tuli rakennettua tuommoisesta s202 220cdi:stä 270cdi. moottorin vaihto itsessään ei ollut kummoinen homma senkun ruuvasi kiinni, mutta sähköjen kanssa olikin sitten vähän enemmön tekemistä.
ensinnäkin virtalukko ja rattilukko piti vaihtaa väyrysestä että moottori saatiin käyntiin. sitten kun moottori kävi se ei suostunut ottamaan kierroksia koska moottorinohjain ei osannut keskustella vanhan vaihteisto-ohjaimen kanssa (egs51).
sitten kun sopiva väyrysestä peräisin oleva egs52 purkki löydettiin se täytyi koodata s210 220cdi:n ohjaimeksi jotta vaihteiston ja perän välitykset täsmäsivät käytettävän voimansiirron kanssa.
tämän jälkeen esiintyi vielä omituista vaihteiden edestakaista vekslaamista kun vaihteiston ohajin ei osannut keskustella auton alkuperäisen esp:n kanssa.
jälleen lisää väyrysen osaa ja esp-järjestelmä otettiin väyrysestä kun se oli kytketty ei tullutkaan reikailta minkäänlaista pyörintänopeustietoa renkailta. se taas korjaantui vaihtamalla abs-anturitkin väyrysestä.
jarruvalokytkimen toimintaa ei meinattu millään saada oikeanlaiseksi, kunnes netistä kuvia selattuani huomasin että v-moottorisissa 202:ssa on tuo sama (väyrysen) esp ja sieltähän se ratkaisu löytyikin ongelmaa.
näiden lisäksi autoon tuli väyrysestä ajotietokoneellinen mittaristo ja monitoimiratti.
uusien rakentelusäännösten avulla muutokset olikin sitten helppo muutoskatsastaa ja papereissa onkin nyt moottorin vaihdos sekä muita virityksiä moottoriin.



moottorissa on nyt 400cdi/c30amg korkeapainepumppu ja 320cdi:n turbo.
turbo vaihtuu tulevaisuudessa c30amg:n ahtimeen 11-lapaisella billetti kompuralla. turbo on tällähetkellä http://www.turbotohtori.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; muokattavana.

lisäksi tuli ostettua c30amg:n imusarja. sitä ei ole vielä päätetty että tuleeko se käyttöön.
