Korkeapainetarkastuksesta?
Korkeapainetarkastuksesta?
Tein harrastusmielessä otsikon testin.
Kolme kertaa toistin ja joka kerran auto sammui testin lopuksi.
Käyntilämmin moottori, reilu 80 astetta.
Rail paine 1400 baaria ja paineensäätöventtiilin arvot välillä 23-30 %.
Varsinkin ekalla kerralla moottori "röpötti" omasta mielestä kohtuu paljon, mutta jälkimmäisillä kerroilla se väheni selkeästi.
Vikakoodeja asiaan liittyen ei ole, mutta jos sammuminen ja röpötys ei kuulu testin luonteeseen, niin mistähän ne mahdollisesti kertoo?
Kolme kertaa toistin ja joka kerran auto sammui testin lopuksi.
Käyntilämmin moottori, reilu 80 astetta.
Rail paine 1400 baaria ja paineensäätöventtiilin arvot välillä 23-30 %.
Varsinkin ekalla kerralla moottori "röpötti" omasta mielestä kohtuu paljon, mutta jälkimmäisillä kerroilla se väheni selkeästi.
Vikakoodeja asiaan liittyen ei ole, mutta jos sammuminen ja röpötys ei kuulu testin luonteeseen, niin mistähän ne mahdollisesti kertoo?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
meinaatko "röpötystä" kun kaasu polkastaan pohjaan niin aluksi kakoo ja sitten vasta lähtee kiertämään ?
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.
Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.
Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
0000 kirjoitti:Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.
Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?
Ja Stari ei tallentanut mitään vikakoodia sammumisen syyksi ?
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Vikakoodittomuus siis viittasi normiajoon, eli silloin ei ole viittauksia mihinkään ongelmaan.
Nyt en ihan sata varma ole, että miten tuon tarkastuksen jälkeen, saattoi jäädä tutkimatta uudestaan koodit.
Täytyy tuosta ottaa varmuus, kun seuraavan kerran taas harjoittelee Starin käyttöä.
Nyt en ihan sata varma ole, että miten tuon tarkastuksen jälkeen, saattoi jäädä tutkimatta uudestaan koodit.
Täytyy tuosta ottaa varmuus, kun seuraavan kerran taas harjoittelee Starin käyttöä.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
sori sekotin testit keskenään ..
Ajappas se määränsäädön testi ja kato mitä näyttää.
muistelisin joskus sammumisvikaa ettiny niin testinpäätteeksi on tosiaan sammunut moottori , nämä om642
Ajappas se määränsäädön testi ja kato mitä näyttää.
muistelisin joskus sammumisvikaa ettiny niin testinpäätteeksi on tosiaan sammunut moottori , nämä om642
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Eikös se kerro siinä testissä että mitä se tekee. Jotain polttoaineen painettahan se tais nostaa, ja siirtää käynnin säädön tietyn komponentin/säätöpiirin varaan. Siellä on oletettavasti vikaa jossain määränsäädössä. Jollain oli muistaakseni ahtoilmavuotokin sekoittanu tuota, vaikkei ahtopaineesta ollutkaan vikakoodeja.
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Piirtää Rail-putken painekäyrän. Omaan silmään nätin tasainen.
Sammuminen ja röpöttely jäi vain mietityttämään.
Pitää testailla uudestaan ja tuota määränsäätöä myös.
Sammuminen ja röpöttely jäi vain mietityttämään.
Pitää testailla uudestaan ja tuota määränsäätöä myös.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Samalla tavalla teki täälläkin. Oletan että kuului asiaan.
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Täällä on tehnyt kaks 320cdiitä juurikin niin että kalakattaa ja käy raakasti testin ajan ja lopuksi sammuu.
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Ehkä en sitten enempää tuohon panosta, kun muillakin on vastaavia kokemuksia.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Kyllä mulla Veho vaihtoi uuden määränsäätimen kun auto sammui tuossa testissä. Asentajan mukaan ei saa sammua. Tiedä sitten...
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
No ei mulla ainakaan oo sammunu eikä käyny räkien.
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Tässä kuvia omasta autosta testattuna. Kesäkuumalla nurkka-ajon jälkeen testattu vähällä polttoaineella, niin meinaa olla vähän lämpöistä. Ei sammuillut testissä eikä muutenkaan oireillut.




Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Otetaan osaa tähän keskusteluun kun täälläkin on CDI-moottori, joka "röhnöttää" testin aikana ja sammuu testin päätteeksi. Oheisen graafin sain aikoinaan Starilla ulos. Sen verran noviisi tuon testerin käytössä olen, että en tajunnut/tiennyt, mistä tuon säätöpoikkeaman saa ulos. 
Autona tosiaan S211 320CDI 2004

Autona tosiaan S211 320CDI 2004
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Nyt taas tuli tutkittua asiaan ja vikakoodi testin jälkeen ohessa.tuomasnuutti kirjoitti:0000 kirjoitti:Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.
Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?
Ja Stari ei tallentanut mitään vikakoodia sammumisen syyksi ?
"2636-001 Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta
Liian alhainen Rail-paine koska järjestelmään muodostuu ilmaa kun tankki ajettu tyhjäksi"
Paineen- ja määränsäädön testit näyttää silti ihan hyvältä?
Pystyykö näistä vetämään johtopäätöksiä, että mitä kannattaisi tutkia tarkemmin?
Autossa on myös ollut haittana pieni "nypytys", kun se lämpenee, jos se liittyy tähän samaan asiaan?
Täysin kylmänä ei lainkaan, eikä lämpimänä.
Humppaus tuntuu takapuolessa, että näkyy kierrosmittarissa. Tätä ei tapahdu oikeastaan kesä ilmoilla, mutta lähempänä nollan lämpötilaa selkeästi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
lähtisin laittelee sen venttiilin tai kokeilemaan toisesta ainakin .0000 kirjoitti:Nyt taas tuli tutkittua asiaan ja vikakoodi testin jälkeen ohessa.tuomasnuutti kirjoitti:0000 kirjoitti:Tarkoitin sitä, kun testissä auton kierrokset nousee tyhjäkäynniltä sinne n. 1300 kierrokseen. Sen 20 - 30 sekuntia pysyy siellä, niin sinä aikana.
Sekunnin parin välein röpötteli/pätki, ei ollut siis normaalin tasaista käyntiä.
Testin lopussa kierrokset laski ja samalla autokin sammui. Oletan, että pitäisi jäädä tyhjäkäynnille?
Ja Stari ei tallentanut mitään vikakoodia sammumisen syyksi ?
"2636-001 Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilin kautta
Liian alhainen Rail-paine koska järjestelmään muodostuu ilmaa kun tankki ajettu tyhjäksi"
Paineen- ja määränsäädön testit näyttää silti ihan hyvältä?
Pystyykö näistä vetämään johtopäätöksiä, että mitä kannattaisi tutkia tarkemmin?
Autossa on myös ollut haittana pieni "nypytys", kun se lämpenee, jos se liittyy tähän samaan asiaan?
Täysin kylmänä ei lainkaan, eikä lämpimänä.
Humppaus tuntuu takapuolessa, että näkyy kierrosmittarissa. Tätä ei tapahdu oikeastaan kesä ilmoilla, mutta lähempänä nollan lämpötilaa selkeästi.
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Korkeapainetarkastus muuttui sen verran, että enää ei röpötä sen aikana, mutta sammuu kuitenkin lopussa, kun kierrokset tipahtaa.
Vikakoodi sama kuin ennenkin.
Sen alta löytyy näköjään tuollaisia tietoja, jos niistä jotain voi päätellä?
Säätimen vaihto hieman tasoitti vakkarin toimintaa, varsinkin jyrkemmissä ylämäissä.
Edit. Lämpenemisvaiheessa esiintyvään pieneen nykimiseen määränsäädin ei vaikuttanut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut 0000, La 16.07.2016 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
ja tää vikakoodi tulee missä vaiheessa?
korkeapainetarkastuksen jälkeen ?
korkeapainetarkastuksen jälkeen ?
Re: Korkeapainetarkastuksesta?
Sen jälkeen tuo tulee. Normaaliajossa ei ole tullut.shade_z kirjoitti:ja tää vikakoodi tulee missä vaiheessa?
korkeapainetarkastuksen jälkeen ?
Lisäsin vielä edelliseen viestiin, että nykimiseen määränsäädin ei vaikuttanut.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3