Hei!
Itse olen autojen kanssa täysin ummikko ja pyydän jo etukäteen anteeksi, etten hallitse oikeaa autosanastoa, mutta yritän kuitenkin selvittää ongelmani mahdollisimman yksityiskohtaisesti.
Pari viikkoa sitten ei enää lähtenyt w208 -99 CLK parkkiruudusta niinkuin pitäisi. Käynnistettäessä auto kyllä starttasi, mutta sammui samantien. Parin yrityksen jälkeen annoin hieman kaasua hetken ja auto rupesi pysymään käynnissä. Kuitenkin kesken matkan yskiminen jälleen alkoi ja tuntui, ettei auto ihan käy kaikillä pytyillä. Välillä ajaessani sillä saatoin tehdä pari matkaa ilman mitään ongelmia ja seuraavalla kerralla en sitten saanut edes autoa pysymään käynnissä. Myös kiihdyttäessä auton käydessä huonosti, ei millään meinannut ottaa kierroksia alle ja moottorista kuului "poksahtavia" ääniä.
Vein sitten auton korjaamolle, jossa autoon vaihdettiin toinen puola, sysytystulpat ja lambda-anturi. Mennessä ni hakemaan autoa korjaamolta oli kuitenkin vika ihan yhtä pahanlaatuinen, kuin ennen "korjaustakin". Heidän testatessa autoa oli vain sattunut juuri sillä kerralla toimimaan ihan moitteetta. Jätin siis auton korjaamolle ja tämän jälkeen vaihdettiin toinenkin puola, sekä kaasuläppä kuulemma puhdistettiin. Auto käy kuitenkin edelleen huonosti ja yskii ja myös tätä "poksahtelua" on pari kertaa moottorista kuulunut.
Auton korjaaja puhui jostain yhden venttiilin paineesta, joka on alhaisempi kuin muilla venttiileilla ja tämä yskiminen johtuu siitä. Voiko tämä pitää paikkaansa? Meni muutenkin vähän luotto koko korjaamoon, kun tuntui, että vaihtelivat osia ihan arvalla. Tuntuu jotenkin oudolta, että noin paljon osia vaihdettiin, eikä vika edes korjaantunut. Voisiko ne kaikki olla muka menneet samalla kertaa rikki?
Pahoittelen viestini pituutta, mutta jos joku jaksoi lukea loppuun ja pystyisi tässä auttamaan, kuinka tästä kannattaa jatkaa, niin olisin hyvin kiitollinen!
-Mikko
CLK 2.0 compressor W208 -99, moottorin käyntiongelma
Re: CLK 2.0 compressor W208 -99, moottorin käyntiongelma
Bensapaine säädin eli mittaus ja imm putsaus tai vaihto
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CLK 2.0 compressor W208 -99, moottorin käyntiongelma
mulla teki slk samaa ja katti oli tuolloin tukossa