilikopan tiivisteestä) joten ajattelin vaihtaa öljylaatua mikä olisi näistä vaihtoehdoista sopivin
Tiivistevuoto ei varmaankaan korjaannu öljylaatua vaihtamalla - vaihda tiiviste koppaan. Rohkenisin laittaa moottoriin mitä tahansa ehdottamistasi öljyistä, jatka vanhalla ?
Noista öljyistä varmasti kaikki toimii. Omassa käyttänyt tota valvolinea, kun sitä saa kivasti 5l:n kannussa. 380:een menee just 8.5 l, ja 4l kannut jää vähän vajaaksi. Pitikin kysyä tietäjiltä, kun ostin vahingossa yhden kannun em. öljyä, mutta Diesel-merkittynä, että onko niissä kauheasti eroa, ja voinko sekoittaa niitä keskenään? Kaikki ape ja sae merkinnät näyttävän olevan samoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Ite olen käyttänyt M116 koneessa Mobil Delvac super 15W-40, koska diesel öljyt sisältävät enemmän sitä vanhan moottorin tarvitsemaa sinkkiä, kuin nykyiset bensiinimoottori öljyt, joista sinkin määrää on vähennetty ympäristömääräysten takia, jotka ovat tiukemmat bensiinikoneiden öjyille kun diesel koneiden voiteluaineille.
parinkymmenen vuoden takainen juttu oli, että synteettistä öljyä ei pitäisi laittaa vanhaan moottoriin jolla ajettu mineraaliöljyillä. Uskomuksen mukaan synteettinen irroittaa karstan moottorista ja tukkii kanavat. Pitäneekö paikkaansa vai onko urbaanilegenda?
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.