Elikkä ongelmana on 1993 vuoden c180 palaa srs valo. Palaa hetken (n.2km) ja sammuu sen jälkeen. Saattaa syttyä pitkässä jarrutuksessa, kun vilkku on samaanaikaan päällä.
Testerillä kokeiltu nollata ja tulee aina takaisin. Valittaa, että kartturin puolen turvavyössä? (right front seat belt buckle) on piiri auki. Liittimet puhdistettu turvavyön kelalle menevältä liittimeltä. Johto näyttäisi olevan kanssa ihan asiallisessa kunnossa. Kelassa olevista pinneistä mitattu ja yhteys tuntuu olevan, ja kuskin puolen kanssa samat arvot.
Tätä ennen vaihdettu mittaristo. Ei ole tietoa onko aikasemmalla mittaristolla polttanut valoa, koska minulle tullut tälläisenä. Lueskelin, että joillain samanlainen vika ilmaantunut kun mittaristo on käytetty irti. Näistä ilmeisesti kuitenkin suurinosa korjaantunut vikakoodien nollauksella.
Olisi hieno jos joku osaisi neuvoa, kun pitäisi auto päästä kuukauden sisällä viemään leimalle.
W202 srs valo
Re: W202 srs valo
Nyt on srs boksin liitin käytetty auki, puhdistettu ja mahdollisuuksien mukaan kiristelty. Hetkenaikaa pelasi ja sitte rupesi vilkkumaan uudestaan.
Onko tietoa tietoa onko noita bokseja mennyt? Neuvot olisi tervetulleita. Rupeaa itseltä äly loppumaan ja leimakin olisi parin viikon päästä.
Onko tietoa tietoa onko noita bokseja mennyt? Neuvot olisi tervetulleita. Rupeaa itseltä äly loppumaan ja leimakin olisi parin viikon päästä.
Re: W202 srs valo
Mulla oli sama ongelma (w211), tilanne ratkesi kun vaihtoi uuden(=käytetyn) anturin. Oli jotenkin kummallisesti haljennut liittimen kohdalta ja kosteus hoisi lopun. Itse anturi uutena on kohtuu arvokas, ~500€ tarvikeosana, originaalia en edes lähtenyt selvittämään. Korvaavan, purkuautosta irrotetun osan saikin sitten murto-osalla tosta hinnasta...
Perheen tämän hetken johtotähti
W253 GLC250 4matic -18
ex.
W205 C250 BlueTec 4Matic -15
W212 E250 4Matic Avantgarde -12
W211 E270 Cdi Avantgarde -04
W253 GLC250 4matic -18
ex.
W205 C250 BlueTec 4Matic -15
W212 E250 4Matic Avantgarde -12
W211 E270 Cdi Avantgarde -04
Re: W202 srs valo
Tässä sinänsä mielenkiintoinen, kun tuli nuo anturilta tuleva johdot mittailtua ja samat arvot antaa molemmille puolille anturit. Ja siis mitattu anturin navoista sekä boksin liittimestä. Johtojakin kokeilin heilutella ilman vaikutusta. Meinaa hermo mennä jo, kun kerkesi jo elättelemään toivoa että olisi saanut vian jo korjattua 
