Korkeapainetarkastuksesta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Tein harrastusmielessä otsikon testin.

Kolme kertaa toistin ja joka kerran auto sammui testin lopuksi.
Käyntilämmin moottori, reilu 80 astetta.
Rail paine 1400 baaria ja paineensäätöventtiilin arvot välillä 23-30 %.
Varsinkin ekalla kerralla moottori "röpötti" omasta mielestä kohtuu paljon, mutta jälkimmäisillä kerroilla se väheni selkeästi.

Vikakoodeja asiaan liittyen ei ole, mutta jos sammuminen ja röpötys ei kuulu testin luonteeseen, niin mistähän ne mahdollisesti kertoo?
S211 E320 CDI -04
* C3
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

meinaatko "röpötystä" kun kaasu polkastaan pohjaan niin aluksi kakoo ja sitten vasta lähtee kiertämään ?
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.
Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?
S211 E320 CDI -04
* C3
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

0000 kirjoitti:Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.

Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?

Ja Stari ei tallentanut mitään vikakoodia sammumisen syyksi ?
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Vikakoodittomuus siis viittasi normiajoon, eli silloin ei ole viittauksia mihinkään ongelmaan.
Nyt en ihan sata varma ole, että miten tuon tarkastuksen jälkeen, saattoi jäädä tutkimatta uudestaan koodit.
Täytyy tuosta ottaa varmuus, kun seuraavan kerran taas harjoittelee Starin käyttöä.
S211 E320 CDI -04
* C3
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

sori sekotin testit keskenään ..
Ajappas se määränsäädön testi ja kato mitä näyttää.

muistelisin joskus sammumisvikaa ettiny niin testinpäätteeksi on tosiaan sammunut moottori , nämä om642
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Eikös se kerro siinä testissä että mitä se tekee. Jotain polttoaineen painettahan se tais nostaa, ja siirtää käynnin säädön tietyn komponentin/säätöpiirin varaan. Siellä on oletettavasti vikaa jossain määränsäädössä. Jollain oli muistaakseni ahtoilmavuotokin sekoittanu tuota, vaikkei ahtopaineesta ollutkaan vikakoodeja.
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Piirtää Rail-putken painekäyrän. Omaan silmään nätin tasainen.
Sammuminen ja röpöttely jäi vain mietityttämään.
Pitää testailla uudestaan ja tuota määränsäätöä myös.
S211 E320 CDI -04
* C3
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Markus »

Samalla tavalla teki täälläkin. Oletan että kuului asiaan.
Magge--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 19.10.2010 02:12

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Täällä on tehnyt kaks 320cdiitä juurikin niin että kalakattaa ja käy raakasti testin ajan ja lopuksi sammuu.
2011 S212 350 CDI 4matic
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Ehkä en sitten enempää tuohon panosta, kun muillakin on vastaavia kokemuksia.
S211 E320 CDI -04
* C3
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja barton »

Kyllä mulla Veho vaihtoi uuden määränsäätimen kun auto sammui tuossa testissä. Asentajan mukaan ei saa sammua. Tiedä sitten...
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

No ei mulla ainakaan oo sammunu eikä käyny räkien.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 607
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Tässä kuvia omasta autosta testattuna. Kesäkuumalla nurkka-ajon jälkeen testattu vähällä polttoaineella, niin meinaa olla vähän lämpöistä. Ei sammuillut testissä eikä muutenkaan oireillut.

Kuva
Kuva
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Otetaan osaa tähän keskusteluun kun täälläkin on CDI-moottori, joka "röhnöttää" testin aikana ja sammuu testin päätteeksi. Oheisen graafin sain aikoinaan Starilla ulos. Sen verran noviisi tuon testerin käytössä olen, että en tajunnut/tiennyt, mistä tuon säätöpoikkeaman saa ulos. :roll:

Autona tosiaan S211 320CDI 2004
2015-05-10 Korkeapaineen saato_edit.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

tuomasnuutti kirjoitti:
0000 kirjoitti:Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.

Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?

Ja Stari ei tallentanut mitään vikakoodia sammumisen syyksi ?
Nyt taas tuli tutkittua asiaan ja vikakoodi testin jälkeen ohessa.
"2636-001 Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta
Liian alhainen Rail-paine koska järjestelmään muodostuu ilmaa kun tankki ajettu tyhjäksi"

Paineen- ja määränsäädön testit näyttää silti ihan hyvältä?

Pystyykö näistä vetämään johtopäätöksiä, että mitä kannattaisi tutkia tarkemmin?
Autossa on myös ollut haittana pieni "nypytys", kun se lämpenee, jos se liittyy tähän samaan asiaan?
Täysin kylmänä ei lainkaan, eikä lämpimänä.
Humppaus tuntuu takapuolessa, että näkyy kierrosmittarissa. Tätä ei tapahdu oikeastaan kesä ilmoilla, mutta lähempänä nollan lämpötilaa selkeästi.
20160613_153530.jpg
20160613_163007.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E320 CDI -04
* C3
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

0000 kirjoitti:
tuomasnuutti kirjoitti:
0000 kirjoitti:Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.

Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?

Ja Stari ei tallentanut mitään vikakoodia sammumisen syyksi ?
Nyt taas tuli tutkittua asiaan ja vikakoodi testin jälkeen ohessa.
"2636-001 Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta
Liian alhainen Rail-paine koska järjestelmään muodostuu ilmaa kun tankki ajettu tyhjäksi"

Paineen- ja määränsäädön testit näyttää silti ihan hyvältä?

Pystyykö näistä vetämään johtopäätöksiä, että mitä kannattaisi tutkia tarkemmin?
Autossa on myös ollut haittana pieni "nypytys", kun se lämpenee, jos se liittyy tähän samaan asiaan?
Täysin kylmänä ei lainkaan, eikä lämpimänä.
Humppaus tuntuu takapuolessa, että näkyy kierrosmittarissa. Tätä ei tapahdu oikeastaan kesä ilmoilla, mutta lähempänä nollan lämpötilaa selkeästi.
lähtisin laittelee sen venttiilin tai kokeilemaan toisesta ainakin .
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Ostetaan siis uusi ja toivotaan parasta.
S211 E320 CDI -04
* C3
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

IMG_20160713_114908.jpg
Määränsäädin ostettu ja vaihdettu.
Korkeapainetarkastus muuttui sen verran, että enää ei röpötä sen aikana, mutta sammuu kuitenkin lopussa, kun kierrokset tipahtaa.
Vikakoodi sama kuin ennenkin.
Sen alta löytyy näköjään tuollaisia tietoja, jos niistä jotain voi päätellä?

Säätimen vaihto hieman tasoitti vakkarin toimintaa, varsinkin jyrkemmissä ylämäissä.
Edit. Lämpenemisvaiheessa esiintyvään pieneen nykimiseen määränsäädin ei vaikuttanut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut 0000, La 16.07.2016 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 CDI -04
* C3
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

ja tää vikakoodi tulee missä vaiheessa?

korkeapainetarkastuksen jälkeen ?
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: Korkeapainetarkastuksesta?

Viesti Kirjoittaja 0000 »

shade_z kirjoitti:ja tää vikakoodi tulee missä vaiheessa?

korkeapainetarkastuksen jälkeen ?
Sen jälkeen tuo tulee. Normaaliajossa ei ole tullut.
Lisäsin vielä edelliseen viestiin, että nykimiseen määränsäädin ei vaikuttanut.
S211 E320 CDI -04
* C3
Vastaa Viestiin