OM604-606 venttiilijouset
Re: OM604-606 venttiilijouset
Eipä taida dieselissä olla jäykempiä jousia voi vaikka ihan näppituntumalla todeta tämän kun on kansi pöydällä seuraavankerran. Kun ittellä oli kone hiluina niin mittailin noita jousivoimia en vaan enään muista mitä ne oli mutta visioin 200sx 18det vakiojousia tonne kanteen kun oli huomattavan jäykemmät kun noi 605 vakiot ja toisaalta ei se venttiilinjousi ole ikuinen eli jos on ajettu 500tkm riisseli pannulla niin kyllä ne rupiaa melko kuoleentuneet oleen. Eikä kiinnosta euveta sen enempää tästa vänkään omaan kanteen tulee kans jäykät jouset kun vaan saan jyrkemmät kepit sinne kanssa. Jos on sitämieltä ettei sinne niitä tartte laittaa niin olkaa laittamatta niin yksinkertaista se on.
värit väreihin ja loput maihin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: OM604-606 venttiilijouset
matsta 323 1.6 16v yksnokkaasen tupla venttiilijouset vois olla soppelit ja en muista kummanpuolen venttiilit sopii ainaki 604 2.2 ohjureille täyrellisesti ja olis vielä vähä isoompi
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: OM604-606 venttiilijouset
Aikamoiseksi vääntämiseksi ja hiukan ohi aiheenkin on tämä mennyt.
Elikkä vaihtoehtoina tarvikemotin jouset, evo mitsu, jotku mazdan.. Kuitenkin kustannustehokkain vaihtoehto kiinnostaa. Varsinkin, kun nuo mersun alkuperäiset tuntuu omakohtaisellakin kokemuksella olevan melko meltoa...
Nyt on 605 vaparin jousi irrallaan, täytyy ottaa siitä tarkat mitat ja alkaa vertailemaan. Sain speksit bemun m50 motin jousista, niistä täytyy kanssa tehdä vertailua.
Elikkä vaihtoehtoina tarvikemotin jouset, evo mitsu, jotku mazdan.. Kuitenkin kustannustehokkain vaihtoehto kiinnostaa. Varsinkin, kun nuo mersun alkuperäiset tuntuu omakohtaisellakin kokemuksella olevan melko meltoa...
Nyt on 605 vaparin jousi irrallaan, täytyy ottaa siitä tarkat mitat ja alkaa vertailemaan. Sain speksit bemun m50 motin jousista, niistä täytyy kanssa tehdä vertailua.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM604-606 venttiilijouset
mamu kirjoitti:Aikamoiseksi vääntämiseksi ja hiukan ohi aiheenkin on tämä mennyt.
Elikkä vaihtoehtoina tarvikemotin jouset, evo mitsu, jotku mazdan.. Kuitenkin kustannustehokkain vaihtoehto kiinnostaa. Varsinkin, kun nuo mersun alkuperäiset tuntuu omakohtaisellakin kokemuksella olevan melko meltoa...
Nyt on 605 vaparin jousi irrallaan, täytyy ottaa siitä tarkat mitat ja alkaa vertailemaan. Sain speksit bemun m50 motin jousista, niistä täytyy kanssa tehdä vertailua.
Senverran vielä venttiilinjousista, ettei mittailut paljon auta jousien jäykkyyksien määrittelyissä, koska samanlainen jousi päällepäin samoilla mittadimensioilla eivät vielä mrkitse mitään. Jousen materiaali ja karkaisu ( kovuus ) sitten ratkaisevat jotakin.
Tässä tapauksessa kannattaisi kiinnittää huomiota hydraulisen venttiilinnostimen kuntoon ja millaisilla öljyillä moottoria käytetään.
Re: OM604-606 venttiilijouset
Star-vedoksella tuo varmaan selviää.tuomasnuutti kirjoitti:
Senverran vielä venttiilinjousista, ettei mittailut paljon auta jousien jäykkyyksien määrittelyissä, koska samanlainen jousi päällepäin samoilla mittadimensioilla eivät vielä mrkitse mitään. Jousen materiaali ja karkaisu ( kovuus ) sitten ratkaisevat jotakin.
Tässä tapauksessa kannattaisi kiinnittää huomiota hydraulisen venttiilinnostimen kuntoon ja millaisilla öljyillä moottoria käytetään.
Meinasitko että ainoa mittaus voisi olla mauseri? Kai jousivoimaa voi jotenkin muutenkin selvitellä.
Olipa jäänyt tämä suoli-24 viihdekeskustelu lukematta niin piti itsekin lisätä samaa off-topicia, sorry.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: OM604-606 venttiilijouset
DBFI kirjoitti:Star-vedoksella tuo varmaan selviää.tuomasnuutti kirjoitti:
Senverran vielä venttiilinjousista, ettei mittailut paljon auta jousien jäykkyyksien määrittelyissä, koska samanlainen jousi päällepäin samoilla mittadimensioilla eivät vielä mrkitse mitään. Jousen materiaali ja karkaisu ( kovuus ) sitten ratkaisevat jotakin.
Tässä tapauksessa kannattaisi kiinnittää huomiota hydraulisen venttiilinnostimen kuntoon ja millaisilla öljyillä moottoria käytetään.
Meinasitko että ainoa mittaus voisi olla mauseri? Kai jousivoimaa voi jotenkin muutenkin selvitellä.
Olipa jäänyt tämä suoli-24 viihdekeskustelu lukematta niin piti itsekin lisätä samaa off-topicia, sorry.
Ihan varteenotettava huomio kun olettaa vastaajan ammattiosaamattoman kommentin asiassa.
Oma vastaukseni oli selkeästi kohdennettu henkilön ilmoittamaan mittauksiin, josta voi päätellä " mauserin" tai vastaavan mittauslaitteen käyttöä. Jokaisella pojalla tai tytöllä ei ole sellaisia laboratorio-laitteita, joilla voidaan jousen harmoonista värähtelyä tai muuta tarkempia laitteistoja joilla voidaan mitata esimerkiksi jousivoimaa.
Starista ei valitettavasti ainakaan minun versiossa ei ole mainittua testausmahdollisuutta. Olen tainnut hankkia ihan paskan Starin kun ei kaikkia näinkin yksinkertaisia testejä voi suorittaa. Täytyy sekin ilmeisesti hankkia ,sellaiselta henkilöltä joka ymmärtää tuon alan.
Varmaan suoli 24 foorumi tulee mieleen, kun katselee mitä esimerkiksi itse kirjoittelet tähän threariin, jolla ei ole hitustakaan asian kanssa tekemistä.
Suutari pysyköön lestissään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: OM604-606 venttiilijouset
eihän se ny mitää rakettitierettä oo tuo jousivoimien vertailu
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: OM604-606 venttiilijouset
Ei tartte mitään harmoonisia vehkeitä mittaillessa jousipaineita tuollalailla minäkin niitä mittailin http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... sipaineet/" onclick="window.open(this.href);return false;
värit väreihin ja loput maihin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: OM604-606 venttiilijouset
Ajattelin tähän kaikkeen lisätä että itselleni tuli tarvikemotin kautta jäykät venajouset omaan 606seen. Rallimoottorirakentaja vp kuuranne mittasi vielä jouset ja antoi vihreää valoa laadun ja tasaisuuden suhteen. Ei ihan ollut halvin ratkaisu sitä kautta mutta hyvät ovat.
Paras ajatushan tietty olisi että saataisii tehtyä tarvittava määrä voimaa jo paljon ennen sitä 7000rpm. Kyllähän se hienosti sinne kiertää mutta isoille liikkuville massoille tietty hitaampi vauhti tuskin on pahitteeksi.
Paras ajatushan tietty olisi että saataisii tehtyä tarvittava määrä voimaa jo paljon ennen sitä 7000rpm. Kyllähän se hienosti sinne kiertää mutta isoille liikkuville massoille tietty hitaampi vauhti tuskin on pahitteeksi.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: OM604-606 venttiilijouset
Mitäs muita jousia porukat on käytelly noissa kun noita tarvikemotin? Ne on kohtuu tyyriit.. jostain ainakin kuulin kerran että joku ois bemarin jousia käyttänyt.
Re: OM604-606 venttiilijouset
en tiedä mitä noi valmiit jouset maksaa, niin en osaa sanoa onko mitään järkeä alkaa teettämään uusia. tuli vaan mieleen, että sitähän voisi mitata ja katsoa minkälaiset jouset sinne mahtuu ja kysyä jostain firmasta, mitä sellanen sarja jousia sitten maksaisi ja millä spekseillä niitä saisi.
tämä tuli siis mieleen, kun joskus kattelin ilmakkoon uutta jousta, eikä mistään löytynyt sopivaa. päätin sitten teettää vähän jykevämmän jousen ja yllätyin, kun ei se ollutkaan mitenkään kovin kallista puuhaa.
tämä tuli siis mieleen, kun joskus kattelin ilmakkoon uutta jousta, eikä mistään löytynyt sopivaa. päätin sitten teettää vähän jykevämmän jousen ja yllätyin, kun ei se ollutkaan mitenkään kovin kallista puuhaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM604-606 venttiilijouset
km-racingiltä olen tilannut itelle 606 jouset, on edullisemmat kuin tarvikemotin. Mukaan kun ostaa vielä ne uudet alusprikat niin jees. Olisko sarja ollut 300-400e rahteineen?
Edit: KM Cams se oli!
Edit: KM Cams se oli!
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: OM604-606 venttiilijouset
Km-camsille tänään lähettelin sähköpostia noista venajousista. Vastaus tuli viidessä minuutissa ja kehu että 8000rpm voi veivaa. 606 setille hintaa 279€ +toimituskulut 27€.
Re: OM604-606 venttiilijouset
Voi kiesus, miten helv..... porukka jaksaa veivata samaa paskaa vuodesta toiseen??
Btw. offtopic tähän väliin, mersulta löytyy suoraan bolt on jouset jotka varmasti riittää yli sen mihin vakio monivenan kansi muuten riittää
Btw. offtopic tähän väliin, mersulta löytyy suoraan bolt on jouset jotka varmasti riittää yli sen mihin vakio monivenan kansi muuten riittää
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: OM604-606 venttiilijouset
Haluatko yhtään valottaa, millaisella numerosarjalla/koodilla näitä lähteä kyselemään? Olisi tälläkin topikilla pieni avustava vaikutus, eikä vain lähes kaksi sivua arvailua/trollailupaskaa.Allu D. kirjoitti:Btw. offtopic tähän väliin, mersulta löytyy suoraan bolt on jouset jotka varmasti riittää yli sen mihin vakio monivenan kansi muuten riittää
Motti ja KM Cams molemmat hyviä, ei siis aivan turha topic.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: OM604-606 venttiilijouset
onkohan miulle tulut km-camssilta väärät venajouset, kun ne on tasapaksuiset, vakiot levenee alaspäin. Uudet ei myöskään istu sinne venttiilijousen uraan/koloon.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: OM604-606 venttiilijouset
Kyllä ne oikeat on. Heidän malli on tasapaksu ja tarvii näin ollen oikeanlaiset aluslevyt, että istuvat sinne kanteen. KM-Cams myy niitä myös, tai sitten koneistajatutun hihaa nykimään.IiroS kirjoitti:onkohan miulle tulut km-camssilta väärät venajouset, kun ne on tasapaksuiset, vakiot levenee alaspäin. Uudet ei myöskään istu sinne venttiilijousen uraan/koloon.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: OM604-606 venttiilijouset
Juu olihan ne oikeat ja olin tilannut kyllä ne aluslevyt myös. Omaa tietämättömyyttäni hätäilin, etteivät sovikkaan paikoilleen. Perjantaina saisi hakea kannen pois koneistuksesta, niin pääsee kasailemaan.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: OM604-606 venttiilijouset
Elikkäs milliset aluslevyt pitäst tilata noitten 606 venajousien kaveriks?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma 03.05.2010 19:51
Re: OM604-606 venttiilijouset
Ei oo kukaa tilaillu tualt?
Re: OM604-606 venttiilijouset
Onkohan kukaan vieläkään keksinyt sitä budjetti ratkasua OM606/5 venttiilijousien suhteen? Mitä nyt tuolta lapsellisen tinkauksen keskeltä otti selkoa niin ilmeisesti evo mitsun jouset pienelä muokkailulla olis passelit? Onko näin? Black Smoken ja tarvikemotin hinnat ko vielä ainaki tässä vaiheessa tuntuu hirveiltä, toki köyhälle kallis ja muile saman hintane.